Gå til innhold

Ustabil psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest flicka 31
Skrevet

Av kanskje de 15 avtalene jeg har hatt de siste to årene med psykologen min, har ti av dem blitt avlyst. 10 juni har jeg avtale med henne igjen, men har mest lyst å drite i timen for å understreke hvor viktet jeg føler meg. Bedt om vikar, og da har hun karret seg til en time. Hun har lovet meg alt for mye av gull og grønne skoger, men så sykemeldt på grunn av sykdom, syk familie o.s.v....

Arg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres litt umodent ut å ikke gå dit for å "streike". Jeg ville heller ha gått dit og snakket med henne på en saklig måte og si hvordan du føler om dette. Du kan spørre om det er noe poeng i å fortsette der eller om du bør skaffe deg en ny behandler. Hun har vel en viss peiling på hvorvidt situasjonen vil fortsette som den er og kanskje vil hun anbefale deg å bytte til en annen. Det er bedre at du avslutter behandlingen på en skikkelig måte og ikke i sinne og affekt.

Men dette er min mening :)

Gjest flica 31
Skrevet

Jeg synes det høres litt umodent ut å ikke gå dit for å "streike". Jeg ville heller ha gått dit og snakket med henne på en saklig måte og si hvordan du føler om dette. Du kan spørre om det er noe poeng i å fortsette der eller om du bør skaffe deg en ny behandler. Hun har vel en viss peiling på hvorvidt situasjonen vil fortsette som den er og kanskje vil hun anbefale deg å bytte til en annen. Det er bedre at du avslutter behandlingen på en skikkelig måte og ikke i sinne og affekt.

Men dette er min mening :)

Jeg føler jeg kan la være å møte opp med god samvittighet. Hun har avlyst så og si alt de siste to årene, så hvorforr kan ikke jeg gjøre det samme?

Skrevet

Jeg føler jeg kan la være å møte opp med god samvittighet. Hun har avlyst så og si alt de siste to årene, så hvorforr kan ikke jeg gjøre det samme?

Du må ikke ta det personlig at psykologen er syk.

Skrevet

''10 juni har jeg avtale med henne igjen, men har mest lyst å drite i timen for å understreke hvor viktet jeg føler meg. ''

Du kan selvfølgelig avlyse timen hvis du ikke ønsker å benytte den. Hvis du avbestiller i morgen, så har jo hun rikelig tid til å gi timen til en annen pasient.

Det er imidlertid ingenting å hente på å forsøke å kommunisere det at du føler deg sviktet ved å ikke møte opp. Du klarer ikke å ramme psykologen, hun blir neppe lei seg.

Sannsynligvis en mer konstruktiv strategi å møte opp og snakke om hvordan du har det og at du i stor grad føler deg sviktet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva vil du oppnå med det? Hvem taper på det?

Gjest mitt forslag
Skrevet

Fordi du går i terapi for å få hjelp til et eller annet som du sliter med?

Det er veldig umodent å ikke gå til timen for å ramme henne. Gå til timen og fortell henne hva du føler.

Skrevet

Joda, du kan gjøre det samme. Men hva oppnår du med det?

Kanskje en regning på både egenandelen og trygdeandelen om du ikke avbestiller på forhånd.

Kanskje å bli lavere prioritert fordi du ikke gadd møte til timen.

Det du ikke vil oppnå er det du ønsker; å få gehør for din frustrasjon over alle de avlyste avtalene.

Mener du at det uansett ikke er hensiktsmessig å gå dit, kan du avbestille timen i god tid.

mvh

Gjest flica31
Skrevet

Joda, du kan gjøre det samme. Men hva oppnår du med det?

Kanskje en regning på både egenandelen og trygdeandelen om du ikke avbestiller på forhånd.

Kanskje å bli lavere prioritert fordi du ikke gadd møte til timen.

Det du ikke vil oppnå er det du ønsker; å få gehør for din frustrasjon over alle de avlyste avtalene.

Mener du at det uansett ikke er hensiktsmessig å gå dit, kan du avbestille timen i god tid.

mvh

Selvfølgelig kan jeg si fra at jeg ikke kommer. Men det handler egentlig om jeg skal gidde å holde kontakt med en så ustabil psykolog, uansett hva som er grunnen til hennes stadige avlysninger.

Vært utallige ganger hun har lovet å ringe meg enten en spesiell dag eller "i neste uke". Så har jeg ikke hørt ep pip på tre måneder. Er lei av å måtte tigge om timer og oppmerksomhet,

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg si fra at jeg ikke kommer. Men det handler egentlig om jeg skal gidde å holde kontakt med en så ustabil psykolog, uansett hva som er grunnen til hennes stadige avlysninger.

Vært utallige ganger hun har lovet å ringe meg enten en spesiell dag eller "i neste uke". Så har jeg ikke hørt ep pip på tre måneder. Er lei av å måtte tigge om timer og oppmerksomhet,

Jeg forstår godt du er sint og frustrert. Det ville nok de fleste blitt av noe slikt.

Men å utebli fra timen vil ikke hjelpe deg i det hele tatt. Tvert imot. Du kan få en ubehagelig regning som du blir nødt til å betale. I tillegg kan uteblivelsen bli tolket som at du er lite motivert. Hvis det er så viktig, hvorfor møtte du da ikke til den timen du hadde.

Hva med å ta det opp med fastlegen din og be om henvisning til en annen behandler.

Er dette på et DPS bør du ta det opp der.

Ta det gjerne skriftlig. Da har du kontroll på at ikke sinne løper av med deg. Kutt vekk adjektiver og sinte ord. Skriv kort og saklig.

Dokumenter brutte avtaler og hvilket reelt behandlingstilbud du har fått. Skriv så hvorfor dette er inadekvat og hvilket behandlingstilbud som ville hatt nytteverdi. Fortell at dette har vært demotiverende og ødeleggende for din tillit til denne behandleren og be om en ny.

Du kan sitte hjemme og hisse deg opp og fylle årene med adrenalin og musklene med vonde spenninger. Mens personen du er sint på bryr seg katta...

;-)

Tror du virkelig en person som ikke har tatt seg bryet med å holde avtaler dere har gjort, tar seg nær av at du ikke møter til en time?

Du har mulighet til å klare å skaffe deg et fornuftig og stabilt behandlingsopplegg. Hevn vil du aldri få, prøver du blir det mest sannsynlig døra i trynet en gang til.

Legg følelsene til side. Tenk og ager strategisk i stedet.

mvh

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Skjerpings! Dette er barnslig oppførsel.

For å sitere Dr Dahl fra en tidligere tråd: Hvis alle som ikke møtte til time gav beskjed om det i god tid, ville det ikke vært ventelister på DPS.

Det er forståelig at du ikke liker situasjonen som har oppstått. Men barnslig oppførsel hører hjemme på BUP. Jeg antar du går i voksenpsykiatrien...

Gjest flica31
Skrevet

Jeg forstår godt du er sint og frustrert. Det ville nok de fleste blitt av noe slikt.

Men å utebli fra timen vil ikke hjelpe deg i det hele tatt. Tvert imot. Du kan få en ubehagelig regning som du blir nødt til å betale. I tillegg kan uteblivelsen bli tolket som at du er lite motivert. Hvis det er så viktig, hvorfor møtte du da ikke til den timen du hadde.

Hva med å ta det opp med fastlegen din og be om henvisning til en annen behandler.

Er dette på et DPS bør du ta det opp der.

Ta det gjerne skriftlig. Da har du kontroll på at ikke sinne løper av med deg. Kutt vekk adjektiver og sinte ord. Skriv kort og saklig.

Dokumenter brutte avtaler og hvilket reelt behandlingstilbud du har fått. Skriv så hvorfor dette er inadekvat og hvilket behandlingstilbud som ville hatt nytteverdi. Fortell at dette har vært demotiverende og ødeleggende for din tillit til denne behandleren og be om en ny.

Du kan sitte hjemme og hisse deg opp og fylle årene med adrenalin og musklene med vonde spenninger. Mens personen du er sint på bryr seg katta...

;-)

Tror du virkelig en person som ikke har tatt seg bryet med å holde avtaler dere har gjort, tar seg nær av at du ikke møter til en time?

Du har mulighet til å klare å skaffe deg et fornuftig og stabilt behandlingsopplegg. Hevn vil du aldri få, prøver du blir det mest sannsynlig døra i trynet en gang til.

Legg følelsene til side. Tenk og ager strategisk i stedet.

mvh

Kan ikke annet enn å le. Ingen vits med å ikke møte opp, for hun avbestillte igjen før jeg rakk å gjøre det selv. Sku ta kontakt i neste uke... Å nå nærmer det seg ferie. Har hatt en time siden jul.

Skrevet

Kan ikke annet enn å le. Ingen vits med å ikke møte opp, for hun avbestillte igjen før jeg rakk å gjøre det selv. Sku ta kontakt i neste uke... Å nå nærmer det seg ferie. Har hatt en time siden jul.

Av en eller annen grunn ble jeg ikke overrasket...

Håper du kan få hjelp av fastlegen til å finne en fungerende behandler.

mvh

Skrevet

Kanskje en idé å ta kontakt med pasientombudet også.

Dette henger ikke på greip.

http://www.pasientombudet.no/

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...