spent24 Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Hei. Jeg er gravid og i den forbindelse har jeg tatt alle de obligatoriske blodprøvene. Så fikk jeg en telefon fra legen der han sa at HIV prøven måtte tas om igjen. Etter hva jeg forsto, besto denne av 3 deler, hvorav 2 var helt normale, mens den tredje var inkonsis. Den fortalte visst verken det ene eller det andre. Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg etc. Kan du fortelle meg mer om dette og muligens berolige meg? Det må sies at jeg har kun hatt en seksual partner, og jeg er også den første og eneste for han. Han har hatt noen blodoverføringer på grun av en sykdom, så dette er i så fall det eneste risiko momentet. Vær så snill og svar raskt, siden vi tenker mye på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34773-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Jeg forstår godt at du er spent. Selv om HIV testene som brukes idag er meget gode forekommer det at enkelte undersøkelser er vanskelige å tyde. Derfor blir alle positive test og eller test med uklare resultater gjentatt, eventuelt gjentatt i en ny blodprøve og gjentatt med andre metoder. Det forekommer også at prøver blir forbyttet, selv om det er meget sjelden. De alle fleste gjentatte undersøkelser faller da negativt ut ( i alle fall Norge hvor HIV infeksjonen heldigvis fremdeles sjelden). Slik jeg leser ditt spørsmål var det uklart resultat i din første undersøkelse, som derved måtte gjentas. Du tilhører ikke noe risikågruppe, og heller ikke din partner, hvis hans blodoverføringer ble gjort i Norge i de siste 10-15 år. Sjansene for at du har noe å frykte er etter min mening nærmest 0, basert på dine opplysninger. Jeg vil tro at den gjentatte testen vil bekrefte dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34773-haster/#findComment-134530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.