Gå til innhold

Opptrapping fluoxetin

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Har fått fluoxetin mot angst og OCD, har gått på 20mg i tre uker uten å merke noen positiv effekt. Om jeg skal trappe opp, skal jeg doble dosen eller hvor mye skal jeg øke den? Hvor lenge skal jeg gå på den nye dosen før jeg evt. øker igjen?

Så leste jeg på http://en.wikipedia.org/wiki/Fluoxetine at

"

The peculiar pharmacokinetics of fluoxetine with its brain levels rising extremely slowly over at least first 5 weeks of treatment (see Pharmacokinetics) makes it unclear whether the 20-mg/day optimal dose established in the short term (6-8 weeks) trials is applicable for the longer term supportive treatment. One 60-mg dose of fluoxetine per week was found to be equivalent to 20 mg/day for the continuation treatment of responders to 20 mg/day of fluoxetine.[13][14] Furthermore, 5 mg/day fluoxetine was shown to be better than placebo and similar to 20 mg/day,[15] and one weekly dose of 80 mg fluoxetine was equivalent to 60 mg/day fluoxetine or 150 mg/day amitriptyline.[14] Furthermore, increase of the dose to 60 mg/day in non-responders from 20 mg/day brought no additional benefits as compared to continuing the 20 mg/day treatment.[15]

"

Betyr dette at det sannsynligvis ikke er noe å hente på doseøkning utover 20mg/dag?

Videoannonse
Annonse
Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg vet ikke hvor fort man skal trappe opp, men når man gjør det, så er det iallfall fra 20mg til 40mg, altså dobling av dosen. Neste er 60mg.

Gjest Istapp
Skrevet

Det der må jo være tull...tror jeg.

Selvfølgelig hjelper det å øke,har sett det selv..det hjelper og olk blir bedre :-)

Gjest profile
Skrevet

Jeg vet ikke hvor fort man skal trappe opp, men når man gjør det, så er det iallfall fra 20mg til 40mg, altså dobling av dosen. Neste er 60mg.

Ok, takker, ble usikker på om jeg skulle gå via 30mg, men da trenger jeg ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...