Gå til innhold

Kan dette være et faretegn?

Anbefalte innlegg

Gjest frk.slank
Skrevet

Jeg er overvektig, ble det etter depresjon og kjæresteforhold med store gutter som var glad i god mat. (Hvorfor blir alltid jenter feitere når de blir samboere??) Nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med saken, og meldte meg inn i vektklubben for noen uker siden. Det har gitt kjempegodt resultat! Jeg har gått ned 1kg i uken, som er målet, og er nå halvveis til mål. Det som er greia er at jeg går på vekta hver morgen, selv om man har veiedag hver mandag. Jeg er så oppildnet av at jeg hele tiden har gått ned, og gleder meg over at det går så uventet(!) bra.

Grunnen til at jeg aldri har turt å slanke meg tidligere er at moren min hadde spiseforstyrrelse da hun var ung. Jeg har "arvet" hennes psyke (depresjoner, dårlig selvbilde etc), og var derfor redd for at jeg kunne bli så opphengt i vekt som hun var. Hun hadde bulimi, så jeg tror egentlig ikke at jeg ender opp der, iom at jeg ikke forbinder spising med følelser i særlig stor grad. Kan veiingen min hver morgen være et faretegn? En venninne av meg sier det, men jeg føler selv at det bare er positivt med tanke på at jeg er på vei til å nå målet mitt.

Videoannonse
Annonse
Mary Poppins
Skrevet

Det er mange som veier seg hver dag når de slanker seg så jeg tror ikke det er noe faretegn, dersom det er det eneste "tegnet":-)

serenity777
Skrevet

Jeg veier meg flere ganger om dagen, og jeg har ikke noen spiseforstyrrelse... Det er nok ganske vanlig :)

Skrevet

Jeg veier meg også hver dag selv om jeg ikke er på slanker'n, bare passer vekta.

Men om du blir uvel dersom du ikke får veid deg en dag bør du kanskje prøve å styre unna vekta daglig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Farlig er det sikkert ikke.

Gjest så ymse ja
Skrevet

Å jeg har spiseforstyrrelser og veier meg nesten aldri. Kanskje en gang i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...