Gå til innhold

Møtt behandleren full på byen

Anbefalte innlegg

Gjest rådvilll
Skrevet

Jeg traff på behandleren min i byen i helga.

Jeg: klinkende edru, med jobben

Han: ravende full og fyllefortrolig.

Må si det var han som absolutt skulle snakke med meg, og si ting som "du ekke no' pen *hikk*, men du har jaggu bra perschonlighet *hikk*" etc, det var han som absolutt og på en ganske vulgær måte skulle sjekke opp min vakre kollega.

Tar jeg det opp på neste time? Han var så full at jeg er usikker på om han i det hele tatt husker det. Nå har han jo ikke gjort noe annet enn det veldig mange av unge folk gjør i helgene, men jeg merker at jeg gruer meg til timen denne uka...

Videoannonse
Annonse
Gjest Draketemmeren
Skrevet

Hvis han var så personlig at han sa du ikke var noe pen hadde jeg kuttet han ut tvert!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvem er det som har dummet seg ut her da?

Jo, din behandler.

Plager det deg? I så fall tar du det opp. Plager det deg ikke, så lar du det være- og fokuserer på ting som er mer viktig for deg.

Skrevet

Oh god! Dette hadde jeg tatt meg nær av uansett hvor full han var.

Ta det opp med han ja. Jeg hadde forventet en beklagelse...

Gjest udugelig
Skrevet

Hvis han var så personlig at han sa du ikke var noe pen hadde jeg kuttet han ut tvert!

meld han til fylkeslegen!!!!

Gjest Istapp
Skrevet

Han måtte ha vært en virkelig god behandler, om jeg skulle gått til han etter det der.

Gjest Ellipse
Skrevet

Han måtte ha vært en virkelig god behandler, om jeg skulle gått til han etter det der.

Samme her.

Gjest another user
Skrevet

Jeg tror jeg hadde mistet respekten for han, eller det er jeg sikker på. Har man en sånn stilling mener jeg man skal være veldig forsiktig med alkohol, ihvertfall ute blant folk.

Gjest si opp
Skrevet

Jeg ville fått meg en ny behandler og sendt brev til ham der du forklarte hvorfor.

En må tenke seg litt om når man har en slik jobb, at en faktisk kan møte sine klienter der ute. Tar seg dårlig ut for en behandler å drikke seg så drita- og attpåtil prate skit til klientene sine i fylla.

Skrevet

Alle kan ta en tur på byen og til og med får for mye å drikke, uten at det egentlig er noe -galt- med det. Men -uheldig- er det jo når man er i en slik posisjon.

Derimot er det svært krittikkverdig dersom det var han som tok initiativ til å ta kontakt med deg. Avhengig av situasjonen og nøyaktig hva som skjedde, kan dette være et brudd på taushetsplikten.

Han har i alle tilfelle utvist dårlig dømmekraft!

Skrevet

''Tar jeg det opp på neste time? Han var så full at jeg er usikker på om han i det hele tatt husker det. Nå har han jo ikke gjort noe annet enn det veldig mange av unge folk gjør i helgene, men jeg merker at jeg gruer meg til timen denne uka...''

Med den settingen du skisserer, ville jeg absolutt gjort det. Klart at alle er i sin fulle rett til å ta et glass eller to på byen, men man må sørge for at man ikke konfronterer pasienter / kunder / elever / barns venner eller andre på en ubahgelig måte.

Som behandler / sjef / fagperson osv meiner jeg bestemt at man har et ekstra stort ansvar ovenfor "motparten".

Om han ikke husker episoden, er det hans problem. Det blir nok pinlig for begge, men uansett verst for han.

Lykke til :-)

Gjest udugelig
Skrevet

''Tar jeg det opp på neste time? Han var så full at jeg er usikker på om han i det hele tatt husker det. Nå har han jo ikke gjort noe annet enn det veldig mange av unge folk gjør i helgene, men jeg merker at jeg gruer meg til timen denne uka...''

Med den settingen du skisserer, ville jeg absolutt gjort det. Klart at alle er i sin fulle rett til å ta et glass eller to på byen, men man må sørge for at man ikke konfronterer pasienter / kunder / elever / barns venner eller andre på en ubahgelig måte.

Som behandler / sjef / fagperson osv meiner jeg bestemt at man har et ekstra stort ansvar ovenfor "motparten".

Om han ikke husker episoden, er det hans problem. Det blir nok pinlig for begge, men uansett verst for han.

Lykke til :-)

kan du fortsette til noen der syns du er stygg?????

Skrevet

kan du fortsette til noen der syns du er stygg?????

I hvert fall ikke hos en som uttrykker det, og til alt overmål i berusa tilstand der du ikke har bedt om tilbakemelding på verken utseende eller personlighet!

Høyst uprofesjonelt, klarer ikke å se for meg hvordan fortsette terapien uten en grundig og ærlig "oppvask" :-/

Som sagt: Lykke til :-)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Om bare noe av det han sa kunne settes i sammenheng med at du er pasienten hans, hadde jeg forlangt ny behandler, samt skrevet anmeldelse til Fylkeslegen for brudd på taushetsplikten! Enkelt og greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...