Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en masse utrivelige sms fra min EKS (!!!) i dag...

En sier bla. "Jeg prøvde ikke å skade deg eller .... (Vår sønn). Du var hysterisk. politiet stopper ikke med dette. Jeg får bråk fra dem pga din mentale tilstand. Politiet forlanger bevis på din lidelse, ellers så er jeg i trøbbel"...

(med min mentale tilstand går jeg ut ifra at han snakker om at jeg har en unnvikende personlighetsforrstyrrelse)

... Så nå har det kommet veldig mye grubleri i hodet mitt.

Hadde jeg reagert annerledes hadde jeg vært "helt normal" ? Overreagerte jeg? Burde jeg ikke ha ringt nødnr. i en slik sitasjon?

...Men vekselsvis kommer tanker som denne:

Synes politiet at det er helt ok å kaste mennesker med mentale lidelser ned trapper da, så menn som min eks-sambo, da slipper unna???!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du reagerte helt riktig. Dette har ingenting med politiets vurdering å gjøre. Dette er din eks sin manipulering.

Slett meldingene uten å lese dem.

Skrevet

Du reagerte helt riktig. Dette har ingenting med politiets vurdering å gjøre. Dette er din eks sin manipulering.

Slett meldingene uten å lese dem.

Takk den var fin å høre nå! Jeg tror jeg skal anskaffe meg nytt tlf nummer nå også.

Jeg har ikke skjønt hva han prøver å oppnå med sms som denne. Så det har ført til mye grubleri for meg. Men, manipulering høres veldig riktig ut. Høres ut som han! Og han klarer det jo også, for han tar jo over hele "hodet" mitt.

Skrevet

Takk den var fin å høre nå! Jeg tror jeg skal anskaffe meg nytt tlf nummer nå også.

Jeg har ikke skjønt hva han prøver å oppnå med sms som denne. Så det har ført til mye grubleri for meg. Men, manipulering høres veldig riktig ut. Høres ut som han! Og han klarer det jo også, for han tar jo over hele "hodet" mitt.

Du kan nå ringe politiet og fortelle at han driver å sender meldinger til deg, før du skaffer nytt nummer.

Skrevet

Anbefaler deg å få hemmelig nummer.

Gjest lykke til
Skrevet

Uansett hvilken diagnose du måtte ha, så har denne hendelsen funnet sted. Du ble skremt, barnet ditt ble skremt og din oppgave er nå først og fremst å beskytte deg selv og barnet ditt for flere slike episoder.

Om du sliter psykisk, så ta ansvar for det og skaff hjelp. Slik hjelper du også barnet ditt til en trygg og god oppvekst.

Eksen din forsøker å gjenvinne kontroll over deg og vil bruke alle mulige midler for å psyke deg ut. Detet skal du verne deg mot og det gjør du vet å bytte mobilnr. Det er gratisk og du trenger bare å gi beskjed til operatør at dette nr. ikke skal offentliggjøres. Det koster ingenting og er gjort i løpet av noen minutter.

Da slipper du å forholde deg til disse meldingene i det hele tatt. Jeg vet det er vanskelig å la være å lese dem, la se provosere eller på et eller annet vis prøve å forklare.

Bytter du nr. slipper du å måtte forholde deg til det og det du ikke vet har du heller ikke vondt av. Du skal kjenne at dette letter en hel masse!

Ellers vil jeg anbefale deg å prøve å etablere en normal hverdag så fort som mulig. Jeg kjenner ikke din bosituasjon, men uansett bør du prøve å fylle dagene med et eller annet som tar oppmerksomheten din bort fra elendigheten. Det vil virke oppbyggende og gir deg ikke rom for å gruble så mye. Mye grubling vil gjøre deg usikker.

Ta disse rådene fra en som har mange års erfaring med å kvitte å bli fri fra en slik eks som du beskriver.

Gjest Windows
Skrevet

Skift nummer, la vær å snakk med han. Jeg brukte år på å gruble over ting fra min x, som aldri gjorde noe så voldsomt som din. Likevel er det ikke tvil om at min x prøvde å tråkke på meg og ha makt over mer. Det fører ingensteds hen å gruble på dette. Det eneste du kan gjøre er å sette grenser, og finne ut av hvilket liv du vil leve.

lykke til.

Skrevet

Skift nummer, la vær å snakk med han. Jeg brukte år på å gruble over ting fra min x, som aldri gjorde noe så voldsomt som din. Likevel er det ikke tvil om at min x prøvde å tråkke på meg og ha makt over mer. Det fører ingensteds hen å gruble på dette. Det eneste du kan gjøre er å sette grenser, og finne ut av hvilket liv du vil leve.

lykke til.

Takk... Jeg sitter liksom bare med en veldig "hva nå" følelse...(Håper snart jeg får første time hos DPS altså..).. Veldig rådløs på hva jeg skal gjøre videre. Dagene mine før ble liksom totalt fyllt av min eks. Og nå er det jo da "bare" meg og min sønn. Og vi har det fint sammen vi... men, vi trenger nok å få kommet oss ordentlig til rette et eller annet sted.

Jeg har nok ikke hvert helt klar over hvor stor makt min eks har hatt over meg. Og det stemmer helt det Nhd sa om at han prøver å manipulere meg nå. (Det var egentlig veldig godt å få fortalt nå...:)

Skrevet

Uansett hvilken diagnose du måtte ha, så har denne hendelsen funnet sted. Du ble skremt, barnet ditt ble skremt og din oppgave er nå først og fremst å beskytte deg selv og barnet ditt for flere slike episoder.

Om du sliter psykisk, så ta ansvar for det og skaff hjelp. Slik hjelper du også barnet ditt til en trygg og god oppvekst.

Eksen din forsøker å gjenvinne kontroll over deg og vil bruke alle mulige midler for å psyke deg ut. Detet skal du verne deg mot og det gjør du vet å bytte mobilnr. Det er gratisk og du trenger bare å gi beskjed til operatør at dette nr. ikke skal offentliggjøres. Det koster ingenting og er gjort i løpet av noen minutter.

Da slipper du å forholde deg til disse meldingene i det hele tatt. Jeg vet det er vanskelig å la være å lese dem, la se provosere eller på et eller annet vis prøve å forklare.

Bytter du nr. slipper du å måtte forholde deg til det og det du ikke vet har du heller ikke vondt av. Du skal kjenne at dette letter en hel masse!

Ellers vil jeg anbefale deg å prøve å etablere en normal hverdag så fort som mulig. Jeg kjenner ikke din bosituasjon, men uansett bør du prøve å fylle dagene med et eller annet som tar oppmerksomheten din bort fra elendigheten. Det vil virke oppbyggende og gir deg ikke rom for å gruble så mye. Mye grubling vil gjøre deg usikker.

Ta disse rådene fra en som har mange års erfaring med å kvitte å bli fri fra en slik eks som du beskriver.

Nja... jeg "sliter" nok litt. Har en unnvikende personlighetsforrstyrrelse, og har blitt utsatt av overgrep fra min far... Og nå 6 år med denne samboeren. Så det er vel kanskje ikke så veldig rart at jeg "sliter"??! Jeg har oppsøkt hjelp...og venter egentlig bare på å få time på DPS.

Ja, du har helt rett... Men, jeg finner det veldig vanskelig å komme meg videre. Heldigvis så er det full fart i en liten en på 2 år. Så sånn sett så holdes jeg jo aktiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...