Gjest Istapp Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det skal vel alvorlige diagnoser til for ikke å få lov til å ta lappen? Eller har ikke diagnosene noe å si? 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Du må ha legeerklæring fra spesialist hvis du har scizofreni eller er bipolar. Om det gjelder flere diagnoser vet jeg ikke. Man må også ha en legeerklæring fra spesialist hvis man bruker en god del medisiner. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Du må ha legeerklæring fra spesialist hvis du har scizofreni eller er bipolar. Om det gjelder flere diagnoser vet jeg ikke. Man må også ha en legeerklæring fra spesialist hvis man bruker en god del medisiner. Takk. men hva hvis man får diagnosene du nevner etter å ha tatt lappen,og mange går på medisiner uten å opplyse om det. Er det opplysningsplikt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Takk. men hva hvis man får diagnosene du nevner etter å ha tatt lappen,og mange går på medisiner uten å opplyse om det. Er det opplysningsplikt? Ja, det er opplysningsplikt. 0 Siter
Gjest annononym Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Takk. men hva hvis man får diagnosene du nevner etter å ha tatt lappen,og mange går på medisiner uten å opplyse om det. Er det opplysningsplikt? Hei. Da jeg fornyet førekortet mitt for en stund siden og fortalte legen at jeg har bipolar, så krysset han av for at jeg bruker medisiner. Dette skjemaet måtte jeg vise fram på biltilsynet. De bare gløttet på det og skrev ut førerkortet. Det spørs sikkert også litt om du har bipolar 1 eller 2. Jeg har to og bruker litium i tillegg til AP. Disse var visst godkjent for bilkjøring etter hva jeg forsto. Kjører som en "prest" jeg :-) 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Hei. Da jeg fornyet førekortet mitt for en stund siden og fortalte legen at jeg har bipolar, så krysset han av for at jeg bruker medisiner. Dette skjemaet måtte jeg vise fram på biltilsynet. De bare gløttet på det og skrev ut førerkortet. Det spørs sikkert også litt om du har bipolar 1 eller 2. Jeg har to og bruker litium i tillegg til AP. Disse var visst godkjent for bilkjøring etter hva jeg forsto. Kjører som en "prest" jeg :-) Bra for deg :-) 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ja, det er opplysningsplikt. Da er det tydeligvis etter hvor i landet man bor. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Da er det tydeligvis etter hvor i landet man bor. Plikten er landsdekkende. Hvordan den praktiseres av den enkelte, derimot... 0 Siter
Gjest bilfører med bipolar2 Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Plikten er landsdekkende. Hvordan den praktiseres av den enkelte, derimot... hvordan kan vi vite det når en ikke får brev om det og ingen opplyser det???? 0 Siter
Gjest bilfører med bipolar2 Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ja, det er opplysningsplikt. hva slags sykdommer og medisin da 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 hvordan kan vi vite det når en ikke får brev om det og ingen opplyser det???? du trenger ikke opplyse om det når du har bipolar 2. kun om du har hatt psykose/alvorlig sinnslidelse,. iallfall var det dette som sto da jeg var på trafikalt grunnkurs, dermed meldte jeg ikke fra. har ikke alvorlig sinnslidelse, er bare bipolar. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Plikten er landsdekkende. Hvordan den praktiseres av den enkelte, derimot... Vet at det er mange som ikke opplyser om det,til og med psykologer ber dem om å ikke si noe. Så hvem som sitter med ansvaret her er vanskelig å si. 0 Siter
rose23 Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Ja, det er opplysningsplikt. Jeg har vært psykotisk... to korte perioder trolig på grunn av stress/sjokk i forbindelse med gjennoppliving av en kollega som fikk hjertestans på jobb. Må jeg melde fra om dette? Og vil jeg miste lappen da? Har kjørt skadefritt i 12-13 år, ikke en eneste prikk og plettfritt rulleblad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.