Gå til innhold

Alkoholskader?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirramira
Skrevet

Hvor lang tid kan det ta å få alkoholskader på kroppen og indre organ?

Har egentlig drukket jevnt og trutt i nesten tre år. Noen edrulige perioder... Men det har aldri gått en hel måned uten alkohol på disse årene. Og siden påske har jeg drukket heftig på ettermiddager/kveld. Alt fra 4 øl til 2-3 liter vin. Blir sjelden fyllesyk.

Men sliter med abstinenser på dagtid. Blir flammende rød i ansiktet, kaldsvetter og skjelver. I tilegg er jeg full av blåmerker på beinene, en del av dem vet jeg ikke hvordan jeg har fått. Vet ikke om dette er tegn på alkoholrelaterte skader.

I tilegg har jeg veldig dårlig matlyst, spiser lite og er undervektig... Er 30 år.

Trenger ingen fordømmende ord. Jeg ønsker å slutte, men det ser ikke ut til at jeg greier det med bare viljestyrken min, og det hjelper ikke at fastlegen sier "Prøv å redduser drikkingen din" til meg annehver uke.

Kanskje jeg bare trenger å få høre hvor ille ute jeg virkelig er? Psykologen min sier at et glass eller to er sunt... Men jeg drikker ikke glass, heller bøtter med alkohol.

I påskeferien drakk jeg opp en vindunk på 25 liter + øl.

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

Du må bare innse at du er alkoholiker og derfor tåler du ikke å drikke alkohol i det hele tatt.

Ta kontakt med AA, de har sikkert mange beretninger om hvilke skader alkohol gir kroppen din.

http://www.anonymealkoholikere.no/

Gjest Mirramira
Skrevet

Du må bare innse at du er alkoholiker og derfor tåler du ikke å drikke alkohol i det hele tatt.

Ta kontakt med AA, de har sikkert mange beretninger om hvilke skader alkohol gir kroppen din.

http://www.anonymealkoholikere.no/

ja, jeg vet jeg er alkoholiker. det var ikke det som var spørsmålet mitt. Det står heller ingenting om fysiske skader på hjemmesidene til AA.

Gjest høstløv
Skrevet

ja, jeg vet jeg er alkoholiker. det var ikke det som var spørsmålet mitt. Det står heller ingenting om fysiske skader på hjemmesidene til AA.

''Det står heller ingenting om fysiske skader på hjemmesidene til AA.''

Det var derfor jeg skrev at du burde kontakte de.

Gjest mirramira
Skrevet

''Det står heller ingenting om fysiske skader på hjemmesidene til AA.''

Det var derfor jeg skrev at du burde kontakte de.

Jeg snakket med dem en gang og det er for total avholdenhet. Jeg hadde et normalt forhold til alkohol helt til for 3 år siden. Personen jeg snakket med sa noe om at en må slutte å synes synd på seg selv for å slutte å drikke. Jeg har aldri syntes synd på meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...