Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Det var et uhyggelig syn som møtte meg i dag tidlig. "Marit" på 8 år har buret stående inne på rommet sitt, men i natt bråkte hamsteren sånn , så hun sto opp flyttet buret til stua. Da jeg kom ned i stua i dag, lå hamsteren klemt mellom hjulet og buret og så helt dødt og flatklemt ut. Foten satt fast i en merkelig stilling. Jeg var sikker på at hamsteren var død. Hjulet ble feil skrudd på i går, da buret ble rengjort. Foten måtte pirkes løs. Det var ikke lett. Det var størknet blod på buret. Men hamsteren levde til min store overaskelse og "Marits`" store glede som først gråt og gråt. Hamsteren smatt inn i huset sitt. Så ut som den pustet urolig, men den kom ut og spiste av gulerotbiten vi la forran huset. Etterhvert roet den seg og pustet roligere. Det ser ut som hamsteren har greid seg, men foten er nok brukket. Kan hamsteren ha et fint liv med ødelagt fot? Det er vel ikke noe en dyrlege kan gjøre noe med dette her. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Awwww....! Ekkelt! Jeg hadde kastet meg på telefonen til veterinæren. *Grøsser* 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Awwww....! Ekkelt! Jeg hadde kastet meg på telefonen til veterinæren. *Grøsser* Jeg forstår deg godt. Om jeg hadde vært alene hjemme, er det nettopp det jeg hadde gjort, for du må bare ikke tro at det var jeg som pirket løs hamsteren. Det var det mannen min som gjorde og han holdt på en stund, før han fikk løs foten. Jeg har virkelig dårlige nerver når det gjelder slike ting. For noen år siden var jeg alene hjemme når en rotte var halvdau. Da kjørte jeg til dyrlegen og måtte betale flere hundre kroner for å få den avlivet. 0 Siter
caprice Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 I Oslo er det i alle fall smådyrklinikk som kan hjelpe med det utroligste. Vi hadde for noen år siden to ørkenrotter (han og hun) av alle ting fikk min mann sterilisert (ikke kastrert) hannrotta på klinikken. Kostet en liten formue, og vi fikk herr rotte tilbake dagen etter med barberte baller - litt av et syn. Min mann syntes det var for ille å ta fra dyret all sex gleden... 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 I Oslo er det i alle fall smådyrklinikk som kan hjelpe med det utroligste. Vi hadde for noen år siden to ørkenrotter (han og hun) av alle ting fikk min mann sterilisert (ikke kastrert) hannrotta på klinikken. Kostet en liten formue, og vi fikk herr rotte tilbake dagen etter med barberte baller - litt av et syn. Min mann syntes det var for ille å ta fra dyret all sex gleden... ''Min mann syntes det var for ille å ta fra dyret all sex gleden.'' *LOL* 0 Siter
brilleslangen Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 stakkars liten... Jeg ville tatt kontakt med en smådyrklinikk for å høre hva de mener... Om ting skal få gå sin gang, eller om noe må gjøres.. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 stakkars liten... Jeg ville tatt kontakt med en smådyrklinikk for å høre hva de mener... Om ting skal få gå sin gang, eller om noe må gjøres.. Jeg ringte nå og hvis den slepte på foten når jeg kom hjem fra jobb, måtte jeg komme dit. Men herregud for en pris, bare for å se på dyret. 500-600 kr bare for å ta en titt og 100 kr. for en ny hamster. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 stakkars liten... Jeg ville tatt kontakt med en smådyrklinikk for å høre hva de mener... Om ting skal få gå sin gang, eller om noe må gjøres.. Jeg fikk også vite at hamstere later som de er døde når de blir skremt. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk også vite at hamstere later som de er døde når de blir skremt. større sjanse for å slippe å bli spist av rovdyr da ja... 0 Siter
brilleslangen Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg ringte nå og hvis den slepte på foten når jeg kom hjem fra jobb, måtte jeg komme dit. Men herregud for en pris, bare for å se på dyret. 500-600 kr bare for å ta en titt og 100 kr. for en ny hamster. Ja du kan så si... 0 Siter
zellica Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg ringte nå og hvis den slepte på foten når jeg kom hjem fra jobb, måtte jeg komme dit. Men herregud for en pris, bare for å se på dyret. 500-600 kr bare for å ta en titt og 100 kr. for en ny hamster. Jeg ville ikke ha satt i gang behandling på en hamster med brukket bein. Det vil bli så smertefullt og dyrt at jeg da hadde valgt å avlive dyret. Håper allikevel for barnets skyld at det går bra. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg forstår deg godt. Om jeg hadde vært alene hjemme, er det nettopp det jeg hadde gjort, for du må bare ikke tro at det var jeg som pirket løs hamsteren. Det var det mannen min som gjorde og han holdt på en stund, før han fikk løs foten. Jeg har virkelig dårlige nerver når det gjelder slike ting. For noen år siden var jeg alene hjemme når en rotte var halvdau. Da kjørte jeg til dyrlegen og måtte betale flere hundre kroner for å få den avlivet. Det er sure penger det, men jeg ville heller betalt for å gi dyret mitt en smertefri død enn å ta livet av det selv. Herregud, jeg tenker med gru på marsvinet vi hadde da jeg vokste opp. Han ble hele åtte år gammel, men da han ble syk mente faren min det var dyreplageri med den lange turen til veterinær så... han gjorde det selv. Jeg skjønner ikke hvordan han greide noe sånt, verdens snilleste mann... Nei, dyrlegen er dyr - men jeg klarer ikke å se dyr lide. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Det er sure penger det, men jeg ville heller betalt for å gi dyret mitt en smertefri død enn å ta livet av det selv. Herregud, jeg tenker med gru på marsvinet vi hadde da jeg vokste opp. Han ble hele åtte år gammel, men da han ble syk mente faren min det var dyreplageri med den lange turen til veterinær så... han gjorde det selv. Jeg skjønner ikke hvordan han greide noe sånt, verdens snilleste mann... Nei, dyrlegen er dyr - men jeg klarer ikke å se dyr lide. ''Nei, dyrlegen er dyr - men jeg klarer ikke å se dyr lide.'' Gnagere er byttedyr, så jeg tror virkelig ikke at å bli drept av en hammer eller en nål gjør mye forskjell... Det viktigste er at de ikke lider unødvendig. 0 Siter
Gjest Dyreverneren Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg ringte nå og hvis den slepte på foten når jeg kom hjem fra jobb, måtte jeg komme dit. Men herregud for en pris, bare for å se på dyret. 500-600 kr bare for å ta en titt og 100 kr. for en ny hamster. Det må jeg virkelig si! Du er alle dyreverneres største mareritt... Det koster "bare" for å kjøpe en ny??? Du burde sporenstraks fortelle ditt lille barn at slike som mamma burde ikke få lov til å ha dyr i det hele tatt med en slik holdning!!! ÆRLIGTALT! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg ringte dyrlegen da en av mine chinchillaer brakk benet, og hun anbefalte avlivning tvert. De lider og har mye smerter, selv om ikke dyret viser det, så vil de dø av sjokk. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Det må jeg virkelig si! Du er alle dyreverneres største mareritt... Det koster "bare" for å kjøpe en ny??? Du burde sporenstraks fortelle ditt lille barn at slike som mamma burde ikke få lov til å ha dyr i det hele tatt med en slik holdning!!! ÆRLIGTALT! For noe tull! Smågnagere lider forferdelige smerter etter benbrudd, i følge min dyrlege. Slike dyrevernaktivister, som deg, trenger vi strengt tatt ikke! 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Det må jeg virkelig si! Du er alle dyreverneres største mareritt... Det koster "bare" for å kjøpe en ny??? Du burde sporenstraks fortelle ditt lille barn at slike som mamma burde ikke få lov til å ha dyr i det hele tatt med en slik holdning!!! ÆRLIGTALT! Jeg sa bare at jeg synes det var dyrt. Jeg sa ingenting om at jeg ikke ville dra til dyrlegen. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Dyrlegen sa at vi skulle komme hvis hamsteren slepte på benet, men siden hamstere er nattdyr og sover om dagen, fikk jeg ikke sjekket dette før nå. Den beveger seg helt fint rundt i buret og bruker alle bena. Den var borte og snuste på hjulet, men jeg tok det av. Kanskje best at den ikke overbelaster foten sin nå noen dager. Dette ser ut til å gå helt fint :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Dyrlegen sa at vi skulle komme hvis hamsteren slepte på benet, men siden hamstere er nattdyr og sover om dagen, fikk jeg ikke sjekket dette før nå. Den beveger seg helt fint rundt i buret og bruker alle bena. Den var borte og snuste på hjulet, men jeg tok det av. Kanskje best at den ikke overbelaster foten sin nå noen dager. Dette ser ut til å gå helt fint :-) Det var bra, alltid trist å miste dyr ) 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg forstår deg godt. Om jeg hadde vært alene hjemme, er det nettopp det jeg hadde gjort, for du må bare ikke tro at det var jeg som pirket løs hamsteren. Det var det mannen min som gjorde og han holdt på en stund, før han fikk løs foten. Jeg har virkelig dårlige nerver når det gjelder slike ting. For noen år siden var jeg alene hjemme når en rotte var halvdau. Da kjørte jeg til dyrlegen og måtte betale flere hundre kroner for å få den avlivet. Godt å høre at det ser ut til å gå bra med hamsteren! ''For noen år siden var jeg alene hjemme når en rotte var halvdau. Da kjørte jeg til dyrlegen og måtte betale flere hundre kroner for å få den avlivet.'' Neste gang kan du ta med halvdaue gnagere til meg - vi har en eminent drapsmaskin i huset! Her har det vært to _helt_ døde gnagere bare denne uken... ;-/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.