Gjest hva erfarer leger?? Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 eller ikke være ærlig, det har vært mye diskusjon om en skal opplyse arbeidsgiver om sin psykdom i en søknad og intervju,det kommer vel for en dag, 0 Siter
serenity777 Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Det trenger ikke komme for en dag. Da jeg hadde jobb i fotobutikk, som jeg fungerte utmerket i, jobbet jeg helt uten fravær i over 1 år. Desverre gikk butikken konkurs (de fleste fotobutikker ble jo borte når de digitale kamerane spredde seg). Jeg avsluttet med strålende atest. Ironisk ble jeg psyk noen måneder etter på. Med 3 gangs psykose. 0 Siter
Gjest EUPF58 Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Det trenger ikke komme for en dag. Da jeg hadde jobb i fotobutikk, som jeg fungerte utmerket i, jobbet jeg helt uten fravær i over 1 år. Desverre gikk butikken konkurs (de fleste fotobutikker ble jo borte når de digitale kamerane spredde seg). Jeg avsluttet med strålende atest. Ironisk ble jeg psyk noen måneder etter på. Med 3 gangs psykose. Støtter Serenity 777.Man bør faktisk ikke si noe som helst til arbeidsgiver om dette. 0 Siter
Gjest ångarskan Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har latt være å fortelle om min psykdom. Det blir i praksis si at man antagelig kommer til å være mye sykmeldt. Før jeg fikk den jobben jeg har nå var jeg sykmeldt ett år, og gikk på attføring 2 år. I attføringsperioden jobbet jeg 50%, hadde ingen fraværsdager og fikk strålende attester. Min nye jobb er en IA-bedrift og jeg fikk ingen spørsmål om hvilken sykdom jeg hadde som gjorde at jeg var borte så lenge fra full jobb, men de spurte om jeg antok at jeg kom til å bli syk igjen. Pga attestene og 0 fravær i attføringsperioden (og i tidligere jobber) fikk jeg jobben. (Selvfølgelig pga kvalifikasjoner også.) 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Min erfaring er at det ikke lønner seg å si noe... Kanskje hvis man er i en "trygg" jobb der man har vært i lang tid og man har et godt forhold til sjefen... Men ikke på intervju/i begynnelsen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.