Gå til innhold

Kyssesyken

Gjest Steffen hegerland

Anbefalte innlegg

Gjest Steffen hegerland
Skrevet

Hei jeg har fått kyssesyken har hatt de i 3 veker men formen er blitt helt bra nå då, kan jeg kysse med dama mi og drikke alcohol ? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ingen fagperson, men har hatt kyssesyken for en evighet siden.

Jeg mener å tro at smitten antakelig ikke overføres lenger fra deg.

Du bør imidlertid avstå fra alkohol, husker ikke hvor lenge, men mener det er minst et par måneder, litt avhengig av hvor hardt leveren din var angrepet av viruset.

Skrevet

Jeg har også hatt kyssesyken engang da jeg var 16-17 år.

Har aldri vært så dårlig hverken før eller siden. Lå mere eller mindre tilsengs i 3 uker tror jeg..

Du er nok ikke smittefarlig lenger. Men det typiske med kyssesyke er at man lett kan få tilbakefall hvis man ikke tar det med ro når man begynner å føle seg frisk.

(Jeg fikk bl.a ikke lov å ha gym på skolen før mange uker etter at jeg egentlig var "frisk")

Mulig at faren for tilbakefall hovedsakelig gjelder fysisk aktivitet. Men jeg ville nok allikevel vært litt forsiktig med alkohol enda en stund fremover.

Kroppen trenger ganske lang tid på å restituere seg etter kyssesyken. Og alkohol er ikke akkurat positivt for denne prossessen...

Kroppen trenger LANG tid på å restituare ror jeg ville

Skrevet

Og dette mener du passer inn under psykatri fordi...?

Skrevet

Alkohol bør du nok vente en god stund med - og trening...

Hvis man overdriver er det en del fare for at man kan bli utslått LENGE.

Skrevet

Og dette mener du passer inn under psykatri fordi...?

Det er jo fort gjort å poste feil da!

Ihvertfall hvis man ikke er fast bruker av dol.

Ser ingen grunn til å kverulere for sånne bagateller...

Gjest lalula
Skrevet

En venn av meg måtte holde seg unna alkohol i 6 måneder. Dette har visst noe med leververdiene å gjøre, har du tatt blodprøver?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...