Gå til innhold

NHD: bør jeg gå tilbake på Antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Gjest diagnose: bipolar 2
Skrevet

Jeg har gått på fire forskjellige medisiner i en lengre periode. det har vært cipralex 10 mg, efexor 75 mg, seroquel 100 mg og Lithum 42x 4. Det har stort sett fungert greit, og jeg har følt meg stabil. I samråd med en ny lege ble vi enige om å kutte ut all antidepressiva, og bare gå på Lamictal 200mg X2, og Seroquel 300 mg kveld. Den nye medisineringen har jeg gått på i ca en måned. Grunnen til endringen av medisiner var at jeg som bipolar to ville ha mere utbytte av å bruke Lamictal, og spe på med Seroquel for å roe tankekjøret.

Nå har jeg blitt veldig deprimert igjen. Jeg har gråtetokter hver dag, har store aggresjonsutbrudd ( som jeg ellers ikke pleier å ha) og føler meg rett og slett ustabil.

Er dette en overgangsfase tenker du, eller bør jeg gå tilbake på Cipralex igjen, eller øke Lamictalen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om alt dette skjedde på en gang, var dette en meget radikal omlegging. For radikal etter min mening, Jeg tror dette er en overgangsfase.

Gjest diagnose: bipolar2
Skrevet

Om alt dette skjedde på en gang, var dette en meget radikal omlegging. For radikal etter min mening, Jeg tror dette er en overgangsfase.

Ok, burde nevnt at jeg har trappet sakte ned på SSRI ( i følge legen), og lagt til Lamictal underveis. Gjør det noe forskjell her?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...