Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Hva er forskjellen på å drikke for mye og å ha alkoholproblemer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg drakk bittelitt for mye på lørdag kveld, men jeg har ingen alkoholproblemer fordi jeg skjelden drikker for mye og skjelden drikker i det hele tatt.

Skjønner du forskjellen nå?

Gjest segunda
Skrevet

Jeg drakk bittelitt for mye på lørdag kveld, men jeg har ingen alkoholproblemer fordi jeg skjelden drikker for mye og skjelden drikker i det hele tatt.

Nei det var ikke dette jeg spurte om.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei det var ikke dette jeg spurte om.

Hva spurte du om da?

Gjest segunda
Skrevet

Hva spurte du om da?

Forskjellen på å drikke mye og alkoholproblemer.

Skrevet

Det er forskjell på en alkohol-liker og en alkoholiker. Jeg tenker at en alkoholiker er en som ikke klarer å la være å drikke og ikke klarer å stoppe så lenge det er mer å drikke.

Skrevet

Alkoholproblemer har du når drikkinga blir et problem for deg selv eller for andre. Om du tar deg en fest en gang, drikker for mye, men verken skader deg selv eller andre, så har du ikke nødvendigvis et problem.

Skrevet

Alle som har alkoholproblemer drikker for mye, men ikke alle som (av og til) drikker for mye har alkoholproblemer?

Skrevet

Forskjellen på å drikke mye og alkoholproblemer.

At denne drikkingen ikke medfører problemer?

Gjest segunda
Skrevet

Alkoholproblemer har du når drikkinga blir et problem for deg selv eller for andre. Om du tar deg en fest en gang, drikker for mye, men verken skader deg selv eller andre, så har du ikke nødvendigvis et problem.

Jeg snakker ikke om dem som drikker i overkant en kveld i året. Det er ikke å drikke mye.

Gjest segunda
Skrevet

At denne drikkingen ikke medfører problemer?

Hva er problemer? Helseskadelig på sikt, eller noe annet?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg snakker ikke om dem som drikker i overkant en kveld i året. Det er ikke å drikke mye.

Man er alkoholiker hvis man føler man må drikke hver dag kanskje?

Skrevet

Om du med å "drikke mye" mener å drikke både ofte og større mengder, så vil jeg tro det rimelig raskt faller inn under kategorien å skade seg selv, dvs egen helse, forhold til jobb og omgivelser. I tillegg vil det være et spørsmål om når alkoholforbruket går over i et avhengighetsforhold.

Skrevet

Hva er problemer? Helseskadelig på sikt, eller noe annet?

En som drikker veldig mye, men ikke har alkoholproblemer der og da, tar jo en sjanse i forhold til å kunne utvikle problemer. Avhengighet f.eks. Noen er mer disponert for det enn andre.

Skrevet

Slik som jeg ser det er det å drikke for mye det samme som å miste kontrollen med utagerende oppførsel, fylllesyke og misnøye med seg selv. Når du har et alkoholproblem tror jeg du først og fremst lyver. Ovenfor deg selv og andre. Kjøpe øl i forskjellige butikker for ikke å vekke mistanke. Late som du kjøper for noen andre. Glede deg til kvelden kommer og du endelig kan ta deg en øl. Eller ta deg et glass rett etter jobb.

Og hvordan kan jeg påstå dette? Fordi jeg selv er i kategori to. Innbiller meg selv at jeg har et kontinentalt drikkemønster.

Gjest Forikjøleskapeterdetøll...øllløllløllllølllløllløllløllll....skål
Skrevet

en uvane som å ta seg ett par pils på kvelden kan balle på seg til at det blir ett problem. spesielt om du MÅ på butikken før kl 20 siden kjøleskapet er tomt. ehh.........det er jo meg jo:P

Gjest 90% avholdsmann.Elsker bilkjøring.
Skrevet

Du er alkoholiker om du mister jobben pga av skoft.Du er fyllsjuk halve mandagen og gjør en dårlig jobb.Du stikkar fra jobben fredag kl 12 for å gå på polet.Du tar en drink hver kveld og en jägermeister hver frokost.Vi snakker her om sprit.Drikker du 3-6 øl hver kveld er du i faresonen,men ikke alkoholiker om du klarer å holde på jobben.Forsøk å trappe ned til 1 øl hver dag og så bare 6 øl fredag og lørdag og så 6 øl hele helgen.Jeg liker ikke alkohol,så dette er et teoretisk forslag.Var på interail en sommer og drakk øl hver dag når jeg kom hjem.Til slutt fant jeg ut at dette var farlig og klarte å slutte brått.Det er når du selv ikke er stand til å stoppe du er alkoholiker ikke før.Har du kontrollen,drikker du bare for mye.Hvis du har mistanke om noe ta kontakt med din fastlege eller Anonyme Alkoholikere.Vil tro at øl er ok,men ikke sprit.Har du mistet lappen optil flere ganger,

er du nok i faresonen.Klarer du å holde på jobben,er du ikke,

men søk om hjelp.

Gjest segunda
Skrevet

Du er alkoholiker om du mister jobben pga av skoft.Du er fyllsjuk halve mandagen og gjør en dårlig jobb.Du stikkar fra jobben fredag kl 12 for å gå på polet.Du tar en drink hver kveld og en jägermeister hver frokost.Vi snakker her om sprit.Drikker du 3-6 øl hver kveld er du i faresonen,men ikke alkoholiker om du klarer å holde på jobben.Forsøk å trappe ned til 1 øl hver dag og så bare 6 øl fredag og lørdag og så 6 øl hele helgen.Jeg liker ikke alkohol,så dette er et teoretisk forslag.Var på interail en sommer og drakk øl hver dag når jeg kom hjem.Til slutt fant jeg ut at dette var farlig og klarte å slutte brått.Det er når du selv ikke er stand til å stoppe du er alkoholiker ikke før.Har du kontrollen,drikker du bare for mye.Hvis du har mistanke om noe ta kontakt med din fastlege eller Anonyme Alkoholikere.Vil tro at øl er ok,men ikke sprit.Har du mistet lappen optil flere ganger,

men søk om hjelp.

Jeg har mistanke om at en venninne er begynt å misbruke alkohol, men såvidt jeg vet har hun ikke problemer på jobben.

Jeg kan drikke mye selv, men jeg har ikke alkoholproblemer. Det er en stor forskjell etter min mening, men jeg hadde lyst å høre andres meninger.

Skrevet

Siden du har det 2 ganger i samme innlegg: sjelden - ikke skjelden.

Måtte bare :)

Gjest stadig på druen
Skrevet

men søk om hjelp.

Jeg har en deltidsjobb, men drikker hver kveld, hele helgen igjennom. Greier stoort sett å holde meg edru fram til 17-18.00 på kveldene. Men det har skjedd jeg har dratt hjem i lunsjen og tatt meg et glass for å stanse skjelvinger.

Ingen i familien vet jeg ikke drikker så mye. Jeg fungerer på jobb, men det hadde jeg ikke gjort uten sobrilene til å dempe fylleangsten. Jeg går heller ikke ut å plager naboer eller kjører bil i fylla. Kan ha store hull i hukommelsen. Stå opp og se "Jøss jeg har jo klipt plenen i går". Har søkt hjelp, men siden jeg ikke er kriminell og utagerende blir jeg ikke prioritert.

I stad tok jeg to øl rett etter jobb, så fikk jeg uventet besøk, noe jeg ikke likte fordi jeg troolig stinket alkohol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...