Gå til innhold

For selvkritisk?

Anbefalte innlegg

Gjest ubetydelige meg
Skrevet

Er det vanlig å "dømme seg selv" annerledes enn andre?

Jeg synes for eksempel det var et personlig nederlag da det kom til det punkt hvor jeg måtte søke hjelp, men jeg har samtidig full respekt og forståelse for at andre får hjelp av psykologer o.l. Kan det ha noe å gjøre med at jeg ikke liker tanken på at folk får vite at jeg går til behandling? Eller at jeg ikke søkte hjelp selv, men at det var noen andre som gjorde det på mine vegne?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke døm deg selv hardt
Skrevet

ja.vanlig

Gjest melmøll
Skrevet

Ja, det tror jeg er veldig vanlig! Tror de fleste er mer kritiske til seg selv enn til andre. Med psykisk sykdom er det så lett å ha skyldfølelse. Du hadde ikke vært flau over at kollegaen din kjørte deg til legevakten fordi du hadde skåret deg i hånda liksom.

Tenker at det å være utstyrt med dårlig psykisk helse ikke er noe mer å skamme seg over enn å ha dårlig immunforsvar. Ingen som stadig blir utsatt for influensa og omgangsyke skammer seg over det og tenker at de burde levd sunnere, og gjort ting annerledes.

Gjest ubetydelige meg
Skrevet

Ja, det tror jeg er veldig vanlig! Tror de fleste er mer kritiske til seg selv enn til andre. Med psykisk sykdom er det så lett å ha skyldfølelse. Du hadde ikke vært flau over at kollegaen din kjørte deg til legevakten fordi du hadde skåret deg i hånda liksom.

Tenker at det å være utstyrt med dårlig psykisk helse ikke er noe mer å skamme seg over enn å ha dårlig immunforsvar. Ingen som stadig blir utsatt for influensa og omgangsyke skammer seg over det og tenker at de burde levd sunnere, og gjort ting annerledes.

Takk for et fint innlegg =) Skal prøve å tenke på den måten du beskriver i det siste avsnittet ditt i stede for å bebreide meg selv mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...