Gå til innhold

Unnvikende personlighetsfortyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest 1a2b3c
Skrevet

Er varig uføretrygt det eneste som gjelder?

Videoannonse
Annonse
Gjest sk-ss
Skrevet

Nei.

Dessuten får du ikke varig uføretrygd lenger, før du har vært dritsjuk i årevis og er halvdau. Da kan det hende at NAV sier ja. Uansett er det vel bedre å prøve å gjøre noe med saken,riktig behandling osv. Kjenner en som jobber selv om han har unnvikende pf. Det er ikke bare lett, men han får det mye verre de periodene han ikke jobber.

Skrevet

Hvis du ikke får den hjelpen du trenger og hvis du ikke er motivert for å bli bedre, kan det bli slik.

Gjest 1a2b3c
Skrevet

Hvis du ikke får den hjelpen du trenger og hvis du ikke er motivert for å bli bedre, kan det bli slik.

Så da er det bare å sende inn en søknad da? Jeg har gitt opp livet og lever på dødens venterom. Da er kanskje varig uføretrygt best?

Gjest unnvikende
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg hadde diagnosen, og jeg er i 100% fast jobb. Mn du må være kjempemotivert for å bli bedre, og det skader nok ikke med en dyktig terapeut også. Jg kjenner også flere andre, med i alle fall unnvikende trekk (vet ikke om de har diagnose) som også er i full jobb.

Hvis du vil, så bare ikke gi opp!

Gjest 1a2b3c
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg hadde diagnosen, og jeg er i 100% fast jobb. Mn du må være kjempemotivert for å bli bedre, og det skader nok ikke med en dyktig terapeut også. Jg kjenner også flere andre, med i alle fall unnvikende trekk (vet ikke om de har diagnose) som også er i full jobb.

Hvis du vil, så bare ikke gi opp!

Takk, det var godt å høre. Det er ikke noe jeg mer vil en å komme i jobb.

Gjest unnvikende
Skrevet

Takk, det var godt å høre. Det er ikke noe jeg mer vil en å komme i jobb.

Da må du bare stå på. Sannsynligvis vil du kunne møte motstand, og alle vil sikkert ikke ha tro på deg, men bare ikke gi deg.

Gjest Jannhicke
Skrevet

Nei. Les tråden "Gruppeterapi, noe for meg?" så ser du hvordan det har gått med meg.

Gjest dagobert
Skrevet

Det er stor forskjell på hvordan de med unnvikende personlighetsforstyrrelse fungerer. Noen fungerer tilnærmet normalt som andre mennesker og er i 100% jobb. Andre er vel mer plaget av sosial angst. Så det er vel symptomene en må jobbe med for å bli bedre. Selve personlighetsforstyrrelsen unnvikende ser jeg ikke på som så alvorlig (nå vil vel noen protestere), det er mennesker som rett og slett ikke forstyrrer og plager andre så mye :) Plagene er vel verst for dem selv.

Skrevet

Så da er det bare å sende inn en søknad da? Jeg har gitt opp livet og lever på dødens venterom. Da er kanskje varig uføretrygt best?

Hvorfor har du gitt opp? Har ikke de tiltakene du har vært i, vært noe for deg? Du kan leve et bra liv selv om du ikke jobber. Du kan benytte deg av aktiv på dagtid som er et treningstilbud for de som ikke er i jobb og som mottar offentlig ytelse. Du kan også benytte deg av fontenehuset, dagsenter og aktivitetshus i din bydel. Ellers så kan du dyrke interesser eller skaffe deg nye interesser. På aktivitetsvenner.no kan du møte likesinnede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...