Gå til innhold

skjev penis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leser i de forskjellige innlegg ang. skjev penis, jeg er også en av dem.

Jeg lurer svært på hva som blir gjort for og rette denne skjevheten, jeg har lenge vurdert om jeg skal ta dette opp med min egen lege, dette er da en kvinnelig lege, så det er selv for en på 33 år litt flaut.

Med dette vil jeg være litt forberedt på hva slags behandling "helsenorge" gjør med "oss" som har en "krumerik"

Jeg er plaget av dette, og føler meg ikke særlig tilfreds med problemet, og jeg ønsker at dette blir tatt seriøst, da jeg er på vei til min egen lege om bare få dager.

Hvordan legger jeg dette frem for legen, hva er undersøkelsesmetoden hun foretar, og hva er så alternativ behandling, eller behandling i det store hele.

Det er sikkert flere med meg som lurer på dette, og som sitter med de samme bekymringer som meg.

Det er en mager trøst og vite at dette er en veldig vanlig sak, men det er ikke noen trøst for meg.

Kjære dere her på "Doktor Online" kan dere hjelpe en bekymret "stakkar"

Dette tærer på meg selv, og er bekymringsverdig for meg, Kona mi elsker meg, men det er min egen selvsikkerhet og trivsel med min egen kropp dette går på..

vennlig hilsen

TommyD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34751-skjev-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gutten81

Hei, du! Da jeg var 18 gikk jeg til en privatlege (urolog) med min skjeve penis. Han satte en ereksjonssprøyte for å kunne gjennomføre konsultasjonen. Han bestilte time for meg, ventet vel 1/2 år, til behandlig på offentlig sykehus. Dagen før jeg skulle inn og opereres ringte legen meg og ville informere meg om selve operasjonen. Han sa det kun bør gjøres hvis samleie ikke er mulig, fordi operasjonen kan i noen tilfeller gjøre vondt verre. Har lest om menn/gutter som ønsker de aldri hadde gjennomført operasjonen. Man kan visst ofte bli plaget av de små innvendige stingene som sys for å rette opp skjevheten.

Jeg valgte hvertfall å avstå. Er glad for at legen ringte meg dagen før.. Dessuten husker jeg han skrøt av dr. Thalseth som svarer i dette forumet, så du får håpe på svar fra han. Jeg vil hvertfall anbefale å ikke gjøre det, på grunnlag av det jeg har lest og hørt om dette. Men hvis det umuliggjør samleie eller hemmer det, så er det alltids en mulighet for operasjon.

mvh meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34751-skjev-penis/#findComment-133893
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

De færreste har en helt rett penis. Det finnes alle grader fra en lett bue til en penis som ser ut som et posthorn. Dersom det skal behandles, er det bare operasjon som kan hjelpe. -

Men dersom det ikke er smerter (for noen av dere) eller vanskeligheter med samleie, synes jeg absolutt ikke at du bør gjøre noe med det.

Det legen din vil gjøre, er å få en forklaring av det hvor mye dette er, og hvor mye plager det gir deg. En undersøkelse ved å kjenne på penis, kan av og til avsløre at det kan ligge en sykdom til grunn for skjevheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34751-skjev-penis/#findComment-134327
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Erfaren

Hei, du! Da jeg var 18 gikk jeg til en privatlege (urolog) med min skjeve penis. Han satte en ereksjonssprøyte for å kunne gjennomføre konsultasjonen. Han bestilte time for meg, ventet vel 1/2 år, til behandlig på offentlig sykehus. Dagen før jeg skulle inn og opereres ringte legen meg og ville informere meg om selve operasjonen. Han sa det kun bør gjøres hvis samleie ikke er mulig, fordi operasjonen kan i noen tilfeller gjøre vondt verre. Har lest om menn/gutter som ønsker de aldri hadde gjennomført operasjonen. Man kan visst ofte bli plaget av de små innvendige stingene som sys for å rette opp skjevheten.

Jeg valgte hvertfall å avstå. Er glad for at legen ringte meg dagen før.. Dessuten husker jeg han skrøt av dr. Thalseth som svarer i dette forumet, så du får håpe på svar fra han. Jeg vil hvertfall anbefale å ikke gjøre det, på grunnlag av det jeg har lest og hørt om dette. Men hvis det umuliggjør samleie eller hemmer det, så er det alltids en mulighet for operasjon.

mvh meg

Hei!

Jeg har selv vært igjennom operasjonen ved Andrologisk Senter. Jeg hadde en krummerik som pekte nedover, og var helt ubrukelig i samleie. Nå er penis blitt rettet ut igjen, og jeg har sex med kjæresten min. Jeg har vært lettere "irritert" på stingene som kan kjennes hvis man trykker på skaftet. Derfor ble også de nylig fjernet (3 år etter operasjonen). Du får et lite arr på forsiden av skaftet som gradvis forsvinner over tid. Jeg er MEGET FORNØYD med resultatet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34751-skjev-penis/#findComment-154654
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...