Gå til innhold

Panfløyte-"musikk".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som liker panfløytemusikk og kan forklare meg hva som er greia med denne musikken?

Kan det være noe annet en intetsigende og meningsløse pipelyder satt sammen i det som høres ut som en helt tilfeldig komposisjon?

Er det ingen kriterier for hva som kan kalles musikk og hva noen får seg til å utgi?

Og hvem er det som har lyst til og har glede av å spille panfløyte, hva slags type mennesker er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ble forhåpentligvis feil forum. Men man kan jo aldri være for sikker.

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg tror absolutt panfløyemusikk hører hjemme et sted i psykiatriens verden ;)

Skrevet

Jeg tror absolutt panfløyemusikk hører hjemme et sted i psykiatriens verden ;)

Å høre på Panfløyte er svevende og nydelig å høre på synes nå jeg....

Skrevet

Å høre på Panfløyte er svevende og nydelig å høre på synes nå jeg....

Du svever på en måte? Hva får du ut av det?

serenity777
Skrevet

Heldigvis er musikk subjektivt. Og derfor finnes ikke dårlig musikk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har alltid likt å høre på panfløyte. Det er vel det eneste jeg gidder å stoppe opp å lytte til av musikanter på KarlJohan.

Men hvordan forklare hvorfor jeg liker det? Klarer du å forklare hvorfor du liker den musikken du gjør?

Skrevet

LOL

Skrevet

Jeg har alltid likt å høre på panfløyte. Det er vel det eneste jeg gidder å stoppe opp å lytte til av musikanter på KarlJohan.

Men hvordan forklare hvorfor jeg liker det? Klarer du å forklare hvorfor du liker den musikken du gjør?

Jeg skulle gjerne forstått deg, men jeg tror vi er veldig forskjellige.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg skulle gjerne forstått deg, men jeg tror vi er veldig forskjellige.

Vi har åpenbart ulik musikksmak. Når det gjelder andre aspekter ved livet, så vet jeg alt for lite om deg til å kunne sammenligne.

Skrevet

Jeg lurer bare på hva som er kriteriene for hva som har lov til å kalles for musikk. Må det ikke innebære en viss harmoni?

Skrevet

''Jeg har alltid likt å høre på panfløyte. Det er vel det eneste jeg gidder å stoppe opp å lytte til av musikanter på KarlJohan.

Men hvordan forklare hvorfor jeg liker det? Klarer du å forklare hvorfor du liker den musikken du gjør?''

Jeg er ikke "cathlin", men innbiller meg at ho tenker panfløytemusikk i kategorien heis- og ventemusikk i f.eks telefonkøer.

Dette er langt fra søramerikansk folkemusikk. De fleste som spiller på Karl Johan og rundt forbi, er mer eller mindre dyktige musikere fra Andes-regionen. I sørmerikansk folkermusikk er gjerne sang, bongos, charango og annet involvert.

serenity777
Skrevet

Jeg lurer bare på hva som er kriteriene for hva som har lov til å kalles for musikk. Må det ikke innebære en viss harmoni?

nei, det er ingen krav. du må ikke ta feil av de to forskjellige tingene : melodi og musikk...

Skrevet

''Jeg har alltid likt å høre på panfløyte. Det er vel det eneste jeg gidder å stoppe opp å lytte til av musikanter på KarlJohan.

Men hvordan forklare hvorfor jeg liker det? Klarer du å forklare hvorfor du liker den musikken du gjør?''

Jeg er ikke "cathlin", men innbiller meg at ho tenker panfløytemusikk i kategorien heis- og ventemusikk i f.eks telefonkøer.

Dette er langt fra søramerikansk folkemusikk. De fleste som spiller på Karl Johan og rundt forbi, er mer eller mindre dyktige musikere fra Andes-regionen. I sørmerikansk folkermusikk er gjerne sang, bongos, charango og annet involvert.

Hvis det er den gjengen fra sør-amerika som bruker å stå på malplassert på karl johan å spille, så klarer jeg ikke dem heller.

Skrevet

nei, det er ingen krav. du må ikke ta feil av de to forskjellige tingene : melodi og musikk...

Det må da være noen krav. (skrik)

serenity777
Skrevet

Det må da være noen krav. (skrik)

Nei, de fleste er riktignok arrogante ved å hevde att deres egen smak er best... Jeg feks synes danseband, jazz, opera o.l er en plage å høre på, så subjektivt er det dårlig, men objektivt er det jo mange som elsker det. Så hvem kan si att du kan dømme hva som er og ikke er musikk?

Jeg understreker att jeg selv ikke liker panfløytemusikk, men jeg kan forstå att andre gjør det.

Skrevet

Hvis det er den gjengen fra sør-amerika som bruker å stå på malplassert på karl johan å spille, så klarer jeg ikke dem heller.

Da har du klart belegg for din oppfatning, fordi om du ikke har hørt "ekte" vare! Tviler på om du hadde likt det heller, og smaken er som baken osv - heldigvis :-)

Gjest musikkelskeren
Skrevet

Det finnes ulik musikksmak ja, men det betyr ikke at det ikke finnes god eller dårlig musikk, spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...