Gjest apelsin Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 Er det noen som har barn/ungdomer med FAS/FAE med adhd eller autisme som tileggsdiagnose eller noen som jobber med barn, ungdomer eller voksne med fas/fae med adhd eller autisme som tileggsdiagnose? Hvordan er barnet, ungdomen eller den voksne? får den medisin? Hvilken medisin får den? Hvilken dose får den? Hvor tung er den? anonym. 0 Siter
fillolin Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har ikke noe erfaring med FAS/FAE, men stusser på at du skriver at autisme er tilleggsdiagnose. Jeg trodde nemlig at autisme alltid er å betrakte som primærdiagnose. Det var ikke dette du spurte om, men tenkte bare på om det evt. kan være snakk om feildiagnostisering? Uansett kan jeg ikke forstå annet enn at en iallefall må behandle autisme som primærproblematikk siden denne har gjennomgående konsekvenser for barnets fungering og forståelse av verden. Ved evt. medisinering er det også viktig å være klar over at mennesker med autisme reagerer annerledes på mange medisiner enn mennesker uten autisme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.