Gå til innhold

Hva er alvorlig da?

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp
Skrevet

Det skal vel alvorlige diagnoser til for ikke å få lov til å ta lappen?

Eller har ikke diagnosene noe å si?

Videoannonse
Annonse
Gjest bipp..
Skrevet

Du må ha legeerklæring fra spesialist hvis du har scizofreni eller er bipolar. Om det gjelder flere diagnoser vet jeg ikke.

Man må også ha en legeerklæring fra spesialist hvis man bruker en god del medisiner.

Gjest Istapp
Skrevet

Du må ha legeerklæring fra spesialist hvis du har scizofreni eller er bipolar. Om det gjelder flere diagnoser vet jeg ikke.

Man må også ha en legeerklæring fra spesialist hvis man bruker en god del medisiner.

Takk. men hva hvis man får diagnosene du nevner etter å ha tatt lappen,og mange går på medisiner uten å opplyse om det. Er det opplysningsplikt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk. men hva hvis man får diagnosene du nevner etter å ha tatt lappen,og mange går på medisiner uten å opplyse om det. Er det opplysningsplikt?

Ja, det er opplysningsplikt.

Gjest annononym
Skrevet

Hei. Da jeg fornyet førekortet mitt for en stund siden og fortalte legen at jeg har bipolar, så krysset han av for at jeg bruker medisiner. Dette skjemaet måtte jeg vise fram på biltilsynet. De bare gløttet på det og skrev ut førerkortet.

Det spørs sikkert også litt om du har bipolar 1 eller 2. Jeg har to og bruker litium i tillegg til AP. Disse var visst godkjent for bilkjøring etter hva jeg forsto. Kjører som en "prest" jeg :-)

Gjest Istapp
Skrevet

Hei. Da jeg fornyet førekortet mitt for en stund siden og fortalte legen at jeg har bipolar, så krysset han av for at jeg bruker medisiner. Dette skjemaet måtte jeg vise fram på biltilsynet. De bare gløttet på det og skrev ut førerkortet.

Det spørs sikkert også litt om du har bipolar 1 eller 2. Jeg har to og bruker litium i tillegg til AP. Disse var visst godkjent for bilkjøring etter hva jeg forsto. Kjører som en "prest" jeg :-)

Bra for deg :-)

Gjest Istapp
Skrevet

Da er det tydeligvis etter hvor i landet man bor.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Da er det tydeligvis etter hvor i landet man bor.

Plikten er landsdekkende. Hvordan den praktiseres av den enkelte, derimot...

Gjest bilfører med bipolar2
Skrevet

hvordan kan vi vite det når en ikke får brev om det og ingen opplyser det????

Gjest bilfører med bipolar2
Skrevet

hva slags sykdommer og medisin da

Gjest runa i ulla
Skrevet

hvordan kan vi vite det når en ikke får brev om det og ingen opplyser det????

du trenger ikke opplyse om det når du har bipolar 2.

kun om du har hatt psykose/alvorlig sinnslidelse,.

iallfall var det dette som sto da jeg var på trafikalt grunnkurs, dermed meldte jeg ikke fra. har ikke alvorlig sinnslidelse, er bare bipolar.

Gjest Istapp
Skrevet

Vet at det er mange som ikke opplyser om det,til og med psykologer ber dem om å ikke si noe. Så hvem som sitter med ansvaret her er vanskelig å si.

Skrevet

Jeg har vært psykotisk... to korte perioder trolig på grunn av stress/sjokk i forbindelse med gjennoppliving av en kollega som fikk hjertestans på jobb.

Må jeg melde fra om dette? Og vil jeg miste lappen da? Har kjørt skadefritt i 12-13 år, ikke en eneste prikk og plettfritt rulleblad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...