Gå til innhold

Et ualminnelig spørsmål.men..

Anbefalte innlegg

Gjest nyskjerrigper

HEI !

Hjertet sender og mottar

elektriske impulser osv.

Men hva med elektriske

spenninger utenfra, vil

det

påvirke impulsene,hjerterytmen?

Jeg mener som torden, elektriske apparater o.l.

mobiltlf. data.

jeg mener at jeg får mer urolig

hjerterytme(ekstraslag) ved

tordenvær? Kanskje det er redselen som gjør dette?

Har også hørt om bekjente som

har det på samme måten.

Ja, du får svare hvis du vil

Dr.Søyland men dette har jeg

grublet på mye.

Vennlig hilsen

1965-modell

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34798-et-ualminnelig-sp%C3%B8rsm%C3%A5lmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Nyskjerrigper.

De elektriske utladningene du nevner (f.eks. tordenvær) vil ikke influere på din hjerterytme direkte : d.v.s. at den strømmen som oppstår ved et lynnedslag ikke gir noen som helst impuls til ditt hjerte (med mindre du treffes av lynet...). Imidlertid vil du via sentral-nervøse reaksjoner kunne produsere egne impulser som kan gi ekstraslag eller annen form for hjerterytmeforandring, f.eks. fordi du blir skremt, får en angstreaksjon, eller rett og slett skvetter til. Du har altså rett i din antagelse om at redsel kan gi rytmeforandring. De fleste av oss vil sannsynligvis få et eller flere ekstraslag hvis tordenen plutselig og uventet braker rett over hodet på oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...