Gå til innhold

Hører ringelyder?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar jente
Skrevet

Dette er en ringing som ikke er inne i øret mitt, om du skjønner. Jeg "hører" telefonen ringe f.eks på badet, soverommet, litt lengre unna enn hvor jeg er. Har flere ganger sprunget og skal ta den, men det ringer ikke når jeg kommer fram. Kan jo tro jeg er ganske sprø da, men jeg er ganske så normal ellers (tror jeg). Ihvertfall ingen som reagerer på noe.

Eneste annet som kan være "feil" er at tankene går veldig fort, er liksom litt hyperaktiv. Det kan jo også være positivt så jeg får vasket huset om ikke annet :)

Kanskje er du litt hypoman. Kan hende du burde økt med Ap slik at dette ikke tar av og du blir alvorlig syk. Men det får du snakke med fagfolk om! Mange som er hypomane syns det er veldig OK og tar derfor ikke i mot helsehjelp, noe som dessverre kan føre til mer alvorlige episoder... Så du får vurdere hva du skal gjøre...

Jeg hadde nok vært på tråden med legevakta, men er veldig redd for å bli alvorlig syk, da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

Dette er en ringing som ikke er inne i øret mitt, om du skjønner. Jeg "hører" telefonen ringe f.eks på badet, soverommet, litt lengre unna enn hvor jeg er. Har flere ganger sprunget og skal ta den, men det ringer ikke når jeg kommer fram. Kan jo tro jeg er ganske sprø da, men jeg er ganske så normal ellers (tror jeg). Ihvertfall ingen som reagerer på noe.

Eneste annet som kan være "feil" er at tankene går veldig fort, er liksom litt hyperaktiv. Det kan jo også være positivt så jeg får vasket huset om ikke annet :)

Dette er vel symptomer på mani? (at du tenker fort)

Vet ikke mye om det jeg,men tror du skal kontakte legen din. Lykke til :-)

Gjest er oxo bipolar
Skrevet

hørte litt "hei" og "hallo" og ringelyder da jeg brukte seroquel.

aldri opplevd det etter at jeg seponerte.

og det er 7 år siden.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg tror ikke det er normalt å høre ringelyder som ikke er der. Selv har jeg aldri gjort det, heller ikke hørt om andre som har opplevd det.

Det er fristende å lure på om det er en form for tinitus (øresus) som plager dere, men det høres vel ut som fossebrus. Har dere vært i kontakt med ørelege, for å sjekke om ringingen skyldes noe fysisk?

Tinnitus høres visst ikke alltid ut som "fossebru". Ei jeg kjenner, sier hun har en slags ringelyd som "pulserer i takt med hjerteslagene hennes.

Gjest summer 2010
Skrevet

hørte litt "hei" og "hallo" og ringelyder da jeg brukte seroquel.

aldri opplevd det etter at jeg seponerte.

og det er 7 år siden.

Da kan det jo være medisinen som gjør det..startet nettopp med truxal.

Gjest summer 2010
Skrevet

Prøv å skift ringetone på telefonen til deg og samboer og sjekk om det hjelper. :)

Hehe, kanskje det :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...