Gå til innhold

Tusen takk for at dere er her!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Så koselig å høre hva dere sier!!!

Jeg er veldig klar på at jeg ikke kommer til å gå tilbake til min EKS-kjæreste. Jeg har nok ikke vært helt klar over hvor ille dette forholdet egentlig har vært. Vi var sammen i over 6 år...og det har vært mye vold. Jeg ser jo det, men jeg har liksom trodd det skulle være slik. Jeg har aldri hatt noen kjæreste før han, og ingen venner. Tror jeg har sagt før at jeg har en personlighets forstyrrelse, og sliter veldig med å få kontakt med folk, så jeg har sett på han som "den eneste som har villet hatt noe med meg å gjøre". (og etter å ha blitt utsatt for overgrep av min far opp igjennom oppveksten, så har ikke akkurat grunnlaget mitt vært helt bra...) Og jeg har ikke helt skjønt at det ikke burde være slik. Men, jeg hadde aldri trodd at han kunne finne på å skade vår sønn. Det fikk opp øynene mine veldig.

i morgen har det gått en uke, og han har prøvd å ringt og sendt opp til flere sms, men jeg har klart å ignorere det. jeg er litt skvetten, og oppskaket enda, men skal prøve å få oppsøkt hjelp snart. Bare synes det er så utrolig godt å slippe unna alt sammen for øyeblikket!!!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå har du tatt et meget klokt valg for deg og ditt barn. Av erfaring vet jeg at dessverre kan tiden som nå står foran deg bli meget tung. I slike situasjoner er det svært viktig for dere begge at dere søker all den støtte det er mulig å finne.

Fastlegen og helsesøster er de to første instansene jeg tenker på når du og barnet ditt skal søke hjelp.

Det kan også være smart å snakke med Politiet nå i en rolig periode slik at de raskt kan beskytte deg om en farlig situasjon skulle oppstå på nytt. Jeg anbefaler deg å be om voldsalarm. Det vil du helt sikkert få. Med en slik alarm er det bare å trykke på en knapp om noe skjer. Politiet ser da på en skjerm hvor du er, og de vil rykke ut umiddelbart uten noen forsinkelse.

Ring helsesøster/helsestasjonen allerede i morgen - for barnet ditt sin skyld :-)

Gjest godt råd
Skrevet

Nå har du tatt et meget klokt valg for deg og ditt barn. Av erfaring vet jeg at dessverre kan tiden som nå står foran deg bli meget tung. I slike situasjoner er det svært viktig for dere begge at dere søker all den støtte det er mulig å finne.

Fastlegen og helsesøster er de to første instansene jeg tenker på når du og barnet ditt skal søke hjelp.

Det kan også være smart å snakke med Politiet nå i en rolig periode slik at de raskt kan beskytte deg om en farlig situasjon skulle oppstå på nytt. Jeg anbefaler deg å be om voldsalarm. Det vil du helt sikkert få. Med en slik alarm er det bare å trykke på en knapp om noe skjer. Politiet ser da på en skjerm hvor du er, og de vil rykke ut umiddelbart uten noen forsinkelse.

Ring helsesøster/helsestasjonen allerede i morgen - for barnet ditt sin skyld :-)

Tiltredes!

Utfra egen erfaring er dette et meget godt råd. Det kan komme til å storme hard før det roer seg og da er det godt å være forberedt og sørge for at man får hjelp.

Det er viktig å ha støttespillere rundt seg i en slik situasjon, spesielt for barnets del og for selv å klare å holde fokus på det valget du har tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...