Gå til innhold

Distrehet

Anbefalte innlegg

Gjest permagnuz
Skrevet

Hei. Vet ikke om det er deg jeg bør hendvende meg til, men har et gigantisk problem. Har alltid vært litt distre, kansje litt over gjennomsnittet, og det er faren min og søsteren min og. Men de siste 8 måndene, har det virkelig tatt seg til. Har ikke hatt spesielt mye å tenke på, men hele 5 mobiler og 4 månedskort har jeg mistet i denne perioden, i tillegg til nesten episoder med nøkler osv. Foreldrene mine lurer på om de skal ta blodprøve av meg for å se om det er noen mangelstoffer:S men jeg skjønner det ikke, er jo greit god på skolen gjør lekser, og liker å være sosial. har du noen tips? Mvh per

Videoannonse
Annonse
Gjest verinoca
Skrevet

ADD/ADHD? les om det og se om du kjenner tegnene.

Gjest vimseluza
Skrevet

Jeg hadde en slik periode før,

jeg drakk en del lightbrus og spiste dårlig,

fikk påvist b12-mangel, mulig noen sammenheng?

Spis sunt, mosjoner, ta omega3 og ligg unna lightbrus, det føcker med hodet...

var også plaget med leamus og hodepine da jeg drakk så mye lightbrus.

Ellers, er det ting i livet ditt? Kjærlighetssorg, ting som plager deg ellers, kan dette ha innvirkning.

Et tips for å bli mindre distre er å ha faste plasser til ting.

Når du kommer hjem fra skolen,

ha nøklene i nøkkelskapet om du har det, evnt lag en krok å henge den i.

Ha veska og lommeboken også på samme sted.

Ikke legg det en lur plass og tro at du husker det når du trenger den.

Jeg er fortsatt litt distre ang. mobil, nøkler og lommebok, til min manns frustrasjon :D

så hemmeligheten er å ha en fast plass til alt og ALDRI vike fra det. Der og da husker du jo den lure plassen, men så skjer det et par ting i mellomtiden - og vips er det glemt og en ny leterunde må til.

Skriv dagbok, skriv ned viktige ting som skjer,

planegg, f.eks. legetimer osv, skriv det i almanakken. Og ha den på en fast plass.

Prøv også å tenke litt inni deg når du setter fra deg ting.

Nå setter jeg den der fordi bla bla bla.... husk at jeg satte den der nå da... :D

og ha en oppslagstavle, kjempelurt til å skrive opp viktige ting :)

og kalender til å huske bursdager og andre viktige datoer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...