Gjest Nickløsheletia Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 pst.. .dere er på psykiatri.. Takk, det skled ut:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 pst.. .dere er på psykiatri.. unnskyld.... ;-) 0 Siter
Gjest skravling Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 unnskyld.... ;-) Greit nok for meg, men syntes det faglige psykiatrirettede innholdet ble noe tynt..... Lett at ting glir ut. ) 0 Siter
marlenexxx27 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Mennesker er forskjellige, så punkt nr 1 i selvivaretakelse er å finne ut av akkurat hvor skoen trykker hos seg selv. Noen mennesker ivaretar seg selv ved karbad. Noen må si mer NEI til folk som spør de om ting, andre må si mer JA. Noen må tvinge seg ut av huset, andre må tvinge seg til å bli værende hjemme. Noen må bli mer selvstendig og ta ansvar, andre må bli mer tillitsfull og avslappa. Noen bør få seg en jobb, andre bør ta ferie. Noen bør få seg en hobby, andre bør ligge mer på sofan og filosofere over ditten og datten. Noen må trene mer, andre må trene mindre. Noen bør tilgi seg selv, andre bør ta seg selv i nakken. Altså, man må gå i SEG SELV, se på SITT liv. Du ville ikke tatt utgangspunkt i andres skostørrelse om du skulle kjøpe sko til deg selv? I tillegg tenker jeg at det å ivareta seg selv ikke bare handler om kos, det kan være noe av det tøffeste man gjør. 0 Siter
Gjest Dolores77 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Sette grenser, ikke la andre bestemme over deg. Finne ut hva du vil i livet. Ta vare på helsa si, spis sunt og regelmessig. Tenk på hygienen, dusje, ha rene klær, stelle seg litt, gre håret, slike enkle ting. Rydde og vaske hjemme, viktig for både trivsel og hygiene. Ta initiativ til sosial omgang, bra både for deg og dine venner/din familie Ikke forgifte kroppen med rusmidler. 0 Siter
FGT Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Først har du de såkalte grunnleggende behov, som godt balansert kosthold og regelmessig søvn og kvile, mosjon, et arbeid, eller å holde på med noe du finner mening i, noe du kan trives med. Så kan det bli noe vanskligere, ettersom hvor gammel du er, kroniske lidelser, utfordringer du har, og hvordan du takler dem, bare for å nevbe noe. 0 Siter
cathlin Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Skrevet 11. juni 2010 Mennesker er forskjellige, så punkt nr 1 i selvivaretakelse er å finne ut av akkurat hvor skoen trykker hos seg selv. Noen mennesker ivaretar seg selv ved karbad. Noen må si mer NEI til folk som spør de om ting, andre må si mer JA. Noen må tvinge seg ut av huset, andre må tvinge seg til å bli værende hjemme. Noen må bli mer selvstendig og ta ansvar, andre må bli mer tillitsfull og avslappa. Noen bør få seg en jobb, andre bør ta ferie. Noen bør få seg en hobby, andre bør ligge mer på sofan og filosofere over ditten og datten. Noen må trene mer, andre må trene mindre. Noen bør tilgi seg selv, andre bør ta seg selv i nakken. Altså, man må gå i SEG SELV, se på SITT liv. Du ville ikke tatt utgangspunkt i andres skostørrelse om du skulle kjøpe sko til deg selv? I tillegg tenker jeg at det å ivareta seg selv ikke bare handler om kos, det kan være noe av det tøffeste man gjør. ''Altså, man må gå i SEG SELV, se på SITT liv.'' Ahhh,,, men det er så s l i t s o m t. 0 Siter
marlenexxx27 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 ''Altså, man må gå i SEG SELV, se på SITT liv.'' Ahhh,,, men det er så s l i t s o m t. Ja! Det er akkurat det det er! 0 Siter
tjohei Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Dårlig dag? Ja, jeg følte meg ikke snill den dagen. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Ja, jeg følte meg ikke snill den dagen. Ok, alle kan ha en dårlig dag :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.