Gjest Desperat jente Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei jeg er en jente på 26år som har vært utsatt for overgrep da jeg var under 7år til jeg var 14år. Min far er blitt dømt for dette nå. Jeg har pstd og angst problemer. Jeg går jevnlig til psykolog, men jeg har en tendens til å ikke helt klare å fortelle hvordan ting virkelig er og pynter gjerne på ting uten å gjøre dette med vilje. Jeg har alltid hatt en dårlig selvbilde og aldri likt kroppen min. Men det siste halvåret har jeg virkelig fått STORE problemer med magen min og armene mine. Jeg er 170 høy og veier 74,5kg. Dette har faktisk gått så langt at jeg fikk noen venner av meg til å spørre noen bekjente om priser på amfetamin og tenkte at jeg kunne begynne på dette for å klare å slanke meg. Jeg driver ikke å ruser meg og har ikke tatt amfetamin før. Først etter jeg hadde fått prisen tenkte jeg på barna mine og at jeg ikke kan gjøre dette, vil si at jeg kom meg på rette tanker igjen men syns selv at det er skummelt at jeg engang tenkte sånn. Jeg har to barn en på 6år og en på 2år. Problemet med magen min er at jeg har en dupp på den etter fødsel og for mye fett på hoftene og siden av magen. har også en del hud/fett på underarmene sånn som virkelig disser. Jeg er fult klar over at jeg gjerne ikke hadde hatt disse problemene hvis ikke overgrepene hadde skjedd meg, men jeg er heller ikke en sykelig tynn person som innbiller seg at man er tykk. Jeg vet at å ordne på kroppen ikke tar bort alle tanke jeg har om kroppen min, men jeg ville fått ett mye bedre liv av å få fikset dette. Armene kan jeg kanskje trene vekk men magen er det ikke mulig med siden den ble ødelagt da jeg la på meg over 25kg ved graviditet. Jeg har nå virkelig panikk for sommeren tenker på dette hvert min. Klarer ikke treffe venninner fordi jeg føler meg så fæl, klarer ikke rydde i kles skapet mitt fordi jeg helst ikke vil se på alt jeg ikke klarer å ta på meg. jeg har alltid før tatt av fort og har prøvd å trene dette vekk. (har lagt på meg ca 9 kg det siste året. Vet ikke om dette kanskje kan være fordi jeg er begynt på efexor?) at dette kan ha noe med det å gjøre at det er så vanskelig å få det bort igjen? Hver dag gruer jeg meg for imorgen for jeg vet at det å stå opp se seg selv i speilet, kle på seg er helt forferdelig. Klarer heller ikke ha sex med min mann for jeg føler meg så fæl. Tar han på magen min må jeg ta der selv etterpå for å kjenne der på hva han har kjent, så begynner jo jeg å tenke på hva han tenker. Selv om jeg vet at han er 100% fornøyd med meg som jeg er. Men det klarer ikke jeg. Jeg vet hver dag at det er en dag mindre til sommeren er her og det fremdeles ikke finnes en løsning på problemet mitt. Jeg har til og med tenkt at livet ikke er verdt å leve, jeg vet at dette gjerne er idiotisk å tenke pga kroppen min, vet at jeg ikke er utrolig overvektig men klarer jo ikke gjøre noe med disse følelsene. Egentlig er hver dag ett helvete for meg. Jeg har klart å jobbe meg igjennom masse ang overgrepene og følelsene/senvirkninger rundt dette så sånn sett har jeg fått mye mer fred i sinnet nå enn jeg har hatt før. Altså når det gjelder tanker mareritt og andre problemer jeg har hatt. Så på en måte har jeg fått ett nytt liv etter jeg fikk min far dømt og fikk bearbeidet en del følelser (Bearbeider jo enda men det værste der er over.) Har jo engentlig vært deprimert siden jeg var barn. Så på den måten har jeg det bedre nå og lærer på en måte en ny meg å kjenne. Derfor syns jeg det er utrolig vanskelig å trist at dette med kroppen min skal ødelegge for at jeg kan ha det bra og leve livet litt mer "normalt". Nå vet jeg at normalt er ett ord dere ikke liker at man bruker Jeg skulle bare sånn ønske at jeg kunne ha fått opplevd det å på en måte ha fred i sinnet. Bare det å ha en dag og kunne ha det bra, ta på meg klær uten å gråte, ta på meg det jeg vil isteden for en stor genser. Klare å gå ut med med barna mine og faktisk klare å kose meg. Beklager hvis dette var masse. Jeg lurer på om du vet om det er mulig å få dette dekket på noen som helst måte? Jeg er ufør på grunn av overgrepene, vi har og to barn, hus og bil så har rett og slett ikke råd til det. Eller er det bare de som er ekstremt overvektig og har slanket seg som kan få noe sånt dekket? Jeg hadde tatt lån for dette om jeg kunne for jeg vet at dette vil kunne hjelpe min livskvalitet drastisk selv om jeg vet at det ikke er løsningen på alle problemene mine. Håper du kan svare meg og takker på forhand Hilsen en som virkelig trenger hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347569-overgrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjasditten Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei. Først må jeg si at du har en vond historie bak deg.. Ikke prøv amfetamin! Om du får lyst til det så se filmen: A requiem for a dream.. og tenk deg om minst 2 ganger til!! Amfetamin er forferdelig ødeleggende for hjernen, kroppen og psyken. Du kan bli helt ødelagt av det. Om du skal bruke medikamenter for å gå ned i vekt så hør med lege angående Xenical, for eksempel. (Det er en medisin som gjør at 30 % av fettet en spiser utskilles i avføringen.) De fleste legemidler er billigere i Sverige og norsk resept kan brukes i Sverige. Ellers er det mange treningssentre som har gode slankekurs som fungerer godt og med raskt resultat. De bruker pulverkur i starten så de første ukene raser kiloene av. Har hørt mye bra om Easy Life, men også Xtravaganza skal være bra. Hør med treningssentre der du bor. Jeg tror jeg ville prøvd noe slikt. Trening er også bra for psyken din, kanskje kan du få et bedre forhold til kroppen din med dette. Håper du finner en løsning. Medisinen din kan ha noe å si med vektøkningen, du kan jo høre med legen om det fins bedre alternativer dersom du tror dette har innvirkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347569-overgrep/#findComment-2958532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei. Først må jeg si at du har en vond historie bak deg.. Ikke prøv amfetamin! Om du får lyst til det så se filmen: A requiem for a dream.. og tenk deg om minst 2 ganger til!! Amfetamin er forferdelig ødeleggende for hjernen, kroppen og psyken. Du kan bli helt ødelagt av det. Om du skal bruke medikamenter for å gå ned i vekt så hør med lege angående Xenical, for eksempel. (Det er en medisin som gjør at 30 % av fettet en spiser utskilles i avføringen.) De fleste legemidler er billigere i Sverige og norsk resept kan brukes i Sverige. Ellers er det mange treningssentre som har gode slankekurs som fungerer godt og med raskt resultat. De bruker pulverkur i starten så de første ukene raser kiloene av. Har hørt mye bra om Easy Life, men også Xtravaganza skal være bra. Hør med treningssentre der du bor. Jeg tror jeg ville prøvd noe slikt. Trening er også bra for psyken din, kanskje kan du få et bedre forhold til kroppen din med dette. Håper du finner en løsning. Medisinen din kan ha noe å si med vektøkningen, du kan jo høre med legen om det fins bedre alternativer dersom du tror dette har innvirkning. Jeg kommer ikke til å prøve amfetamin, jeg har barn og jeg kom på bedre tanker.. Jeg mente bare at det var fælt å engang tenke sånn. Jeg tror nesten ikke jeg klarer å forklare hvor masse jeg tenker på dette eller hvor mye jeg VET! at det ville hjulpet meg. Da jeg våknet idag og før jeg åpnet øynene hadde jeg tenkt på hvor ekkel magen min er. Det er teit jeg vet det, men sånn er det for meg hodet mitt funger bare ikke som jeg vil! Gikk litt mer opp for meg idag når morningen startet sånn,jeg tenker selv herregud kan du ikke bare tenke på noe annet men det var det der j..kla hodet da! hehe Føler at barndommen min forsvant eller den gjorde jo det, så fikk jeg ham dømt, ting begynte å gå litt bedre lang prosess dette men jeg har kommet meg langt. Min far har ødelagt så mye av livet mitt og nå føler jeg at jeg kunne hatt noen bra hverdager uten å tenke på det som har skjedd istedenfor kommer dette med kroppen/magen opp og jeg får likevel ikke levd ett liv. Ikke ta det feil vanskelig å forklare dette riktig har jo barn og er glad for det.. vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Jeg er 26år og blir bare eldre og hvis magen min kunne hjulpet meg til å endelig kunne få på seg en helt vanlig genser som gjerne ikke klistrer seg til magen men ikke er stor en heller. For første gang i mitt liv å klare å være litt fornøyd med kroppen min. Hadde ikke klart det for mange år siden men det vet jeg at jeg kan nå. (Vokser jo litt mentalt på de tingene når man blir eldre også tenker jeg) Føler at jeg går glipp av å leve livet, årene blir bare sløst bort på drit. Igjen ikke alt men jeg sitter hjemme hver dag og går nesten ikke utenfor døren. Jeg vil bare få det bedre, føler at jeg er på bristepunktet igen selv om mange andre familie/venner ikke kan forstå hvordan dette kan plage meg så mye som det gjør. Nei huff nå sporet jeg av og maser i vei beklager 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347569-overgrep/#findComment-2960249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjasditten Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg kommer ikke til å prøve amfetamin, jeg har barn og jeg kom på bedre tanker.. Jeg mente bare at det var fælt å engang tenke sånn. Jeg tror nesten ikke jeg klarer å forklare hvor masse jeg tenker på dette eller hvor mye jeg VET! at det ville hjulpet meg. Da jeg våknet idag og før jeg åpnet øynene hadde jeg tenkt på hvor ekkel magen min er. Det er teit jeg vet det, men sånn er det for meg hodet mitt funger bare ikke som jeg vil! Gikk litt mer opp for meg idag når morningen startet sånn,jeg tenker selv herregud kan du ikke bare tenke på noe annet men det var det der j..kla hodet da! hehe Føler at barndommen min forsvant eller den gjorde jo det, så fikk jeg ham dømt, ting begynte å gå litt bedre lang prosess dette men jeg har kommet meg langt. Min far har ødelagt så mye av livet mitt og nå føler jeg at jeg kunne hatt noen bra hverdager uten å tenke på det som har skjedd istedenfor kommer dette med kroppen/magen opp og jeg får likevel ikke levd ett liv. Ikke ta det feil vanskelig å forklare dette riktig har jo barn og er glad for det.. vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Jeg er 26år og blir bare eldre og hvis magen min kunne hjulpet meg til å endelig kunne få på seg en helt vanlig genser som gjerne ikke klistrer seg til magen men ikke er stor en heller. For første gang i mitt liv å klare å være litt fornøyd med kroppen min. Hadde ikke klart det for mange år siden men det vet jeg at jeg kan nå. (Vokser jo litt mentalt på de tingene når man blir eldre også tenker jeg) Føler at jeg går glipp av å leve livet, årene blir bare sløst bort på drit. Igjen ikke alt men jeg sitter hjemme hver dag og går nesten ikke utenfor døren. Jeg vil bare få det bedre, føler at jeg er på bristepunktet igen selv om mange andre familie/venner ikke kan forstå hvordan dette kan plage meg så mye som det gjør. Nei huff nå sporet jeg av og maser i vei beklager Vil du gjøre noe med problemet, eller vil du bare velte deg og kose deg litt med elendigheten? (Sorry for frekkheten!) Du kan velge å ha den kroppen du har eller å gjøre noe med det. Hvorvidt du får det så veldig mye bedre med en slankere mage vil du ikke merke før du får gått ned noen kg. Kan hende det er mer som skal til for at du skal få det bra og at opphenget i dette er en slags fiks idé. Har sett bra resultater av Easy Life. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347569-overgrep/#findComment-2961152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.