Gå til innhold

diktafon på konferanse

Anbefalte innlegg

Gjest Madelenemie2
Skrevet

Hei! Jeg skal med min mann på 2 store konferanser de neste 2 ukene. Den ene er med Simon Baron-Cohen i Oslo, neste uke og den andre er uken etter i Stockholm med Tony Attwood. Da jeg noen ganger har hatt god hjelp av diktafon på foreslesninger fordi jeg ikke er god auditativt, men mer visuelt og skriftlig, tenkte jeg at jeg må bli flinkere til å bruke disse hjelpemidlene når det gir meg mere utbytte av kursene. I Stockholm var de svært hyggelige, de sa jeg til og med kunne få lagt min diktafon oppe ved foreleser for å få best lyd (det er cortex hjernutbildning som arrangerer). I Oslo og da Ullevål sykehus er det som arrangerer sa de tvert nei til meg, jeg kunne ikke få ha den på selv om jeg forklarte på mail mitt problem. Hand-outs og notater er bedre enn ingenting, men absolutt ikke det beste for en som meg med de problemene jeg har med å forstå det muntlige. Nå har jeg tenkt en hel del på dette i dag, at selv om mitt problem ikke er så synlig, så er jeg på en måte like "blind" som min blinde venn i Danmark, det er bare i ørene og i hjernen problemet mitt sitter og hans kun i øynene. Ingen tror jeg kan nekte han å bruke dikatfon noe sted, derfor føler jeg litt at man blir diskriminert når man ikke får lov til dette. Det er aldri noe problem med lyden på forelseninger, har aldri opplevd det med moderne diktafoner, jeg kan da også ha den hos meg, trenger ikke å legge den ved foreleser. Hva mener du om dette?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at hver foreleser må ta stilling til/godkjenne dette.

Skrevet

Jeg hadde bare tatt opp på en lite synlig måte. Men kun til eget bruk. Har du noen diktafoner å anbefale?

Madelenemie
Skrevet

Jeg mener at hver foreleser må ta stilling til/godkjenne dette.

Hei!

Takk for svaret,

Jeg skriver en mail til Simon Baron-Cohen nå og jeg skrev til en annen foredragsholder som jeg kjenner. Men Simon Baron-Cohen er kanskje alt for opptatt til at han kan svare meg, jeg kan nemmelig ikke spørre han så lett på kurset fordi jeg da har mye nytt å forholde meg til. Noen sa nemmelig jeg kunne spørre han på kurset, men siden han er en så kjent mann så blir han sikkert sliten hvis man går frem og spør han?

Eller kan jeg gjøre det hvis han ikke svarer meg på mail?

Madelenemie
Skrevet

Jeg hadde bare tatt opp på en lite synlig måte. Men kun til eget bruk. Har du noen diktafoner å anbefale?

Hei!

Olympus digital voice recorder DS30, men det er sikkert kommet mye nytt og bedre, men si at du vil ha en som fanger inn lyden godt. For jeg hadde en som fanget opp bakgrunnsstøy mer enn det som ble sagt, den var ubrukelig.

Ellers følger jeg nesten alltifd reglene forstår du, jeg liker ikke å føle jeg gjør noe galt, men det hender man kan bryte regler og bruke skjønn, men det er i unntakstilfeller og mer når det skal taes sterke menneskelige hensyn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Takk for svaret,

Jeg skriver en mail til Simon Baron-Cohen nå og jeg skrev til en annen foredragsholder som jeg kjenner. Men Simon Baron-Cohen er kanskje alt for opptatt til at han kan svare meg, jeg kan nemmelig ikke spørre han så lett på kurset fordi jeg da har mye nytt å forholde meg til. Noen sa nemmelig jeg kunne spørre han på kurset, men siden han er en så kjent mann så blir han sikkert sliten hvis man går frem og spør han?

Eller kan jeg gjøre det hvis han ikke svarer meg på mail?

Du kan sikkert bare spørre han rett før foredraget. Jeg er helt sikker på at han sier ja :-)

Madelenemie
Skrevet

Du kan sikkert bare spørre han rett før foredraget. Jeg er helt sikker på at han sier ja :-)

Hei!

Okey, det er det enkleste og siden du sier det gjør jeg det.

Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...