Gå til innhold

Iq igjen

Gjest standardavvik

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Du er definitivt glupere enn meg :-)

Stoler ikke så mye på disse testene egentlig jeg altså :o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• Sør

8

• rose23

4

• Axcia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg tror absolutt at man kan øke poengsum på slike tester.

Om dette hadde betydd noe for meg, så ville jeg ha brukt det neste år til å jobbe mye med hodet. Øvd på abstrakt tenkning i alle varianter, samt kryssord, sudoku (var det det det het?) og få med meg ordspill på radio/TV. Øv dpå ulike "hjerne-trimmer" her og der.

Men det der betyr ingenting for meg. Så jeg sitter heller her og DOL'er. ;-)

Neste gang vil jeg forsøke å stresse ned. Ble veldig stresset underveis, da jeg var så opptatt av å følge med på klokka.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Stoler ikke så mye på disse testene egentlig jeg altså :o)

Joda, kan du sikkert :-)

Skrevet

Jeg tror absolutt at man kan øke poengsum på slike tester.

Om dette hadde betydd noe for meg, så ville jeg ha brukt det neste år til å jobbe mye med hodet. Øvd på abstrakt tenkning i alle varianter, samt kryssord, sudoku (var det det det het?) og få med meg ordspill på radio/TV. Øv dpå ulike "hjerne-trimmer" her og der.

Men det der betyr ingenting for meg. Så jeg sitter heller her og DOL'er. ;-)

Insinuerer du at DOL reduserer IQen? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Med vennlig hilsen

Har du tatt testen?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Med vennlig hilsen

he-he. Ingen kommentar. ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Hvilken test er det dere har tatt?

Er det denne?

http://www.mensa.no/cms/hjemmetest.html

Der får man nemlig et eksakt svar og ikke at du ligger mellom x of y.

Den som det stod linket til lenger ned. Skal ta denne også, men ikke akkurat nå :o)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg fikk 131 på hjemmetesten og 128 (eller mer sto det, men det er vel 128 da antar jeg. Jeg har bare fått forhåndssvar fra testansvarlig ut ifra antall rette) på ordentlig test. Jeg bet jeg kan ta testen igjen om over seks måneder, og kunne være litt fristet til det bare for å sjekke om man virkelig kan bli bedre, men tror du jeg vil ha noen sjanse til å komme opp i 131 på ordentlig test? Vet du forresten om det er mange som prøver igjen bare sånn for morroskyld, for å se om det går an å øke?

Det er nok sikkert en del som tar testen om og om igjen, men det koster jo penger da så spørs hvor mye man gidder å bruke på det dersom man ikke står hver gang.

Du fikk 128 på Mensatesten, og det er jo ikke langt fra kravet. Dersom du ønsker å bli medlem så tror jeg nok du kan få til det :-)

Mary Poppins
Skrevet

Den som det stod linket til lenger ned. Skal ta denne også, men ikke akkurat nå :o)

Ok :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tok denne:

http://app.bt.no/quiz/Hvor-hoey-IQ-har-du-529381.html

For noen år siden tok jeg en annen en og da fikk jeg 111.

Ja den tok jeg igår og den er ganske enkel i forhold til Mensa testen så den synes jeg var litt tvilsom:) Jeg tror man får en bedre indikasjon på hvordan man ligger ann om man tar testen jeg linket til i forrige innlegg.

Men uansett så spiller ikke IQ noen rolle:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja den tok jeg igår og den er ganske enkel i forhold til Mensa testen så den synes jeg var litt tvilsom:) Jeg tror man får en bedre indikasjon på hvordan man ligger ann om man tar testen jeg linket til i forrige innlegg.

Men uansett så spiller ikke IQ noen rolle:-)

''Men uansett så spiller ikke IQ noen rolle:-)''

Det spiller bare en rolle hvis den er høy :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Men uansett så spiller ikke IQ noen rolle:-)''

Det spiller bare en rolle hvis den er høy :-)

Takk for at kaller meg heita ;o)

Var det et forsøk på å trøste meg? :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg trodde at 100 var normalen. Men altså, det er en dum test, den viser bare hvor logisk du tenker og sier ikke noe om sosial intelligens eller hvor flink du er til å skrive eller strikke eller om du vet hovedstaden på Madagaskar.

Snittet i Norge ligger på mellom 90 og 110

http://www.mensa.no/forum/index.php?showtopic=315

Mary Poppins
Skrevet

Takk for at kaller meg heita ;o)

Var det et forsøk på å trøste meg? :-)

Haha vet du jeg har alltid trodd at nicket ditt har vært nickløsheita!! Ser jo nå at tatt veldig feil hehe;-)

Nick_løs_hele_tia ja.. *går opp et lys her*

Ikke så smart likevel jeg ;-P

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Haha vet du jeg har alltid trodd at nicket ditt har vært nickløsheita!! Ser jo nå at tatt veldig feil hehe;-)

Nick_løs_hele_tia ja.. *går opp et lys her*

Ikke så smart likevel jeg ;-P

Har ikke noe i mot å være heit jeg ;o)

Gjest iq-greier
Skrevet

WOW. Yes, vet ikke hvordan jeg skal smøre det utover.

En psykolog som skulle vurdere meg på oppdrag fra NAV, skrev at jeg hadde "svært sterke intelektuelle ressurser". Da ble jeg litt høy på pæra.

Men så tok jeg nylig en geograftitest med hovedstader og greide bare 10 av 20 rette. Ha ha. Det er mer flaut.

Kunnskap og IQ henger ikke alltid sammen ;-) Selv en med 160 i IQ kan ikke alt om alt!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skåret 100-115 på mensatesten. Lurer på om jeg er middels elller kan skryte på meg å være ekstra smart".

Men denne testen sier ingenting om evnet til å løse praktiske problemstillinger, sosial intligens... Det er nå det som er viktigst for å greie seg i samfunnet. Ikke kunne tall, eller se hvilken figurer som passer inn i et spesielt mønster.

Du er over gjennomsnittlig intelligent.

Ellers støtter jeg de svar "sør" har gitt om IQ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...