Gå til innhold

Hva er god mestring?

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg er så vant med å velge selvdestruktive måter å håndtere ting på... I 2010 har jeg bestemt meg for at jeg skal motstå fristelsen til å gjøre det...

Men hva er egentlig god mestring? I dag er jeg kjempesliten etter en fæl dag på jobb, har lyst til å overspise, men skal la være... Har vondt i skulderen og føler meg rett og slett nedstemt... Prøver å holde meg i fysisk aktivitet til vanlig, men i dag må jeg være hjemme og lese til eksamen...

Har ingen å prate med om følelser og slikt. Glemte å dra til psykologen i dag tidlig... :(

Hvordan håndterer andre vanskelige dager? Hvordan kan jeg snu dette til noe bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest nickfritt
Skrevet

Det hjelper meg å tenke at denne dagen er "pyton", men kanskje blir morgendagen bedre?

Jeg sørger for en god natts søvn, det står vel på førsteplass. På andreplass er å gå en tur ut i naturen, selv om jeg er sliten. Du trenger jo ikke gå så langt. Var det ikke en kinesisk filosof som sa noe sånt som: "En lang reise starter med ett skritt." ? :)

Noen ganger er det tankene som er veldig negative, kanskje er de farget av fortiden, negativt ting som har skjedd? Da prøver jeg å bare la tankene komme, en tanke er jo ikke farlig? Dessuten vil du neppe oppleve det samme igjen to ganger, på akkurat samme måten?

I tillegg er det veldig viktig å kunne godta at man faktisk har en dårlig dag/periode. Kanskje må jeg ta medisiner, so what? Kanskje blir jeg så ille at jeg trenger hjelp fra psykologen min?

Jeg har hatt mange nedturer og begynner å bli vant med dem. Jeg vet også at dette går over, bare tiden får gå. Håper du fikk noe klokt ut av dette?

Gjest en leser
Skrevet

Det hjelper meg å tenke at denne dagen er "pyton", men kanskje blir morgendagen bedre?

Jeg sørger for en god natts søvn, det står vel på førsteplass. På andreplass er å gå en tur ut i naturen, selv om jeg er sliten. Du trenger jo ikke gå så langt. Var det ikke en kinesisk filosof som sa noe sånt som: "En lang reise starter med ett skritt." ? :)

Noen ganger er det tankene som er veldig negative, kanskje er de farget av fortiden, negativt ting som har skjedd? Da prøver jeg å bare la tankene komme, en tanke er jo ikke farlig? Dessuten vil du neppe oppleve det samme igjen to ganger, på akkurat samme måten?

I tillegg er det veldig viktig å kunne godta at man faktisk har en dårlig dag/periode. Kanskje må jeg ta medisiner, so what? Kanskje blir jeg så ille at jeg trenger hjelp fra psykologen min?

Jeg har hatt mange nedturer og begynner å bli vant med dem. Jeg vet også at dette går over, bare tiden får gå. Håper du fikk noe klokt ut av dette?

Jeg synd dette var et veldig fint svar. :-)

Gjest nickfritt
Skrevet

Jeg synd dette var et veldig fint svar. :-)

Tusen takk! Bra at noen kan få noe positivt ut fra det jeg skriver :-).

Gjest Ladytron
Skrevet

takk for svaret. er stort sett det jeg gjør nå, sover mye, og prøver å lese. jobber, men merker at ikke alt er på topp. det har skortet litt på fysisk aktivitet i det siste. skal ta det igjen til helgen. er fryktelig sliten, føler at maskineriet mitt går på tomgang. tror at det er noe med eksamen jeg ikke helt håndterer så bra... forventninger... og svart hvitt tankegang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...