Gå til innhold

NHD: Brukt alt av sovemedisiner, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt sovemedisiner i 10 år. Jeg har brukt det som finnes av c-preparater med sedativ effekt, fungerte greit i begynnelsen,men etter en stund ga det lite eller null effekt.

Stilnoct/Imovane et par års tid, men toleranseutvikling ble resultatet, var oppe i 40 mg Stilnoct for å få meg nogenlunde søvn og 30 mg Imovane likeens. Har prøvd medisinfrie perioder, men søvnen har likevel uteblitt når jeg skulle tilbake til legens dosering.

Hva nå? Det er vel kun Apodorm og Flunipam som gjenstår?`Halcion på registreringsfritak? Annet?

Videoannonse
Annonse
Gjest andre alternativer
Skrevet

Har du ikke vært borte i annet enn innsovnings - og sove medisiner?

Hva med tolvon, truxal, vallergan, phenergan og nozinan?

Selv sover jeg ganske greit på truxal.

Skrevet

Har du ikke vært borte i annet enn innsovnings - og sove medisiner?

Hva med tolvon, truxal, vallergan, phenergan og nozinan?

Selv sover jeg ganske greit på truxal.

Joda jeg har som jeg skrev brukt "alt" av c-preparater, inkludert, truxal, tolvon, nozinan, vallergan etc. Disse funket ikke på meg.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har brukt Melatonin i mange år og det funker helt greit for meg. Tidligere har jeg brukt de sortene som du nevner. Melatonin er mye bedre og gir god, naturlig søvn uten avhengighet. Har brukt samme dose i snart to år.

serenity777
Skrevet

Flunipam er ypperlig. Super medisin. Aberet er att ingen vil skrive den ut, da de narkomane misbruker denne medisin. Jeg har og slitt med søvnløshet og brukt stilnoct ol. Ingen av disse kan mache flunipam eller rohypnol. Hysterisk er det att en god medisin blir A-preparat bare fordi narkomane liker den. De liker vel alt av benzo, men flunipam sees på som en versting? Hvorfor, jo fordi den virker så himla bra. Apodorm er og grei, men ikke noe i nærheten av flunipam. Jeg har fått 7-8 flunipam tabletter i mitt liv, og det var kun da jeg hadde tannbehandling under sterk angst. Jeg sov godt da etter tannlegen.

serenity777
Skrevet

Flunipam er ypperlig. Super medisin. Aberet er att ingen vil skrive den ut, da de narkomane misbruker denne medisin. Jeg har og slitt med søvnløshet og brukt stilnoct ol. Ingen av disse kan mache flunipam eller rohypnol. Hysterisk er det att en god medisin blir A-preparat bare fordi narkomane liker den. De liker vel alt av benzo, men flunipam sees på som en versting? Hvorfor, jo fordi den virker så himla bra. Apodorm er og grei, men ikke noe i nærheten av flunipam. Jeg har fått 7-8 flunipam tabletter i mitt liv, og det var kun da jeg hadde tannbehandling under sterk angst. Jeg sov godt da etter tannlegen.

glemte å si att da jeg fikk medisin, fikk jeg kun utlevert 1 tablett av gangen, og det ble nitidig registrert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gå til en behandler som kan lære deg selvhypnose. Du kan lære deg å sovne på få minutter.

Gjest Nerda
Skrevet

Joda jeg har som jeg skrev brukt "alt" av c-preparater, inkludert, truxal, tolvon, nozinan, vallergan etc. Disse funket ikke på meg.

Hmmm hvorfor lærer ikke alle psykoterapeuter/psykiatere seg selvhypnose? Da hadde dere sluppet å skrive mange resepter ;)

Serenity777 roser Flunipam/Rohypnol, og jeg synes med tanke på hvordan virkningen føles hun skriver stemmer.

Jeg har også fått det noen ytterst få ganger, og sovet så inderlig godt. Men det er nok preparatets styrke som gir det dets svakhet. Fordi det er et veldig vanedannende stoff i det, og fordi det vanedannende stoffet virker ekstremt bra - på en sånn måte at det kan oppleves som en sterk rus. Enkelt og greit er det derfor narkomane folk liker det. Selv bare sovnet jeg da jeg fikk det, ble ikke "rusa" som enkelte sier de blir av sånne piller... Men vi er forskjlellige.

Selvhypnose høres fornuftig ut. Tror jeg skal gå å lære meg det. Jeg sover ok på Sarotex, men må ha medisinfrie perioder for å opprettholde effekten. En slik periode har jeg nå... Og hadde jeg kunnet selvhypnose ville jeg vært i seng for lenge siden.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for en del år siden. Seks døgn uten søvn da jeg ikke hadde imovane! Ble innlagt og fikk en remeron, sovnet som en sten etter en time. Anbefales! Ikke vandedannende og en venner seg ikke så fort virkningen av denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...