Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg skjønner:-) Men nå driver vi vel og skravler på psykiatri, og det er vel ikke så populært....

Er vi på psykiatri? Ja, det er faren når man bare bruker 100 nyeste.

Vel, jeg skal grytidlig opp i morgen. Huff !, disse A-menneskene, får vel legge meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vi på psykiatri? Ja, det er faren når man bare bruker 100 nyeste.

Vel, jeg skal grytidlig opp i morgen. Huff !, disse A-menneskene, får vel legge meg :-)

Vi er nok det:-) God natt og sov godt da. Og ha en fin båttur i morgen:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vi er nok det:-) God natt og sov godt da. Og ha en fin båttur i morgen:-)

Takk og som godt du også :-) Vi har forresten 18 års bryluppsdag i dag:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Bytt ut "som" med "sov". Jeg har visst litt mye øl og Irish coffe innabords nå ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen! Godt gjort:-)

Skrevet

Bytt ut "som" med "sov". Jeg har visst litt mye øl og Irish coffe innabords nå ;o)

LOL:-) Vi snakkes snart igjen:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen! Godt gjort:-)

Takk:-)

Gjest ubetydelige meg
Skrevet

Mitt tips til deg er å prøve å finne deg en hobby/interesse. Da kan du jo kanskje delta på et nettforum eller du kan prøve å finne et aktivitetstilbud i kommunen du bor som går ut på dette. Tror det er lettere å komme i kontakt med nye venner gjennom en felles interesse for da går "samtalen" mye lettere. Tror også det vil gå seg til med tiden, når du begynner å følge sønnen din på skole eller fritids aktiviteter vil du finne andre med jevngamle unger, kanskje du da kan bli venn med foreldrene til din sønns venner? Du tar en kaffekopp med dem mens ungene leker? Ønsker deg lykke til og ta tiden til hjelp! =)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Treffe potensielle venner?

Via barnet er en mulighet. Da treffer du andre med barn. Dette kan være at du alltid stiller på kaffe-treffene eller dugnadene i barnehagen. Smil og vær nysgjerrig på de andre barna (foreldre liker at andre snakker pent/er nysgjerrig på deres barn). Fortell da litt om ditt barn dersom det passer.

Det er også mulig å oppsøke lekeplasser på dagtid i helger. Det er ofte andre barn med foreldre der. Jeg har blitt kjent med flere på denne måten.

Dersom det finnes barnas turlag og du også liker tur- så kan dere ta kontakt med dem. Da blir dere dratt med i et lag- og tar noen fellesturer. Trenger ikke vite så mye hva å si etc, for det faller naturlig å snakke om det som skjer- og turene som skal planlegges osv.

Det er også mulig å sette annonse i avis/nett om at dere er nye i byen og ønsker bli kjent med andre i tilsvarende situasjon. Foreslå felles museumsbesøk e.l. Ofte lettest å treffe "nye potensielle venner" på nøytral grunn- hvor man kan snakke om det man ser- og utstillingen som vises eller naturen rundt en. Når man blir nærmere kjent kan man begynne invitere til hverandre.

Kan også være annonse ala " enslig mor ønsker kontakt med andre enslige mødre" eller "lei av å lage middag til bare deg og barnet? La oss ha felles middag i blant"

Har du venner fra tidligere- som du har mistet kontakten med? Og som tilfeldigvis bor på stedet du bor? Kan du ta kontakt med dem? Si det er lenge siden sist, det hadde vært hyggelig å prates og foreslå et kafebesøk e.l?

Skrevet

En enkel start: Går junior i barnehage, finn ut om det er noen andre enslige mødre der, med barn i passende alder. Spør om dere skal finne på noe en lørdag eller søndag.

Går han ikke i barnehage - finn ut om det er noen åpen barnehage i nærheten, og dra dit. Der treffer du andre som er tilgjengelige på dagtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...