Hønemoren Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Jeg spurte for en tid tilbake ang kombinasjon av Cipralex/Imovane for ei venninne som ikke har pc/internett. Har et spørsmål til fra denne venninna. Hun skulle starte opp med 5 mg. Cipralex for å begynne med lav dose. Hun synes etter knappe to uker med denne dosen at hun var bedre. Kan det holde å gå på 5 mg. Cipralex? Da jeg for noen år siden brukte denne medisinen mener jeg at 10mg. var minste dose. Fint om noen har erfaring her. 0 Siter
Gjest Hanne Olsen Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 5 mg er en meget beskjeden dose, og man kan nesten ikke vente noe effekt av denne. Det er flott at hun føler seg bedre allerede, men jeg tror mer på en slags placebo-effekt. Jeg selv begynte direkte 10 mg og fikk da beskjed om at dette var en lav dose og at det kom til å bli nødvendig å øke. Nå bruker jeg 20 mg og det er passe. Det er ikke noe mål i seg selv å "greie" seg på så lav dose som mulig. Man skal ha det bra og kjenne seg frisk. 0 Siter
Gjest Efexor-roxefE Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 ingen fasit på dette, hvis hun er ok med 5 mg så er det nok. er jo bare å øke til 10mg dersom behovet melder seg. 0 Siter
Gjest Efexor-roxefE Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 5 mg er en meget beskjeden dose, og man kan nesten ikke vente noe effekt av denne. Det er flott at hun føler seg bedre allerede, men jeg tror mer på en slags placebo-effekt. Jeg selv begynte direkte 10 mg og fikk da beskjed om at dette var en lav dose og at det kom til å bli nødvendig å øke. Nå bruker jeg 20 mg og det er passe. Det er ikke noe mål i seg selv å "greie" seg på så lav dose som mulig. Man skal ha det bra og kjenne seg frisk. Placebo effekt, hvis det hjelper så er det hjelp nok:) 0 Siter
Hønemoren Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 ingen fasit på dette, hvis hun er ok med 5 mg så er det nok. er jo bare å øke til 10mg dersom behovet melder seg. Takk for svar. Ja, forblir hun bedre på 5 mg. er det vel greit nok. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 5 mg er en meget beskjeden dose, og man kan nesten ikke vente noe effekt av denne. Det er flott at hun føler seg bedre allerede, men jeg tror mer på en slags placebo-effekt. Jeg selv begynte direkte 10 mg og fikk da beskjed om at dette var en lav dose og at det kom til å bli nødvendig å øke. Nå bruker jeg 20 mg og det er passe. Det er ikke noe mål i seg selv å "greie" seg på så lav dose som mulig. Man skal ha det bra og kjenne seg frisk. Takk for svar. Greit nok sikkert å gå på 5mg. til hun event. føler å trenge mere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.