Gå til innhold

Cipralexeffekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte for en tid tilbake ang kombinasjon av Cipralex/Imovane for ei venninne som ikke har pc/internett.

Har et spørsmål til fra denne venninna.

Hun skulle starte opp med 5 mg. Cipralex for å begynne med lav dose. Hun synes etter knappe to uker med denne dosen at hun var bedre.

Kan det holde å gå på 5 mg. Cipralex?

Da jeg for noen år siden brukte denne medisinen mener jeg at 10mg. var minste dose.

Fint om noen har erfaring her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hanne Olsen
Skrevet

5 mg er en meget beskjeden dose, og man kan nesten ikke vente noe effekt av denne. Det er flott at hun føler seg bedre allerede, men jeg tror mer på en slags placebo-effekt. Jeg selv begynte direkte 10 mg og fikk da beskjed om at dette var en lav dose og at det kom til å bli nødvendig å øke. Nå bruker jeg 20 mg og det er passe. Det er ikke noe mål i seg selv å "greie" seg på så lav dose som mulig. Man skal ha det bra og kjenne seg frisk.

Gjest Efexor-roxefE
Skrevet

ingen fasit på dette, hvis hun er ok med 5 mg så er det nok. er jo bare å øke til 10mg dersom behovet melder seg.

Gjest Efexor-roxefE
Skrevet

5 mg er en meget beskjeden dose, og man kan nesten ikke vente noe effekt av denne. Det er flott at hun føler seg bedre allerede, men jeg tror mer på en slags placebo-effekt. Jeg selv begynte direkte 10 mg og fikk da beskjed om at dette var en lav dose og at det kom til å bli nødvendig å øke. Nå bruker jeg 20 mg og det er passe. Det er ikke noe mål i seg selv å "greie" seg på så lav dose som mulig. Man skal ha det bra og kjenne seg frisk.

Placebo effekt, hvis det hjelper så er det hjelp nok:)

Skrevet

ingen fasit på dette, hvis hun er ok med 5 mg så er det nok. er jo bare å øke til 10mg dersom behovet melder seg.

Takk for svar. Ja, forblir hun bedre på 5 mg. er det vel greit nok.

Skrevet

Takk for svar. Greit nok sikkert å gå på 5mg. til hun event. føler å trenge mere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...