Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Siden du har det 2 ganger i samme innlegg: sjelden - ikke skjelden.

Måtte bare :)

Ojsann, det trodde jeg at jeg visste. Siden jeg gjorde det to ganger, kan jeg ikke skylde på slurv heller ;-)

Tusen takk!, det skal ikke gjenta seg;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest 90% avholds,bilgal.
Skrevet

Jeg har en deltidsjobb, men drikker hver kveld, hele helgen igjennom. Greier stoort sett å holde meg edru fram til 17-18.00 på kveldene. Men det har skjedd jeg har dratt hjem i lunsjen og tatt meg et glass for å stanse skjelvinger.

Ingen i familien vet jeg ikke drikker så mye. Jeg fungerer på jobb, men det hadde jeg ikke gjort uten sobrilene til å dempe fylleangsten. Jeg går heller ikke ut å plager naboer eller kjører bil i fylla. Kan ha store hull i hukommelsen. Stå opp og se "Jøss jeg har jo klipt plenen i går". Har søkt hjelp, men siden jeg ikke er kriminell og utagerende blir jeg ikke prioritert.

I stad tok jeg to øl rett etter jobb, så fikk jeg uventet besøk, noe jeg ikke likte fordi jeg troolig stinket alkohol.

Synes du skal oppsøke hjelp på egenhånd,før du mister jobben.

Noen fagforeninger har egne ansatte som jobber med alkoholproblematikk.Det høres ut som du enten er alkoholiker,

eller blir det snart.Du er nok en "skapdrinker".Det finnes mange private organisasjoner som tar inn folk til "avrusing".VG har annonser nesten hver dag på baksiden.Men spørsmålet er ikke om det finnes hjelpere,men om du vil ha hjelp,NÅ,før det er for sent.Du vil få en mye større knekk om du mister jobben.

Gjest 90% avholds,bilgal.
Skrevet

En som drikker veldig mye, men ikke har alkoholproblemer der og da, tar jo en sjanse i forhold til å kunne utvikle problemer. Avhengighet f.eks. Noen er mer disponert for det enn andre.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å skade seg selv.Eller tenker man ikke over at alkohol dreper hjerneceller? Glem jobb og bilkjøring.Man dreper hjernen langsomt 1000 hjernecelle hver gang man er dritings.Selv om man har milliarder av hjerneceller,

vil man ødelegge hjernen,leveren og andre kroppsdeler mye mer en nikotin.En alkoholiker blir sjelden 70 år gammel.Jeg sover minst 8 timer hver natt og drikker så og si aldri.Ingen i min familie har bedre hukommelse enn meg (Ikke for å skryte).Det eneste som har ødelagt for meg er medisiner mot depresjon og selve sykdommen.Jeg har 1-3 diagnoser.men føler meg nå ok.Husker det meste fra jeg var 10 år til jeg var ca 40.(er 51 nå)Tror vel at alkohol og lynol er mer skadelig en dop og nikotin.

Men extacy og LSD kan gjøre deg gal om man tar for mye.Men det dreper ikke.Lynol gjør varig skade på lunger,hjerne og fettvev.

Det eneste jeg "misbruker" er kaffe,sukker,salt og fett.

Jeg er stor og tung,men nykter.

Skrevet

Ojsann, det trodde jeg at jeg visste. Siden jeg gjorde det to ganger, kan jeg ikke skylde på slurv heller ;-)

Tusen takk!, det skal ikke gjenta seg;-)

Jeg satset på at du var typen til å ville vite om det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...