Gå til innhold

Går i søvne gjennom livet...

Anbefalte innlegg

serenity777
Skrevet

Jeg har igrunn avfunnet meg med min situasjon. Jeg lever alene, jeg har ingen venner. Jeg har heller ingen sex-lyst, osv. Og tror ikke jeg vil ha kjæreste. Jeg har ikke jobbet på 6 år. På en merkelig måte trives jeg med å ha det slik. Men det er jo ikke normalt.

Har ett par intresser jeg bruker endel tid på. Skal jeg noe utenfor hjemmet, så kommer begrensningene fort, angst og fobier.

Har igrunn merket att etter den siste runden med psykdom som var for 7-8 år siden, har jeg aldri kommet tilbake helt til slik jeg var før det. Nemlig en som jobbet litt, hadde venner, få fobier og en slags solididitet.

Nå er jeg nesten identitetsløs.

Er det galt å være slik?

Jeg har diagnsen Paranoid schizofreni.

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

**Er det galt å være slik?**

Ingen andre enn du kan svare på det;)

Skrevet

''Er det galt å være slik?

''

Nei, etter min oppfatning er det ikke galt. Alle mennesker er ikke like, ikke alle ønsker det som gjennomsnittsnordmannen pleier å ønske.

Jeg synes forøvrig du skriver mange gode og ryddige kommentarer her på dol, og for meg fremstår du som en som har grunn til å ha selvrespekt for sin evne til å leve med alvorlig sykdom.

Gjest lalula
Skrevet

Så lenge du har det bra sånn og ingen andre lider av det, skulle det vel være greit?

Lengter du aldri etter noen å prate med da? Jeg har det problemet at jeg tror alle er ute etter meg i perioder, men samtidig er jeg sosialt anlagt og blir enda verre om jeg ikke har noen å prate med over lang tid. Men som sagt har du det bra, så lev på den måten som fungerer for deg uten at du blir syk. Håper du har/gjør forskjellige ting som gir livet mening?

Skrevet

Hei,

Du skriver: "Er det galt å være slik?"

Tenker du da primært for din egen del, eller for andre?

Det er "galt" for deg hvis du ikke ønsker å ha det slik, og du har mulighet (gjennom behandling, medisiner, målrettet eget arbeid, osv.) til å komme et sted som du foretrekker.

Ovenfor storsamfunnet så har du ingen "plikt" til å være sosial, men du virker som en intelligent og gjennomtenkt person, så jeg vil anta at andre vil sette pris på ditt selskap.

Med vennlig hilsen

Gjest ubetydelige meg
Skrevet

Jeg tror det kun er "galt" om du selv ønsker det var annerledes. Er du fornøyd og trives ser jeg ikke noe galt med å leve slik =)

Gjest bipp..
Skrevet

Syns det høres ut som et litt trist liv jeg. Men så lenge du trives med det og ikke er motivert til å endre det er det jo greit.

Gjest hvorfor ikke
Skrevet

hva syns du selv???hvor gammel var du når du ble syk da??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...