Gå til innhold

Sovemedisin

Gjest lurer på så mangt jeg ...

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på så mangt jeg ...
Skrevet

Hvorfor er det slik at noen får Imovane og Stilnoct som sovemedisin, mens andre får Nozinan, Vallergan etc?

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Kommer mye ann på legen. Noen leger skriver ut b-preparater, andre ser på deg som om du har spurt om heroin.

Skrevet

Kommer mye ann på legen. Noen leger skriver ut b-preparater, andre ser på deg som om du har spurt om heroin.

Bra svart serenity777 - det er jo sånn det er.

Gjest Nerda
Skrevet

Det kommer nok en del an på legen ja... Men det er vel også snakk om hvor lang tid man trenger sovemedisin, og hvilket søvnproblem man har. Imovane og Stilnoct er i hovedsakt innsovningspiller til bruk over korte perioder, eller sporadisk.

Hvis man trenger noe å sove på over lange perioder, og da noe som holder igjennom hele natta - da er det vanlig å forsøke andre alternativer, og helst ikkevanedannende sådann. Vallergan, Tolvon eller Nozinan... Hadde jeg vært lege hadde jeg ikke skrevet ut dette til en person som var stressa og trengte litt å sove på for å komme igjennom en kveik, ville jeg skrevet ut Imovane. Men jeg ville vært på vakt mot å gjøre en pasient avhengig selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...