Gå til innhold

Kviseliv

Gjest 18årgammel

Anbefalte innlegg

Gjest 18årgammel

Jeg har hatt kviser i 6-7 år og

de siste 3-4 årene har jeg gjort alt som er mulig for å bli kvitt dem.Jeg har prøvd alle de lokale reseptfrie midlene som er på markedet opptil flere ganger uten effekt,jeg har tatt kontakt med lege og fått en 6 måneders kur på Tetracyliner (som ikke virket),Jeg ventet i 4 måneder på en time hos hudlege etter henvisning fra legen.Hos hudlegen fikk jeg en resept på 600 Roaccutan piller som jeg

brukte 7 måneder på å bli ferdig med.Jeg har lyst å begynne livet som har vært på pause, men det er fremdeles dårlig hud i ansiktet mitt og legen vet nesten ikke om det er noe mer å gjøre.Det har blitt bedre,før jeg begynte Roaccutan var hele ryggen full og hele ansiktet fult med kviser.Nå er det bare noen hudorm\acner igjen,men jeg har fått noen kviselignede klumper på lårene.Det eneste jeg virkelig ønsker nå er ren og pen hud i ansiktet.Jeg bruker hudmidler hver eneste dag for tiden og jeg skal møte hudlegen min igjen om en måned.

Kommer ansiktshuden min til å forbli "røff" eller er det noe annet jeg kan prøve?

Setter pris på legesvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3476-kviseliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til 18 år gammel ang kviseliv.

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om i hvilken grad ansiktshuden blir "røff" eller ujevn og arrete utifra det du beskriver. Dessverre ser vi nok likevel at mange og dype kviser i ansiktet gir slik hud i noen grad også i det voksne liv.

Du bør eventuelt diskutere med hudlegen om visse former for krembehandling eller mulig laser kan være et alternativ senere.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3476-kviseliv/#findComment-22596
Del på andre sider

Prøvd clerasil da går jeg ut i fra? var veldig plaget med kviser før, men etter å ha brukt denne i to tre uker funket det helt perfekt...

Clearasil vil ikke jeg anbefale. Den etset i stykker huden min. Ansiktshuden er ofte sart og kan ta skade av behandling med så sterke kjemikalier.

Jeg har inntrykk av at Clearasil tørker ut kvisene på overflaten. Overhuden blir da så tørr og stram at underhuden begynner å produsere masse fett for å kompensere. Porene tetter seg så, og dermed er en inne i en ond sirkel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3476-kviseliv/#findComment-22805
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Prøvd clerasil da går jeg ut i fra? var veldig plaget med kviser før, men etter å ha brukt denne i to tre uker funket det helt perfekt...

jeg brukte clerasil noe før for ett år siden. etter det startet jeg med noe mildere produkt. for et halvt år siden så jeg en inntrenger i pannen, en liten kvise som snart forsvant under mine fingertupper. for å forsikre meg om at ikke noe kom til å spre seg rundt den vasket jeg meg med clerasil i pannen. hele tinningen, pannen og yttersiden av kinnene ble ildrøde, klødde og svei. jeg fikk akner. siden da har jeg vært slave av Skinoren, som jeg fikk resept på av en helsesøster. jeg har også vært svært skamfull over disse ekle nuppene, og har ikke turt å fjerne håret vekk fra ansiktet, det henger ned og dekker over, såvidt. nå har aknene begynt å gå vekk, etter andre tube, men herregud for et jævla slit. død over clerasil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3476-kviseliv/#findComment-98965
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Heisann!!

Skjønner åssen du har det! Jeg har brukt et middel som heter Basiron. Det er ganske sterkt. Kan kjøpes uten resept på apotek. Har brukt det i noen måneder nå, med ganske bra resultat. Problemet er bare at jeg slækkern, så av og til glemmer jeg det. Men du burde præve det. Koster rundt 70 kroner for en flaske som holder rundt 3-4 måneder.

Har for øvrig en hel haug med kviser på ryggen som jeg ikke får bukt med...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3476-kviseliv/#findComment-461186
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...