Gå til innhold

Angst og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmer om familie
Skrevet

Vi er et par på 23 og 29 som har et sterkt ønske om å få barn. Vi har vært sammen i 5 år, bodd sammen i ca. 4, men med forkjellige postadresser. Han har senkomplikasjoner av en sykdom som gjør at vi ikke kan bli foreldre uten assistert befruktning.

Mitt spørsmål er om min psykiske historie kan veie imot oss ved søknad om assistert befruktning? Noe angst og sykemeldinger for depresjonsfølelse, ingen selvskading eller innleggelser av noe slag. Har ikke hatt kontakt med psykiatrien siden barne/ungdomsår, men ble medisinert med AD i korte perioder for 2.5 år siden.

Venter for tiden på plass hos psykolog, til samtaler om stress, angst og generell depresjonsfølelse. Men er redd for at dette kan trekke søknaden ned med tanke på at vi kanskje ikke stiller veldig sterkt i utgangspunktet. (Ikke spesielt velstående, unge, han har kroniske helseutfordringer.) Vi har tenkt på å gifte oss snart, (selvfølgelig fordi vi ønsker å gifte oss, og være med hverandre) slik at sjangsene for å bli godtatt blir større. Det gjør meg ingenting å miste "drømmebryllupet" når gevinsten er så stor...

Beklager at innlegget ble litt langt.

Hvis det er noen som har erfaringer eller tanker rundt assistert befruktning eller min/vår situasjon, så vil jeg gjerne høre fra dere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Amazoonas
Skrevet

jøss, jeg trodde man ikke trengte noen erklæringer for å få assistert befruktning, men kanskje jeg tar feil? Har hørt om folk som har gått for en surrogatiløsning, de trengte ingen helseattester bare de betalte.

Trodde disse hesekravene bare var for adopsjon

Gjest Drømmer om familie
Skrevet

jøss, jeg trodde man ikke trengte noen erklæringer for å få assistert befruktning, men kanskje jeg tar feil? Har hørt om folk som har gått for en surrogatiløsning, de trengte ingen helseattester bare de betalte.

Trodde disse hesekravene bare var for adopsjon

Etter som jeg har forstått, så vurderes det "ut fra barnets beste" og at legen som vurderer oss som par mener vi vil skape en god nok omsorgssituasjon og et trygt hjem for barnet som skal lages. Er mer komplisert enn å finne seg et ONS i fylla og bli på tjukka desverre.

Skrevet

Jeg har fått avslag på assistert befruktning her i Norge og legen sa at vi ikke hadde krav på å få vite grunnen til avslaget. Så vi dro til Sverige og gjorde det der privat og det fikk vi fortalt etter flere år med utredniger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...