Gå til innhold

"Eneboer" liker bare dyr;Unormal?

Anbefalte innlegg

Gjest Skuffet og deprimert.
Skrevet

Jeg er en mann på 51 som har lagt inn minst 10-15 innlegg her på DOL.Jeg føler at jeg distanserer meg fra mennesker,fordi de ikke er interresert i meg som menneske,bare som nabo,skattebetaler og "kasus".Det er slitsom å spille rollen som den joviale fete mann,som selvfølgelig altid er morsom og smilende,som en Wesenlund eller Harald Heide Steen.Ja da,jeg utleverer,meg,men alternativet er mye verre.Jeg er jo anonym.Er det unormalt å kun ha godt forhold til dyr og egne barn.Det virker for meg som om jeg elsker dyr,men hater mennesker.Egentlig vil jeg selge huset og flytte inn i en hule og leve resten av livet som en hulebjørn eller noe.Lars Monsen har satt meg på ideen om å bare la Gud og naturen være mitt hjem.Når høsten kommer kan jeg kjøpe en lavvo."Hardhaus" vedbrenner har jeg alt.Kunne kjøpt meg en fin 4hjulstrekker,tatt med katta og stukket fra alle bekymringer,

regninger og slit,bare nyte livet.Kvinner og barn er mest ute etter penger,så jeg kan sette opp ett fond til barna på 500 000.Så kjøper jeg en fin bobil eller 4x4 for 250 000..Det er mine penger og min arv.Er jeg unormal?

Videoannonse
Annonse
Gjest Du har mitt samtykke: Bli eneboer =)
Skrevet

''...Er jeg unormal?''

Nei...mener jeg... =)

Jeg har mange ganger kunnet tenkt meg å gjort det samme...bare stukket fra alt sammen...bort fra alle bekymringer... i hvert fall for ei lita stund...

Jo...det har bare vært herlig å realisere denne drømmen...

Du har mitt samtykke: Bli eneboer =)

Gjest tenker jeg
Skrevet

''...Er jeg unormal?''

Nei...mener jeg... =)

Jeg har mange ganger kunnet tenkt meg å gjort det samme...bare stukket fra alt sammen...bort fra alle bekymringer... i hvert fall for ei lita stund...

Jo...det har bare vært herlig å realisere denne drømmen...

Du har mitt samtykke: Bli eneboer =)

Jaja, de fleste folk tenker tanken, men det blir nettopp med det. Det er kanskje her skillet mellom unormalt og normalt som oftest går.

serenity777
Skrevet

jo, tanken kan nok virke forlokkende, men hva hvis du ombestemmer deg? Etter å ha tatt spranget? Da står du der og angrer. Man kan fint leve alene og isolert med dyr i ett hus og, eller en leilighet, det gjør jeg :)

Gjest UPF58
Skrevet

Jaja, de fleste folk tenker tanken, men det blir nettopp med det. Det er kanskje her skillet mellom unormalt og normalt som oftest går.

Ett godt alternativ kan være å kjøpe ett billig småbruk,"Med katt og kanin" Og gjerne en stor "Båtsmann" til å passe på.Kjøpe en stor pickup med hengefeste og bruke mye av tid og penger på opppussing.Da har man noe å gjøre resten av livet.

Gjest Elextra
Skrevet

Så lenge du gjør opp for deg og ordner alt det praktiske med regninger etc. (ikke stikker av) før du drar, står du jo helt fritt til å gjøre hva du vil? Hopp i det, om du føler for det! :-)

Forøvrig synes du kanskje overdrevent opptatt av hvordan andre oppfatter deg. Om du blir mer interessert i andre mennesker vil du kanskje også selv oppleves som en mer interessant person? Bare en gjetning fra min side.

Gjest fra bergen
Skrevet

''bekymringer, regninger og slit''

Tror ikke det blir mindre slit og bekymringer ved å leve i en hule...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du selv ikke lider under det, om du ikke påfører andre skade ved det, og om du livnærer deg på egen inntekt, kan ingen påstå at du er syk. Antar at din bruk av ordet unormal var i betydningen syk/ frisk.

Gjest another user
Skrevet

Hei, jeg synes det må være helt okey å leve på den måten man ønsker, hvis det virkelig er det du ønsker da?

Kan du si meg hvorfor du liker katten bedre enn mennesker? :-)

Det finnes jo ikke noe mere egoistisk vesen enn en katt?

Hvis du ønsker å rømme fordi du er deprimert eller noe, synes jeg du heller skal få deg litt hjelp og kanskje noen medisiner. Jeg har ihvertfall blitt mye bedre av dette.

Gjest dyreelsker
Skrevet

Høres ut som en depresjon. Har et par venninner som har vært i det "dypet"... og veldig typisk ELSKET de dyr, be dyrevernforkjempere, nesten litt i overkant. Jeg er også glad i dyr, men er glad i mennesker og... mener det er noe godt i alle... selv om enkelte er litt.... :D

Dyr dømmer ikke, de er trofaste, de lurer deg ikke, de baksnakker deg ikke.. menneskene derimot kan det hende du har mistet tilliten til, derfor er det dyrene du foretrekker.

Gjest Skuffet og deprimert.
Skrevet

Så lenge du gjør opp for deg og ordner alt det praktiske med regninger etc. (ikke stikker av) før du drar, står du jo helt fritt til å gjøre hva du vil? Hopp i det, om du føler for det! :-)

Forøvrig synes du kanskje overdrevent opptatt av hvordan andre oppfatter deg. Om du blir mer interessert i andre mennesker vil du kanskje også selv oppleves som en mer interessant person? Bare en gjetning fra min side.

Er uintressert i hva andre mener om meg.Folk dømmer.Når man er blitt over 50 og sliter med overvekt,føler man seg stygg og upopulær.Men har bestemt meg for å forsøke.Jeg klarer meg uten medisiner selv om jeg er uføretrygdet.Sorgen etter mor og far begynner å dovne bort,og jeg klarer meg fint i eget selskap.Når man har gjort det dobbelt så lenge som man var gift,blir det en vane.Så jeg er faktisk ikke ensom,er bare litt opptatt av at naboene

ikke skal dømme meg som en raring.Alle naboene er jo i 30-35 års alderen og har 0-2 barn.En nabo er ca 25 og tjener godt.Han har høylyde fester en lørdag i mnd,men slutter i 2-3 tida.

Siden jeg har vært selvgående mesteparten av livet,ser jeg ingen grund til å ikke bare fortsette som før.Drømmer både om egen båt og bobil.Man kan kose seg godt i europa om man bor gratis og har med brunost og knekkebrød.Måtte nok hatt med 2 kg evergood.

Hadde sikkert tatt med fårepølse også,finner sikkert ikke det nedover i europa.Kjærligheten er for de unge og dumme som ikke vet hvor vanskelig livet kan være.

Skrevet

Er uintressert i hva andre mener om meg.Folk dømmer.Når man er blitt over 50 og sliter med overvekt,føler man seg stygg og upopulær.Men har bestemt meg for å forsøke.Jeg klarer meg uten medisiner selv om jeg er uføretrygdet.Sorgen etter mor og far begynner å dovne bort,og jeg klarer meg fint i eget selskap.Når man har gjort det dobbelt så lenge som man var gift,blir det en vane.Så jeg er faktisk ikke ensom,er bare litt opptatt av at naboene

ikke skal dømme meg som en raring.Alle naboene er jo i 30-35 års alderen og har 0-2 barn.En nabo er ca 25 og tjener godt.Han har høylyde fester en lørdag i mnd,men slutter i 2-3 tida.

Siden jeg har vært selvgående mesteparten av livet,ser jeg ingen grund til å ikke bare fortsette som før.Drømmer både om egen båt og bobil.Man kan kose seg godt i europa om man bor gratis og har med brunost og knekkebrød.Måtte nok hatt med 2 kg evergood.

Hadde sikkert tatt med fårepølse også,finner sikkert ikke det nedover i europa.Kjærligheten er for de unge og dumme som ikke vet hvor vanskelig livet kan være.

''Kjærligheten er for de unge og dumme som ikke vet hvor vanskelig livet kan være.''

Da er jeg sannelig glad jeg er ung og dum! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Du høres litt bitter ut, men håper du finner en livsstil du vil trives med!

Gjest Skuffet og deprimert
Skrevet

''Kjærligheten er for de unge og dumme som ikke vet hvor vanskelig livet kan være.''

Da er jeg sannelig glad jeg er ung og dum! :o)

Lillemus: Det jeg mener er at man er heldig som holder fast på ungdommens kjærlighet og klarer å bevare den livet ut.Ja,jeg er bitter,men får ofte til svar fra kvinner at det er veldig lite som skal til.Gå ned noen kilo,gå til tannlegen,få neon fine klær,osv.

Noe trøst er det også i at det finnes motorsykler fom 200 cc som klarer å forflytte 140kg. Jeg hadde en honda scooter en gang som var trimmet opp til en 7-8 hk,den klarte faktisk 80 på flata med meg oppå.Nei man får komtpansere med større klær,større bil,osv.

Så¨får man håpe man treffer en stor kvinne i 50 årene.Likte godt hun treneren i "Heksedansen" den svenske serien som går på,NRK2.Hun var noe for meg.he he.Jeg er litt mindre deppa i dag,tok en tur til Oslo selv om det tar 1 time hver vei.Huset mitt er ganske fint da og fra 2003.Nei jeg glemmer enebore greia en stund til.Snakket med banken,får lov til bare å betale renter i 3 mnd.Så regningene får jeg da betalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...