Gå til innhold

Null matlyst

Anbefalte innlegg

Gjest orker bare ikke
Skrevet

Jeg finst ikke sulten, bare jeg tenker på mat blir jeg kvalm. Er full av angst, mange psykiske påkjenninger siste tiden. Mye sykdom hos familiemedlemmer, selvmord i nabolaget, overgrep, mistet jobben og er for tiden klagemur for en veninne som sliter enda mer.

Fikk senest i dag høre at jeg er bare skinn og bein, men overlever jeg noen dager på bare å drikke væske? Ikke alvorlig undervektig.

Videoannonse
Annonse
Gjest sånnfå
Skrevet

Man kan overleve i uker/måneder uten mat, men bare noen dager uten væske.

Gjest nickfritt
Skrevet

Vil bare si at jeg skjønner du sliter. Sett grenser for deg selv og i forhold til andre før du sliter deg helt ut!

Gjest orker bare ikke...
Skrevet

Man kan overleve i uker/måneder uten mat, men bare noen dager uten væske.

Takk for forståelsen. Vil ikke bli alvorlig syk heller og skal på fjelltur i morgen.

Men tror jeg er ganske frisk, selv om jeg er mager for tiden.

Orker ikke stresse for å få i meg mat akkurat nå. Men vann og brus går fint.

Gjest sånnfå
Skrevet

Takk for forståelsen. Vil ikke bli alvorlig syk heller og skal på fjelltur i morgen.

Man kan også få litt mer næring og energi ved å drikke næringsdrikker (kjøpes på apoteket) eller juice og lignende.

Gjest EUPF58
Skrevet

Du er ikke istand til å gå på fjelltur om du veier under 60 kg og alt du sier stemmer.Man må ha en sterk kropp for å klare å bære en ryggsekk på 10kg+.Om alt du sier stemmer,bør du oppsøke en psykiater så fort som mulig.Du lider tydligvis av en form for spisevegring av typen anoreksi eller bulemi.Når kroppen har forbrent alt fett går den løs på muslekmassen for å overleve,når muskelmassen er for det meste oppbrukt,går kroppen løs på hjertet.Hør på meg kjære deg,dette har jeg lest utrolig mye om.Jeg er 51 år og veier 140 kg,noe som jeg har mistanke til er ca 3 ganger så mye som deg.Jeg tror også du er en kvinne som har gått gjennom et sant helvete,men du lever enda.Du har faktisk lov til å bruke absolutt alle midler for å overleve.Du har faktisk lov til også å lyve for dine nærmeste bare du får i deg nok mat.Man MÅ spise selv om man ikke har matlyst.Er det en eneste ting du liker,så få i deg i alle fall det,om det så er iskrem og cola.Da får du i deg både vann,sukker,melkestoffer og litt fett.Jeg har klart å bli 51 år,selv om jeg er enebarn og sliter voldsomt med ensomhet og vektproblemer.Jeg ser at jeg kan bruke meg selv som en slags støtte for andre,selv om jeg har utlevert meg her på DOL som både feit og tidvis har hatt hygiene problemer.Men depresjon dreper ikke om man ikke abolutt vil dø.Livet kan være utrolig hard,og jeg forstår etterhvert at det ikke bare er de fete som har problemer med selvbilde,men også de ekstremt tynne.For ett voksent menneske over 18 år vil jeg påstå at en vekt under 50 er sykelig.

De fleste mennesker har en høyde mellom 150 og 190 cm.Vekten bør da ligge mellom 50 og 70 kg for kvinner og 60-90 for menn.

Menn har ofte mer muskelmasse og har ofte fysiske yrker.

KOM DEG TIL LEGE SNAREST,du er syk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...