Gå til innhold

Livet mitt er så meningsløst

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret nabo
Skrevet

sa en 5 åring...

Hva mente han?

Uvant at en så liten en har et slikt ordforråd,

så første som slo meg var at dette var noe han måtte ha hørt voksne si.

Vet at moren er alenemor, så kan hende hun strever litt pga d?

Men hva om det gjaldt han? Syns det er litt tidlig å ha slike problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Livet mitt er så meningsløst

sa en 5 åring... Hva mente han? Uvant at en så liten en har et slikt ordforråd, så første som slo meg var at dette var noe han måtte ha hørt voksne si. Vet at moren er alenemor, så kan hende hun strever litt pga d? Men hva om det gjaldt han? Syns det er litt tidlig å ha slike problemer.''

En 5-åring kjeder seg, er lei seg, sint o.l., men uttrykker ikke at "livet er meningsløst".

Dette må h*n ha hørt et sted, men ikke nødvendigvis fra mor fordi om ho er eneforsørger.

Umulig å si; kan være TV, venner, skole osv, osv. Grunn til bekymring er det nok uansett opphav.

Gjest mor til en h
Skrevet

Dattera mi på 2 år sier stadig at ting er "håpløst". I dag sa hun: Jeg er håpløs til å danse! (Det er et direkte sitat fra en Postman Pat episode).

Hun sier også "fillern". Det har hun lært i en Ole Brum-film.

Sååååå.. det kan hende han har hørt noen si dette og at han ikke aner hva det betyr. Det kan like gjerne være fra tv som fra mor.

Ikke sikkert han har det vondt. Om det virker som han har det vondt, må en jo vurdere å gjøre noe da. Uansett er det fint å forsøke å stille opp for han. :-)

Unger som sliter kan hjelpes av at de har EN positiv relasjon.. Noe å tenke på for voksne der ute. Dattera mi er bestis med nabodama på 72. Kryper over gjerdet og får ubegrenset med mariekjeks og saft og får leke med barnebarna hennes sine leker. :)

Gjest Istapp
Skrevet

Synes folk bekymrer seg unødig mange ganger,men bedre en gang for mye enn en gang for lite. Du kan jo utforske litt mer,som de andre her skriver,fort gjort å snappe opp ting fra tv.

Gjest segunda
Skrevet

Mor har neppe disktuert meningen med livet med fem-åringen. Han har ingen forutsetninger til å forstå meningen med det han sa. Bekymringene må du finne ut fra noe annet.

Gjest sprøtt
Skrevet

Dattera mi på 2 år sier stadig at ting er "håpløst". I dag sa hun: Jeg er håpløs til å danse! (Det er et direkte sitat fra en Postman Pat episode).

Hun sier også "fillern". Det har hun lært i en Ole Brum-film.

Sååååå.. det kan hende han har hørt noen si dette og at han ikke aner hva det betyr. Det kan like gjerne være fra tv som fra mor.

Ikke sikkert han har det vondt. Om det virker som han har det vondt, må en jo vurdere å gjøre noe da. Uansett er det fint å forsøke å stille opp for han. :-)

Unger som sliter kan hjelpes av at de har EN positiv relasjon.. Noe å tenke på for voksne der ute. Dattera mi er bestis med nabodama på 72. Kryper over gjerdet og får ubegrenset med mariekjeks og saft og får leke med barnebarna hennes sine leker. :)

Synes noen kan bli litt vel hysterisk over barnetegninger også. Husker det ble barnevernssak der en 7-8 åring hadde tegnet figurer med kjønnsorgan.

Jeg ble misbrukt som barn.... men ingenting som tyder på det i bunken av tegningene fra min barndom.

Gjest joristen
Skrevet

Synes noen kan bli litt vel hysterisk over barnetegninger også. Husker det ble barnevernssak der en 7-8 åring hadde tegnet figurer med kjønnsorgan.

Jeg ble misbrukt som barn.... men ingenting som tyder på det i bunken av tegningene fra min barndom.

Samboeren min fikk en tegning på trykk i lokalavisa da han var 4 år. Det var hele familien tegnet som nakne strekmenn med tilhørende kjønnsorganer. Gutta med strek ned i midtområdet.

Skrevet

Hvis det virkelig gjelder 5-åringen selv, mente han antakelig noe i retning av "jeg kjeder meg akkurat nå".

Men sannsynligheten for at han gjentok noe han hadde hørt (ikke nødvendigvis av moren, men f.eks. på TV - de sier de merkeligste ting på dubbede serier f.eks.), er svært stor

tror

Gjest trådstarter
Skrevet

Hvis det virkelig gjelder 5-åringen selv, mente han antakelig noe i retning av "jeg kjeder meg akkurat nå".

Men sannsynligheten for at han gjentok noe han hadde hørt (ikke nødvendigvis av moren, men f.eks. på TV - de sier de merkeligste ting på dubbede serier f.eks.), er svært stor

tror

Det verste er at han så så trist ut da han sa det :) så jeg begynte å lure, men tenkte ikke så mye over det pga barn sier jo så mye rart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...