Gå til innhold

Hvem kan drepe?

Gjest Scorpion og tempramentsfull.

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpion og tempramentsfull.
Skrevet

Vi husker sikkert filmen "Falling Down" med Michael Douglas.

Derrick Bird kan umulig ha vært den eneste mann som de siste 50 år har gått amok og drept mer enn 5 mennesker.Vi er alle potensielle mordere bare settingen stemmer.Kvinner vil beskytte sine barn mens menn vil beskytte sin familie,venner,og kolleger.Jeg blir skjelden forbannet,men kan fyke opp om folk provoserer meg."Du vet vel at..." er ofte en slik komentar.Man hadde jo ikke spurt om man viste.Jeg kan bli veldig grinete om jeg er sulten og sliten.Jeg kom i krangel med min egen sønn etter at jeg hadde kjørt rundt i Strømmen i over 4 timer.Han skulle se på hybel og mente at det var nødvendig å bruke 30 min+ på alle 8 hybler! I ettertid fant vi ut at jeg kunne ha reist på MacDonalds og kjøpt mat i steden for å ergre seg oven sønnen og at han somlet.Jeg kunne ha spist i bilen.Forsøkte også å sove litt,men jeg forvant bare i ca 10 min.det var ikke nok.Nå gjør vi bedre avtaler etter denne idiotiske dagen.Hadde det ikke vært min egen sønn,hadde jeg reist fra ham etter 2 timer.Jeg er egentlig snill så dette ble plagsomt.Jeg har aldri eid våpen.og kommer aldri til å skaffe det heller.Jeg har lært meg å snakke når jeg er sint og frustrert.Det blir som en trykkoker,og dampen må ut på den ene eller andre måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er meget sikker på at jeg aldri kommer til å gå amok, eller miste besinnelsen.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er meget sikker på at jeg aldri kommer til å gå amok, eller miste besinnelsen.

Med vennlig hilsen

Mener du det? At du aldri kommer til å miste besinnelsen?

(spør ikke om dreping/slag e.l - for det er så ekstremt)

Skrevet

Jeg kan drepe. Hvis noen truer barna mine så dreper jeg uten å tenke, det er jeg helt sikker på.

Jeg kan også miste kontroll på meg selv, for det første så har jeg litt temperament og for det andre, der jeg ikke kommer så langt som å drepe kan jeg nok bli så oppskjørtet at jeg gjør andre "dumme" ting.

Og min såre fot nr. en er selsakt ungene mine :)

Skrevet

Ingen kan jo 100,00000% se hva som skjer i fremtiden, men jeg har blitt bortført, skutt på, måtte omgås pedofile som har misbrukt (og jeg måtte late som "ingenting"), osv. uten at det har skjedd.

Det er klart at man sikkert kan konstruere en situasjon (man blir bortført og tvunget til å overvære noen som dreper barn langsomt, eller noe), men det er usannsynlig at det skal skje i RL.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde vært i stand til å drepe om noen forgrep seg på en av ungene mine på en eller annen måte.

Utover det er jeg egentlig en rolig og sindig liten dame som kan tenne på alle plugger, men som raskt roer seg ned igjen. :o)

Skrevet

Ingen kan jo 100,00000% se hva som skjer i fremtiden, men jeg har blitt bortført, skutt på, måtte omgås pedofile som har misbrukt (og jeg måtte late som "ingenting"), osv. uten at det har skjedd.

Det er klart at man sikkert kan konstruere en situasjon (man blir bortført og tvunget til å overvære noen som dreper barn langsomt, eller noe), men det er usannsynlig at det skal skje i RL.

Med vennlig hilsen

""men det er usannsynlig at det skal skje i RL.""

Nå var det vel ikke det som var saken her vel, sannsynligheten for at ting skulle kunne skje i RL

Hvis du kunne finne på å drepe fordi du overvar noen drepe et barn sakte, så ja...da er du i teorien i stand til å drepe.

Og det var det det var snakk om her :)

Skrevet

""men det er usannsynlig at det skal skje i RL.""

Nå var det vel ikke det som var saken her vel, sannsynligheten for at ting skulle kunne skje i RL

Hvis du kunne finne på å drepe fordi du overvar noen drepe et barn sakte, så ja...da er du i teorien i stand til å drepe.

Og det var det det var snakk om her :)

Nei, her var det snakk om å drepe på grunn av hverdagslige ting (som å bruke en dag på hybler), og ikke ekstreme ting.

Jeg skrev heller ikke at jeg kom til å drepe noen hvis jeg overvar en slik seanse med barnedrap, osv.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

He, he;)

Om vinteren når naboen starter bilen kl 0600 og lar den stå med motoren i gang, mens h*n er inne og spiser frokost, dusjer, steller seg etc, da er jeg glad for at det ikke finnes skytevåpen i hus;) Eller når en annen festglad nabo har nachspiel, og skrur volumet fra 0 til 40 og omvendt hele natta...;)

Er til vanlig veldig fredlig, men tror jeg kunne blitt en morder, om omstendighetene lå til rette... Overnevnte tilfeller er _ikke_ de rette omstendigheter, men overgrep mot egne barn/barn, gamle mennesker eller forsvarsløse mennesker kunne få meg til å ty til vold som eneste utvei.

Har selv blitt utsatt for "blind vold", og vet i ettertid av hvem, men jeg er ikke opptatt av hevn. Fikk en innrømmelse og unnskyldning, det var godt nok for meg.

Gjest Skoripion og tempramentsfull.
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde vært i stand til å drepe om noen forgrep seg på en av ungene mine på en eller annen måte.

Utover det er jeg egentlig en rolig og sindig liten dame som kan tenne på alle plugger, men som raskt roer seg ned igjen. :o)

Jeg hadde ikke bare drept de som ev hadde forgrepet seg på mine barn,men også torturet de.Hadde kastrert de og lagt de levende ute i skogen langt fra folk.Nakne på vinteren.he he,har vel sett for mye på 24 og "fæle" filmer.Rart,har fått mye mer temperament med alderen,trodde det var motsatt?

Gjest Skorpion 2 (+temp)
Skrevet

Nei, her var det snakk om å drepe på grunn av hverdagslige ting (som å bruke en dag på hybler), og ikke ekstreme ting.

Jeg skrev heller ikke at jeg kom til å drepe noen hvis jeg overvar en slik seanse med barnedrap, osv.

Med vennlig hilsen

Jeg mente faktisk det værste man kunne finne på å gjøre mot ett annet menneske, ikke sin egen sønn! Jeg kunne lett ha drept en pedofil som hadde sittet inne for det.Ikke en galning som Thomas Quick,som det er sådd tvil om hans normalitet!Etter alt som er vist på tv har jeg sluttet meg til at han var "klin gæærn" som min far ville ha sagt.Han leste jo om hva som hedde skjedd og svarte hva som stod i aviser og slikt.Hadde politiet løyet eller avisen hadde han ikke blitt tatt.

Gjest Skorpio2.
Skrevet

Nå var det kun det aller mest ekstreme vi diskuterte.Har lest 4 bøker om ei dame fra Sverige med 2 barn som ble mishandlet ekstremt mye.Jeg forsto ikke i bok nr 4 at hun ikke skaffet seg ett våpen og drepte sin x mann som truet både henne og barna på livet! Er det noen kvinner som ikke tør å bryte loven for å redde sine egne barn? Om man betaler 5-10 000 kr er det sikkert mulig å få kjøpt ett våpen i norge ulovlig.Vi diskuterer her liv og død og ikke noe annet.Det var jeg som startet denne diskusjonen.og dette var min intensjon,ikke om jeg mistet beherskelsen og kjeftet på min sønn.Som sagt kan det være for farlig for en kvinne å ha store kniver hjemme.Det er nok med de som finnes på kjøkkenet.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vil aldri være istand til å drepe noen. Uansett!

Gjest Skorpion2
Skrevet

Jeg vil aldri være istand til å drepe noen. Uansett!

Har du barn eller søsken? Mor eller far i live? Tenk deg at du har en kniv tilgjengelig og en stor mann forsøke å drepe en av de.Ville du aldri forsøke å forsvare din familie,uansett om drapsmannen ble hardt skadet? Er det din skyld om morderen dør pga skadene?Er du ikke da en drapsmann/kvinne om du har forsvart din familie og drept en morder? Selvforsvar kan gå hardt utover an angriper.Jeg anser meg derfor for å være en drapsmann/morder.Men det er vel en definison,når man kun forsvarer og aldri angriper.Jeg er også i utgangspunktet snill og grei,men alle mennesker har en grense,Det hadde også mannen i "Falling Down" spilt av Michael Douglas.Taxisjåføren i england,drepte i affekt da en arvestrid kom ut av kontroll.Jeg vill altid forsøke å la være å bruke vold,men vil selvfølgelig forsvare mine barn.Andre familiemedlemmer driter jeg i da jeg ikke har foreldre i live.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg kunne helt sikkert ha drept i selvforsvar elller for aa forsvare mine.

Det tror jeg alle kunne.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kunne helt sikkert ha drept i selvforsvar elller for aa forsvare mine.

Det tror jeg alle kunne.

''Jeg kunne helt sikkert ha drept i selvforsvar elller for aa forsvare mine.''

Jeg _tror_ jeg måtte ha en viss grad av affekt, selv ved selvforsvar. Evt. en kaldblodig plan etter grundig overveielse om det ble ansett som eneste mulighet.

Mellomting kanskje tvilsomt.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Vi er alle potensielle mordere

Gjest Elextra
Skrevet

Det kan klikke for de aller fleste. Men heldigvis har heldigvis de aller fleste av oss en innebygget sperre.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg kunne helt sikkert ha drept i selvforsvar elller for aa forsvare mine.''

Jeg _tror_ jeg måtte ha en viss grad av affekt, selv ved selvforsvar. Evt. en kaldblodig plan etter grundig overveielse om det ble ansett som eneste mulighet.

Mellomting kanskje tvilsomt.

Hvis det plutselig staar en kar paa soverommet her med en kniv over ungene mine, er jeg ganske sikkert paa at jeg ville forsoekt aa drepe. Om jeg hadde greid det er en annen sak.

Jeg kunne aldri ha planlagt et drap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...