Gå til innhold

Barn med voksne narsissister

Anbefalte innlegg

Gjest Miass
Skrevet

Til legen: Finnes det i Norge mennesker som er kompetente på det faktum at mange barn idag vokser opp med narsissister? Jeg forstår narsissister som ikke nødvendigvis er psykopater, men at psykopater er narsissister. Det er innlysende for meg at barn av disse vil få traumer som vil vise seg senere i livet og at de ikke nødvendigvis vises når de er i foreldrenes omsorg. Men for oss som er voksne med traumer etter en oppvekst med denne typen personlighetsforstyrrelse og nå registrerer at dette går i arv og påvirker barn i familien vi føler oss maktesløse. Hvem kan man kontakte for å om mulig å komme i dialog om dette? Offentlig eller privat konsultasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest segunda
Skrevet

Beklager, men det er ikke mulig for meg å forstå hva du mener.

Gjest "til legen:"
Skrevet

når ble du lege????

Skrevet

Jeg forstår det, men har ikke noe svar.

Gjest segunda
Skrevet

når ble du lege????

Jeg har aldri vært lege.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg forstår det, men har ikke noe svar.

Jeg har neppe svar heller, men jeg forstår ikke helt spørsmålet.

Skrevet

Jeg har neppe svar heller, men jeg forstår ikke helt spørsmålet.

Jeg oppfatter spørsmålet som om det i Norge finnes faagfolk som er kompetente på den problemstillingen at barn vokser opp hos narcisisstiske foreldre.

Trådstarter sier videre at h*n legger til grunn/antar at alle narcisister ikke nødvendigvis er psykopater, men at alle psykopater er narsissister.

Trådstarter mener at det er innlysende barn psykopater/nracisister vil få traumer som vil vise seg senere i livet og at disse traumene ikke nødvendigvis viser seg mens barna fortsatt er i foreldrenes omsorg.

Men trådstarter er nå voksen og har traumer etter en oppvekst hos foreldre med denne typen personlighetsforstyrrelse, og trådstarter registrerer at dette går i arv og påvirker barn i familien, og at h*n føler seg maktesløse i den sammenheng.

Og avslutter med å stille spørsmålet: Hvem kan man kontakte for å om mulig å komme i dialog om dette? Offentlig eller privat konsultasjon?

- - -

Klarere nå?

Gjest segunda
Skrevet

Jeg oppfatter spørsmålet som om det i Norge finnes faagfolk som er kompetente på den problemstillingen at barn vokser opp hos narcisisstiske foreldre.

Trådstarter sier videre at h*n legger til grunn/antar at alle narcisister ikke nødvendigvis er psykopater, men at alle psykopater er narsissister.

Trådstarter mener at det er innlysende barn psykopater/nracisister vil få traumer som vil vise seg senere i livet og at disse traumene ikke nødvendigvis viser seg mens barna fortsatt er i foreldrenes omsorg.

Men trådstarter er nå voksen og har traumer etter en oppvekst hos foreldre med denne typen personlighetsforstyrrelse, og trådstarter registrerer at dette går i arv og påvirker barn i familien, og at h*n føler seg maktesløse i den sammenheng.

Og avslutter med å stille spørsmålet: Hvem kan man kontakte for å om mulig å komme i dialog om dette? Offentlig eller privat konsultasjon?

- - -

Klarere nå?

Ja. takk for hjelpen.

Gjest miass
Skrevet

Jeg stilte et spørsmål til "legen". Det hadde vært hyggelig om den aktuelle legen kunne være vennlig å svare. Om han/hun ikke vet svaret så aksepterer jeg selvsagt det. Men et svar er det vel mulig å få? Eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...