Gå til innhold

I sikkerhet... NHD, og alle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke om det er noen som bryr seg, men jeg ville bare fortelle at jeg og min 2 år gammel sønn har nå kommet oss i sikkerhet. (jeg postet noen innlegg for 2-3 uker siden, hvor jeg bla. fortalte om min berusa, og voldelige samboer -og far til min sønn).

Det ble veldig, veldig ille en natt/dag. Først finner jeg min kjæreste full og bevisstløs liggendes oppå vår sønn i barnesenga. (hvor min sønn lå og sov). Jeg klarer å få løftet vekk min kjæreste, men han våkner da, og blir så rasende at han kaster meg i veggen. Dagen etter oppdager min samboer at jeg har sovet inne på rommet til vår sønn. Han blir veldig sint pga dette: Han roper og skriker, og kaller meg opp. Han begynner å rasere leiligheta og kaster alt fra møbler, til kniver, bleier, alt mulig på og etter meg. og sparker inn dører, og vegger. Jeg tar tak i gutten vår, og prøver å kommer meg ut. Han dytter oss da ned trappa. Vår sønn skriker ut i redsel. Jeg har aldri hørt han skrike slik!) Jeg roper på naboen på hjelp. Han kommer og snakker til min sambo. (Mens jeg og gutten vår roer oss ned inne hos hans kone). Vår nabo kommer tilbake, og sier at min samboer har roet seg ned, så vi kan gå hjem igjen. (det skulle jeg ønske vi aldri hadde gjort). Så fort vi har kommet oss tilbake inn igjen. begynner ropinga, og skrikinga. og igjen så fortsetter han å rasere leiligheta. jeg låser meg og min sønn inne på stua. Men, det går ikke lang tid før min samboer, sparker inn døra, og flyr på meg. Han tar tak rundt halsen på meg. Jeg trodde virkelig han skulle drepe meg. Heldigvis ringte telefonen hans akkurat da, og jeg klarer å ta tak i min tlf å ringe 112. min samboer forsvinner da straks. Og politi kommer kort tid etter.

Jeg og min sønn er nå i sikkerhet. Men jeg er veldig usikker på hva, hvordan, hvor osv. fremover.

For øyeblikket er det bare godt å kjenne seg trygg. En liten stund ihvertfall!!! jeg er så veldig klar over at dette kunne ha endt så mye, mye verre.

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Herregud, så grusomt! :( Så godt at dere er i sikkerhet vekk fra denne gærningen.

Få hjelp fra krisesenter el.l. til hvordan du skal takle situasjonen videre. Og spar på guds skyld på alt av kommunikasjon mellom dere dersom han tar kontakt. Du kan komme til å få bruk for det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Klart vi bryr oss eksvimle! Godt dere er i sikkerhet.

''Jeg og min sønn er nå i sikkerhet. Men jeg er veldig usikker på hva, hvordan, hvor osv. fremover. ''

Ta èn dag av gangen og jeg lover deg at ditt nye liv begynner snart! Et trygt liv for deg og sønnen din, noe dere begge fortjener;)

Skrevet

Godt at det gikk bra! Har tenkt på dere. Masse lykke til videre, ta i mot all den hjelp dere kan få :-)

Skrevet

Sannelig bra du klarte å komme deg unna med guttungen!

Finn for all del ikke på å gå tilbake igjen, samme hvilke løfter han kommer med.

*klem*

Gjest lalula
Skrevet

For et mareritt. Bra du kom deg unna. Håper du har noen som kan hjelpe og støtte deg.

Skrevet

Herregud! Jeg opplevde en gang at en x nektet å gå, sparket til meg for så hente en kniv. Kan aldri huske å ha vært så redd før, sprang fra huset i sokkelesten. Håper du ikke er en av dem som vender tilbake til slike monster. Hold deg unna i all evighet både for deg og din sønbns sikkerhet.

Gjest EUPF58 og noe bekymret for deg!
Skrevet

Herregud, så grusomt! :( Så godt at dere er i sikkerhet vekk fra denne gærningen.

Få hjelp fra krisesenter el.l. til hvordan du skal takle situasjonen videre. Og spar på guds skyld på alt av kommunikasjon mellom dere dersom han tar kontakt. Du kan komme til å få bruk for det.

Han høres ut som en psykopat.Bytt navn om nødvendig,og bytt mobilnummer,få hemmelig nummer.Skaff deg en bil så du kan komme deg vekk i en fart.Forsøk så å holde deg unne menn som drikker og bruker dop.Få en pepperspray du kan ha i veska og en personlig alarm.Skaff deg helst også en god tollekniv som du kan forsvare deg med,det holder med en slik svensk en til 50 kr.Det er ikke ditt problem om du blir angrepet og han blir skadet i tumultene.Får du tak i en på under 7 cm kan du ha den med deg ut på byen.Håper han får såpass problemer at han havner innafor.

Synd det er han som er far til barnet! Lykke til!

Far til 2.

Skrevet

Ut i fra ting du skrev om før dette skjedde, så synes jeg du snarest skal søke hjelp. Ikke utsett det. Kontakt fastlegen om be om viderehenvisning. Du kan evt. også be om hjelp fra barnevernet dersom det går tregt i helsevesenet.

Skrevet

Han høres ut som en psykopat.Bytt navn om nødvendig,og bytt mobilnummer,få hemmelig nummer.Skaff deg en bil så du kan komme deg vekk i en fart.Forsøk så å holde deg unne menn som drikker og bruker dop.Få en pepperspray du kan ha i veska og en personlig alarm.Skaff deg helst også en god tollekniv som du kan forsvare deg med,det holder med en slik svensk en til 50 kr.Det er ikke ditt problem om du blir angrepet og han blir skadet i tumultene.Får du tak i en på under 7 cm kan du ha den med deg ut på byen.Håper han får såpass problemer at han havner innafor.

Far til 2.

''Får du tak i en på under 7 cm kan du ha den med deg ut på byen.''

Er det en lov her eller? Det er jo ikke lov å gå med kniv på offentlig sted (eller hvordan nå ordlyden er), men er det faktisk avhengig av størrelsen på kniven?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette beviser vel bare at dere må komme dere bort fra denne mannen med en gang og for alltid.

Skrevet

Far til 2.

Jeg tror ikke, i likhet med Lillemus får jeg inntrykk av, noe særlig på det med under 7 cm.

I tillegg advarer politiet mot å ta med våpen for å sikre seg for den man skal forsvare seg mot kan få tak i det og skade deg i stedet.

Skrevet

Jeg tror ikke, i likhet med Lillemus får jeg inntrykk av, noe særlig på det med under 7 cm.

I tillegg advarer politiet mot å ta med våpen for å sikre seg for den man skal forsvare seg mot kan få tak i det og skade deg i stedet.

Ja, det var det jeg tenkte også når jeg leste det. Tror ikke jeg tør å gå med kniv på meg. (fant jo ut nå at en tlf og 112 funket forholdsvis bra!!!)

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Har tenkt på deg. Glad du er i sikkerhet nå, men håper du klarer å få ordnet det slik at du aldri behøver å ha noe med han å gjøre igjen. Eventuelt få hjelp til dette. Hvis du er på et krisesenter nå vet de veldig mye. Er du ikke på et krisesenter kan du ringe og høre om de har noen råd til hvordan du bør gå frem.

Gjest EUPF58 og aktiv Doler.
Skrevet

Er det en lov her eller? Det er jo ikke lov å gå med kniv på offentlig sted (eller hvordan nå ordlyden er), men er det faktisk avhengig av størrelsen på kniven?

Det er lov med kniv under 7 cm.Eller sølvkniv i bunad.Snekkere og andre håndtverkere har lov til å bære kniv i jobbsamenheng.For kvinner vil jeg vel helst anbefale pepperspray,alarm og at du altid har med deg mobilen.En rask liten bil kan også være bra minst 100 hk.(Alle biler etter 1990 med 1,6 liters motor har 90 hk eller mer).Skaff deg en stor snill hund når du flytter til nytt sted.Det er en billig forsikring.Helst schafer eller noe,tro Golden Retriver blir for snill.Hva med en voksen boxer?

Skrevet

Det er lov med kniv under 7 cm.Eller sølvkniv i bunad.Snekkere og andre håndtverkere har lov til å bære kniv i jobbsamenheng.For kvinner vil jeg vel helst anbefale pepperspray,alarm og at du altid har med deg mobilen.En rask liten bil kan også være bra minst 100 hk.(Alle biler etter 1990 med 1,6 liters motor har 90 hk eller mer).Skaff deg en stor snill hund når du flytter til nytt sted.Det er en billig forsikring.Helst schafer eller noe,tro Golden Retriver blir for snill.Hva med en voksen boxer?

''For kvinner vil jeg vel helst anbefale pepperspray,alarm og at du altid har med deg mobilen.''

Mobilen har jeg stort sett alltid med, utover det ferdes jeg som regel ikke på steder som er så skumle at pepperspray og alarm er nødvendig, ikke på egenhånd i alle fall. *pyse*

''En rask liten bil kan også være bra minst 100 hk.(Alle biler etter 1990 med 1,6 liters motor har 90 hk eller mer).''

Tja - bilen min har over 90 hk i det minste.... :o)

''Skaff deg en stor snill hund når du flytter til nytt sted.Det er en billig forsikring.Helst schafer eller noe,tro Golden Retriver blir for snill.Hva med en voksen boxer?''

Hund er ikke aktuelt på lenge ennå og det blir uansett ikke en så stor hund som det du nevner. Boxere er dessuten både stygge og ekle for de sikler så innmari med det flate (totalt bortavlede) trynet sitt. Men forsåvidt et godt forslag, de færreste ypper vel med noen som har en sånn en i bånd:

http://www.survival-spot.com/survival-blog/wp-content/uploads/2010/03/Rottweiler.jpg

Min favorittrase forøvrig! Men jeg kan aldri ha en sånn, den er alt for stor og jeg er alt for uerfaren med hund. :o)

Gjest Istapp
Skrevet

Så godt at dere er trygge nå. Ønsker dere masse lykke til videre,alt godt til dere :-)

Gjest EUPF58 og aktiv Doler
Skrevet

Det er en lov som sier at man ikke har lov til å bære en kniv på offentlig sted med blad lenger enn 7 cm.Da kan du drepe noen hvis du vil (Om den er lenger.) det har noe med hvor tykk kroppen er og hvor langt det er fra huden og inn til hjertet,feks.

Men treffes magen eller aorta blør du ihjel innen 1 time uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...