Gå til innhold

SSRI føre til autistisk adferd?

Anbefalte innlegg

Gjest Madelenemie2
Skrevet

Hei! Jeg mailet med en jente som sa hun fikk asperger problemene etter at hun fikk SSRI som 13 åring. Dette syns jeg høres rart ut for egentlig skal man dokumentere klare symptomer ved ca 3 års alder for å kunne sette diagnosen. I allefall før skolestart. Det skal også være tydelig uttalte sosiale vansker, kognitive samt emosjonelle forstyrrelser. Jeg mener det er feil hvis bivirkninger av SSRI som autistsik adferd gjør at man så setter diagnosen asperger. Jeg vet av erfaring at symptomene er synlig godt før skolestart, allerede som babyer var 2 av mine sønner anderledes i blikk-kontakten noe de andre barna mine ikke har vært. Det er egentlig ganske tidlig, som jeg også tror Simon Baron-Cohen mener , at man kan se symptomer på autisme. Men kan SSRI gi slik autistisk adferddsorstyrrelse og burde man ikke da se dette i sammenheng og ta ungdommen av disse medisinene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

Høres veldig rart ut. Håper virkelig ikke det.

Gjest kldjfh
Skrevet

Asperger er medfødt, og en kan ikke utvikle asperger pga medisiner. Når personer får diagnosen kan derimot variere, men symptomene vil vel være tilstede tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...