Gå til innhold

jordmor kandu hjelpe meg litt


nickynesna

Anbefalte innlegg

Jeg var hos jordmoren i går og blodtrykket lå på 150/75.Har vært plaget med høyt blodtrykk i noen år.Var med en urinprøve i dag og ingen tegn til protein i urinen,Men det var 1+ på nitritt.Legen sa at det ikke er noe å engste seg over, skulle komme tilbake med ny urinprøve iom en uke.Har hatt litt smerter iryggen og oppover sidene.Stor vannlatningstrang har hatt litt svie i underlivet.Kjennes ut som det beveger seg (bobler) i underlivet og endetarmen.er det barnet som rører på seg eller?Kan det være en infeksjon jeg har eller er det noe som tilsier at det kan være svangerskapsforgiftning.ER 21 uker på vei og barnet er i aktivitet der nede.Håper at du kan hjelpe meg med dette.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke jordmor,men :)

svangerskapsforgiftning oppstår svært sjelden før uke 28 og kjennetegnes med flere av disse symptomene: eggehvitestoffer i urinen,store vannansamlinger i kroppen,hodepine og høyt blodtrykk..høyt undertrykk er visstnok verst .. så sansynligheten for at du har utviklet dette nå er heller liten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Du har ikke noen teign på svangerskapsforgiftning. Teign på svangerskapsforgifting er jo; blodtrykk over 140/90 (det lavest telles) , egghvite i urinen, hodepine, ödemer, forendret syn og i verste fall vondt i magen. 1+ på nitrit kan være teign på urinveisinfeksjon. Det höres ut som det kan være tilfelle med deg, da du har hatt smerter i ryggen og svie. Hvis det blir verre eller hvis du får vondt når du tisser, synes jeg at du skal få din urin dyrket, före neste kontroll. Du trenger antibiotika hvis du har en infeksjon. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickynesna

svangerskapsforgiftning oppstår svært sjelden før uke 28 og kjennetegnes med flere av disse symptomene: eggehvitestoffer i urinen,store vannansamlinger i kroppen,hodepine og høyt blodtrykk..høyt undertrykk er visstnok verst .. så sansynligheten for at du har utviklet dette nå er heller liten:)

Tusen takk for gode svar fra dere begge.Jeg ringte legen i går kveld og jeg hadde urinveisinfeksjon, fikk antibiotika.Blodtrykket lå på det samme, ingen protein i urinen ingen tegn til ødemer så da var det vel ikke svangerskapsforgiftning.Jeg trodde at svangerskapet skulle være en fin periode men så langt har det rett og slett vært et langt mareritt.Et eller annet er det jeg tenker på som kan være galt.Jeg begynner å bli mektig lei av dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...