Gå til innhold

Gi seg, NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Lenger opp
Skrevet

Jeg ser ikke annet enn at ting ikke går.

Selvmord føles som en helt kurant og en grei løsning.

Dagene er ikke noe å samle på.

Hva er galt med å gi seg, NHD ? Jeg har ingen jeg trenger å bry meg om. Det kommer til å gå seg til for de jeg reiser fra. Jeg vet de kommer til å greie seg. Jeg vil faktisk, helt ærlig, ikke mer. Uansett hvor godt jeg kjenner etter.

sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The past is history; The future is a mystery; This moment is a gift; That is why this moment is called the present; Enjoy it.

Og det synes jeg du skal tenke mer på.

Skrevet

Jeg vil ikke at du skal dø!!!!

Jeg ser på livet som en slags film som ender med en rulletekst. Du bør få med deg din rulletekst, uansett hvor dårlig filmen er. For du får bare en sjanse her på jorda...

Gjest Den etterlatte
Skrevet

Det er ikke sikkert at "det går seg til" for de etterlatte. Etter at et familiemedlem tok livet sitt i min familie, sliter jeg masse psykisk.... 8 år etter. Det har absolutt ikke gått seg til for min del. Også resten av familien har tatt stor skade av det som skjedde.

Skrevet

For en måned siden ønsket jeg ikke annet enn å ta livet mitt... Etter over 20 år med overgrep fra min egen far, og 6 år med misshandlig fra min samboer. For en uke siden prøvde kjæresten min å drepe meg... Og jeg følte meg heldig som overlevde...

...I dag står jeg på starten av å begynne et nytt liv... jeg har vært så heldig å få en ny sjanse. Og jeg gleder meg nå!!!

Jeg synes du bør se an dette litt... Det ordner seg nok for deg også!!! ;) Det kan jo ikke bli noe verre nå, eller?, så da har du ingenting å tape!!!!

Skrevet

Inspirert av den etterlatte... Kjenner til et tilfelle hvor en kvinne i 40årene begikk selvmord for fem år siden. Foreldre kommer aldri over dette, og den eldste datteren på 19 år er for tiden innlagt på en rusinstitusjon.

Skrevet

Leit at du har det så vondt at du ser på selvmord som løsningen, og at du ikke vil mer.

Skulle ønske du kunne se det litt an og holde deg fast videre.

Take care,

Gjest Moderator
Skrevet

Som du vet, så godtar vi ikke innlegg som kun innebærer en form for varsel om selvmord. Vi tolker imidlertid ditt innlegg som et ønske om hjelp, og lar det derfor bli stående slik at andre brukere kan dele sin erfaringer med deg.

Vennlig hilsen

Skrevet

Husk at tilstander kan forandre seg og du kan forandre livet ditt, akkurat som årstidene skifter. Livet går opp og ned, smerte er en del av livet og også glede om den så må jobbes for. Selv har jeg stor nytte av trening. Den sliter meg også ut og da får man ikke slike tanker om selvmord. Tror det er viktig å bruke kreftene sine i riktige mengder og få variasjon i livet. Krydre livet med venner, evt. kjæreste, hobbyer og noen å være nyttig for. Håper du kommer på bedre tanker.

Gjest forstår deg jeg
Skrevet

Jeg tenker mye av det samme som deg. Hva er vitsen. Livet er tungt og vanskelig og har vært det så lenge jeg kan huske. Hver dag jeg våkner begynner jeg å gråte fordi jeg våkner opp til nok en dag. Hver kveld har jeg et håp om at jeg sovner for å aldri våkne igjen. Men jeg våkner alltid. Jeg har gjort alvorlige forsøk. Har så vidt overlevd, men har mange varige mén som gjør at jeg aldri kan leve et normalt liv. Og jeg er ikke selvhjulpen nok til å klare å gjennomføre et nytt forsøk. Det er faktisk ganske vanskelig å ta selvmord selv meg grundig reasearch. De færreste dør. Sjansen for å ende opp med hjerneskade og leve resten av livet som en grønnsak er mye større. Vil du ta den sjansen?

Hvis dette er et rop om hjelp vil jeg på det sterkeste anbefale deg å oppsøke hjelp. Med ord.

Jeg har også mistet noen i selvmord og jeg glemmer dem aldri. Spesielt en stod meg veldig nær. Så jeg er på en måte litt på begge sider. Når tankene blir for vanskelige og jeg får panikk av at jeg er dømt til å leve går jeg ofte inn på www.leve.no. En side for etterlatte etter selvmord. Det er en sterk side, med mange sterke ord og følelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...