Gå til innhold

noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest ubetydelige meg
Skrevet

Er det noe man kan gjøre for å stoppe en begynnende angst reaksjon? Da tenker jeg på når det "fysiske" ved angsten setter inn og tankene blir urasjonelle. Skulle i hvertfall ønske det fantes noen teknikker eller lignende en kan bruke når en ikke har mulighet til å forlate stedet/situasjonen som starter angsten...

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

For meg er det egentlig ganske enkelt. Puste rolig og dypt. Om jeg hyperventilerer er jeg "solgt." Tenk deg en firkant der du puster inn langs to streker, holder puten litt og puster ut med to streker.

Litt klønete forklart kanskje, men jeg fikk det tipset av en psykiater for mange år siden.

serenity777
Skrevet

Hos meg hjelper det å ikke å stoppe å kjenne på angsten. Dersom jeg får ett panikkanfall. Vri alt inn på å fortsette det man drev med.

Gjest fshjhf
Skrevet

Å være bevisst på at et angstanfall ikke er farlig, du dør ikke av det. Prøv dermed å slappe av og gjør som de andre sier; pust rolig og fokuser på noe annet rundt deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...