Gå til innhold

Fysiske skader etter voldtekt?

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan være grunnen?
Skrevet

For noen uker siden ble jeg voldtatt og blødde i ca. en time etterpå fra underlivet. Smerteene gikk over... Men nå lurer jeg på hvorfor jeg blødd om noe er ødelagt?

Å skulle gå til en gynekologisk undersøkelse og brette ut om dette for fastlegen synes jeg er kjempevanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig er dette snakk om rifter i slimhinnene og ikke store skader. De vil etterhvert gro av seg selv, men du var kanskje sår en stund etterpå?

Med mindre du fremdeles har smerter trenger du nok ikke behandling fysisk.

Allikevel burde du vurdere å få hjelp med hva som skjedde og da er det best å starte hos fastlegen.

Skrevet

Hei,

Det er trolig rifter og slikt, og ingen permanent skade.

Har legevakten der du bor et voldtektsmottak? Blir det lettere å gå der?

Du kan også få hjelp (ikke medisinsk) hos www.dixi.no

Alt godt,

Skrevet

Gå til lege! Uten bevis er det vanskelig å få straffet den som gjorde dette, og tenk om du er smittet med noe... stakkars deg, jeg fikk helt vondt her jeg sitter..

Gjest hva kan være grunnen
Skrevet

Gå til lege! Uten bevis er det vanskelig å få straffet den som gjorde dette, og tenk om du er smittet med noe... stakkars deg, jeg fikk helt vondt her jeg sitter..

Fortalte det til en venninne som skulle fortelle det videre til legen og psykologen min. En del uker siden det skjedde, men har ikke greid å si det når jeg har vært til time.

Nå har jeg mest lyst å be henne ikke sladre og skulke timene visst hun allerede har gjort det.

Føler meg som en idiot. Skal aldri mer dra på overnattingsfest.

Skrevet

Fortalte det til en venninne som skulle fortelle det videre til legen og psykologen min. En del uker siden det skjedde, men har ikke greid å si det når jeg har vært til time.

Nå har jeg mest lyst å be henne ikke sladre og skulke timene visst hun allerede har gjort det.

Føler meg som en idiot. Skal aldri mer dra på overnattingsfest.

Enda mer grunn til å si fra når du sitter og tar på deg skylda for at andre er svin som burde vært banka til de blingsa og sperra inne i evighet...

Dette var ikke din skyld! Du BØR snakke med noen om det.

http://www.dixi.no/

Gjest hva kan være grunnen?
Skrevet

Var medd psykolog i dag, greide ikke si et kvekk om det. Skal til legen min fredag... prøve å spørre om dette da.

Skrevet

Var medd psykolog i dag, greide ikke si et kvekk om det. Skal til legen min fredag... prøve å spørre om dette da.

Hei,

Et godt tips kan være å skrive det ned (eller kopiere ut noe av det du har skrevet her) som et brev og gi det til legen/psykologen. Skriv at du ikke er klar til å snakke om dette enda, men at du vil han/hun skal vite det.

Ta vare på deg selv. Du har ikke gjort noe gale.

Alt godt til deg,

Skrevet

Hva om du rett og slett skriver ned hele historien i et brev og leverer mens du er der. Så slipper du å snakke, og du får sagt det akkurat slik du har det inni deg uten å føle at du glemmer eller mister stemmen underveis!

Jeg har gjort det noen ganger med legen min, og da slipper jeg å føle meg så rotete. Jeg kan bare gå rett over i grininga og så slipper jeg å forklare hvorfor eller noe. Jeg fikk litt vann og så fikk jeg legge meg på en benk med et teppe en stund. Derfra gikk vi rett til å diskutere behandling. Og da ble det ikke så personlig lenger. Det var en sann lettelse.

Videre kom jeg til samtaleterapeut som hadde fått beskjed av legen, og derfra brukte vi tid på å gå rundt grøten til jeg var klar for å si noe. Fungerte flott!

Et forsøkt verdt. Jeg mener og står på at du må snakke om dette. Aller helst komme dit at du kan anmelde!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...