tjohei Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Noen her som har sluttet med sukker og merket bedring psykisk? 0 Siter
Gjest another user Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Forsøk å kutte ut sukker og hvetemel i en uke og se hva som skjer :-). Jeg føler meg i bedre form når jeg gjør det, mere energisk. 0 Siter
cathlin Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks. ''Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.'' Om man klarer å kutte ut raffinert sukker så er det helt supert det da - de færreste spiser kilovis med frukt hver dag så den dosen fruktsukker man får i seg via "normal" fruktspising går nok bra. Det er jo sukkeret som er gjemt i hel- og halvfabriakta, yoghurt o.l., og det vi selv har i maten + godterier som utgjør det aller meste av det sukkeret vi får i oss. 0 Siter
jassy Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Forsøk å kutte ut sukker og hvetemel i en uke og se hva som skjer :-). Jeg føler meg i bedre form når jeg gjør det, mere energisk. Holder meg bevisst unna unødvendig sukker, f.eks. brus, saft sjokolade og godterier Forsiktig med søte matvarer som kaker, is og desserter. Kun i selskaper. For min del så har dette fungert, for kroppen fungerer jo i sin helhet bedre. Frukt og juice spiser/drikker jeg. Ellers så har jeg kuttet ut kaffe totalt, og det merkes POSITIVT!!! 0 Siter
cathlin Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 ''Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks.'' Om man klarer å kutte ut raffinert sukker så er det helt supert det da - de færreste spiser kilovis med frukt hver dag så den dosen fruktsukker man får i seg via "normal" fruktspising går nok bra. Det er jo sukkeret som er gjemt i hel- og halvfabriakta, yoghurt o.l., og det vi selv har i maten + godterier som utgjør det aller meste av det sukkeret vi får i oss. Jo, det er sant. Men sukker i frukt er ca ikke sunnere eller bedre enn vanlig sukker på pose. (Sukker som tema har jo blitt diskutert frem og tilbake tusen ganger. Så, da trekker jeg meg stille ut av tråden og god natt:-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Hvis du tenker på sukker i ren form (farin), er det ingen gode grunner for ikke å fjerne det totalt fra huset. Du vil uansett føle deg bedre etterpå :-) 0 Siter
Mihra Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 Hvis du tenker på sukker i ren form (farin), er det ingen gode grunner for ikke å fjerne det totalt fra huset. Du vil uansett føle deg bedre etterpå :-) Men, hva skal jeg bruke når jeg baker kake da? :-D 0 Siter
cathlin Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 Men, hva skal jeg bruke når jeg baker kake da? :-D Forslag: Luft og kjærlighet. 0 Siter
tjohei Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Skrevet 5. juni 2010 Du kan nesten ikke klare å slutte med sukker, for det er sukker i så mye. Masse sukker i frukt f.eks. Skjønner det, det blir vel å redusere sukker. Er glad i søtsaker jeg, så det blir vanskelig for meg. 0 Siter
tjohei Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Skrevet 5. juni 2010 Hvis du tenker på sukker i ren form (farin), er det ingen gode grunner for ikke å fjerne det totalt fra huset. Du vil uansett føle deg bedre etterpå :-) Jeg vil gjøre det og evt. erstatte det med sukrin. 0 Siter
tjohei Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Skrevet 5. juni 2010 Jo, det er sant. Men sukker i frukt er ca ikke sunnere eller bedre enn vanlig sukker på pose. (Sukker som tema har jo blitt diskutert frem og tilbake tusen ganger. Så, da trekker jeg meg stille ut av tråden og god natt:-) Det er bedre med fruktsukker enn farin. 0 Siter
tjohei Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Skrevet 5. juni 2010 Holder meg bevisst unna unødvendig sukker, f.eks. brus, saft sjokolade og godterier Forsiktig med søte matvarer som kaker, is og desserter. Kun i selskaper. For min del så har dette fungert, for kroppen fungerer jo i sin helhet bedre. Frukt og juice spiser/drikker jeg. Ellers så har jeg kuttet ut kaffe totalt, og det merkes POSITIVT!!! Hvordan merker du at det hjelper å kutte ut kaffe? Er det koffeinen som er negativ? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Det er bedre med fruktsukker enn farin. ''Det er bedre med fruktsukker enn farin.'' Nei. Farin består av fruktose (fruktsukker) og glukose og leveren er i stand til å lagre en viss mengde fruktsukker, det den ikke klarer å lagre blir i kroppen lagret som fett. http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/02/439037.html Man bør kutte bruk av alt sukker så mye som mulig. 0 Siter
cathlin Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Skjønner det, det blir vel å redusere sukker. Er glad i søtsaker jeg, så det blir vanskelig for meg. Hvis du gjør det blir du du forbilde for meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Men, hva skal jeg bruke når jeg baker kake da? :-D Hva skal en med kake? Bak heller grove rundstykker. Langt bedre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.