Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har sluttet med sukker og merket bedring psykisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest another user
Skrevet

Forsøk å kutte ut sukker og hvetemel i en uke og se hva som skjer :-). Jeg føler meg i bedre form når jeg gjør det, mere energisk.

Skrevet

Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.

Skrevet

Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.

''Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.''

Om man klarer å kutte ut raffinert sukker så er det helt supert det da - de færreste spiser kilovis med frukt hver dag så den dosen fruktsukker man får i seg via "normal" fruktspising går nok bra. Det er jo sukkeret som er gjemt i hel- og halvfabriakta, yoghurt o.l., og det vi selv har i maten + godterier som utgjør det aller meste av det sukkeret vi får i oss.

Skrevet

Forsøk å kutte ut sukker og hvetemel i en uke og se hva som skjer :-). Jeg føler meg i bedre form når jeg gjør det, mere energisk.

Holder meg bevisst unna unødvendig sukker, f.eks. brus, saft sjokolade og godterier Forsiktig med søte matvarer som kaker, is og desserter. Kun i selskaper.

For min del så har dette fungert, for kroppen fungerer jo i sin helhet bedre. Frukt og juice spiser/drikker jeg. Ellers så har jeg kuttet ut kaffe totalt, og det merkes POSITIVT!!!

Skrevet

''Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.''

Om man klarer å kutte ut raffinert sukker så er det helt supert det da - de færreste spiser kilovis med frukt hver dag så den dosen fruktsukker man får i seg via "normal" fruktspising går nok bra. Det er jo sukkeret som er gjemt i hel- og halvfabriakta, yoghurt o.l., og det vi selv har i maten + godterier som utgjør det aller meste av det sukkeret vi får i oss.

Jo, det er sant. Men sukker i frukt er ca ikke sunnere eller bedre enn vanlig sukker på pose.

(Sukker som tema har jo blitt diskutert frem og tilbake tusen ganger. Så, da trekker jeg meg stille ut av tråden og god natt:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du tenker på sukker i ren form (farin), er det ingen gode grunner for ikke å fjerne det totalt fra huset. Du vil uansett føle deg bedre etterpå :-)

Skrevet

Hvis du tenker på sukker i ren form (farin), er det ingen gode grunner for ikke å fjerne det totalt fra huset. Du vil uansett føle deg bedre etterpå :-)

Men, hva skal jeg bruke når jeg baker kake da? :-D

Skrevet

Forslag: Luft og kjærlighet.

Skrevet

Skjønner det, det blir vel å redusere sukker. Er glad i søtsaker jeg, så det blir vanskelig for meg.

Skrevet

Jeg vil gjøre det og evt. erstatte det med sukrin.

Skrevet

Jo, det er sant. Men sukker i frukt er ca ikke sunnere eller bedre enn vanlig sukker på pose.

(Sukker som tema har jo blitt diskutert frem og tilbake tusen ganger. Så, da trekker jeg meg stille ut av tråden og god natt:-)

Det er bedre med fruktsukker enn farin.

Skrevet

Holder meg bevisst unna unødvendig sukker, f.eks. brus, saft sjokolade og godterier Forsiktig med søte matvarer som kaker, is og desserter. Kun i selskaper.

For min del så har dette fungert, for kroppen fungerer jo i sin helhet bedre. Frukt og juice spiser/drikker jeg. Ellers så har jeg kuttet ut kaffe totalt, og det merkes POSITIVT!!!

Hvordan merker du at det hjelper å kutte ut kaffe? Er det koffeinen som er negativ?

Skrevet

Det er bedre med fruktsukker enn farin.

''Det er bedre med fruktsukker enn farin.''

Nei. Farin består av fruktose (fruktsukker) og glukose og leveren er i stand til å lagre en viss mengde fruktsukker, det den ikke klarer å lagre blir i kroppen lagret som fett.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/02/439037.html

Man bør kutte bruk av alt sukker så mye som mulig.

Skrevet

Skjønner det, det blir vel å redusere sukker. Er glad i søtsaker jeg, så det blir vanskelig for meg.

Hvis du gjør det blir du du forbilde for meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva skal en med kake? Bak heller grove rundstykker. Langt bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...