Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke til å klare meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fikk "enedelig" brev fra DPS i dag " med grunnlag i de opplysninger som foreligger forventes undersøkelse/behandling å bli gutt i løpet av september 2010".

jeg kommer ikke til å klare meg inntil da. Jeg sliter jo såpass nå. Jeg tro ikke engang jeg kan klare å ta meg av sønnen min inntil da. jeg ønsker bare å sove. jeg ønsker bare å være helt alene!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil bare gi opp!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Silver Fairy
Skrevet

Skal det stå "til å bli gutt" i den setningen? September er jo ikke lenge til! Tenk hvilken gevinst du får i det lange løp om du klarer å bite tenna sammen til september!

Skrevet

Skal det stå "til å bli gutt" i den setningen? September er jo ikke lenge til! Tenk hvilken gevinst du får i det lange løp om du klarer å bite tenna sammen til september!

"Å bli gitt", tror jeg ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

gitt

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Btw så kommer prossessen fra den første samtalen til operasjonen til å ta laaang tid, så her må du se på hvor motivert og innstilt du er på å få gjennomført dette. Har du andre behandlere du går til i mellomtiden? Fastlege eller psykiater/psykolog? Bruk dem i mellomtiden.

Skrevet

"til å bli gitt""" Skulle det stå!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

"Å bli gitt", tror jeg ;)

Ah! Big difference! :-) Deler av svaret gjelder likevel. :-)

Skrevet

Btw så kommer prossessen fra den første samtalen til operasjonen til å ta laaang tid, så her må du se på hvor motivert og innstilt du er på å få gjennomført dette. Har du andre behandlere du går til i mellomtiden? Fastlege eller psykiater/psykolog? Bruk dem i mellomtiden.

Jeg har ikke noe i mellomtiden. (Jeg skaller hodet i veggen)... Og tid har jeg overhodet ikke noe av.

jeg kommer ikke til å klare å ta meg av sønnen min, jeg kommer ikke til å klare meg selv!!!!

Skrevet

Stable på beina alt du har av nettverk - foreldre, tanter, onkler, søsken og venner og si at du trenger hjelp NÅ!

Dette klarer du! *klem*

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har ikke noe i mellomtiden. (Jeg skaller hodet i veggen)... Og tid har jeg overhodet ikke noe av.

jeg kommer ikke til å klare å ta meg av sønnen min, jeg kommer ikke til å klare meg selv!!!!

Fastlegen din har du alltid! Jeg har fått god hjelp av fastlegen min i perioder jeg har hatt det tungt. Hva med medisinering?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Selvsagt klarer du å komme deg gjennom sommeren. Det er ikke lenge til september.

Skrevet

Stable på beina alt du har av nettverk - foreldre, tanter, onkler, søsken og venner og si at du trenger hjelp NÅ!

Dette klarer du! *klem*

jeg har ingen venner... jeg har ei mor (som lider av depresjon...som jeg helst ikke vil plage. Jeg har en far som forgreps seg på meg i over 20 år (så jeg prøver å holde meg unna han...)

Jeg har ikke noe!!!

Skrevet

Spør helsesøster der lillegutt får vaksiner, om det finnes noe avlastningstilbud for eneforsørgere. Drit i om det er Frivillighetssentralen, kirken eller barnevernet som står bak, men benytt deg av det, uansett om det virker ideelt eller ikke.

Vær ærlig overfor fastlegen.

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen og be ham om å forsøke å få til en prioritering.

Skrevet

Har du snakket med helsestasjonen etter du flyttet?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta umiddelbart kontakt med fastlegen. Denne må ta kontakt med DPS og la deg får en time langt raskere.

Personer med eneansvar for små barn SKAL prioriteres.

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din?

Hvis det er barnepass eller avlastning du hovedsakelig trenger, så sett inn annonse i avisa, eller lapp på lokalbutikken, om at du søker barnevakter / støttepersoner til din sønn.

Litt avhengig av alderen hans, så finnes det nok av både pensjonister / hjemmeværende med mye tid, som gjerne stiller opp gratis som "reserve-(beste)foreldre."

Hvis han er liten og du kan betale litt, så finnes det alltids skole ungdommer som kan ta ham med ut å leke noen timer og / eller sitte hjemme hos deg på kveldstid så du kan komme deg ut av huset.

Lykke til!

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din?

Hvis det er barnepass eller avlastning du hovedsakelig trenger, så sett inn annonse i avisa, eller lapp på lokalbutikken, om at du søker barnevakter / støttepersoner til din sønn.

Litt avhengig av alderen hans, så finnes det nok av både pensjonister / hjemmeværende med mye tid, som gjerne stiller opp gratis som "reserve-(beste)foreldre."

Hvis han er liten og du kan betale litt, så finnes det alltids skole ungdommer som kan ta ham med ut å leke noen timer og / eller sitte hjemme hos deg på kveldstid så du kan komme deg ut av huset.

Lykke til!

nei... det er vel ikke hovedsaklig barnepass...

Kanskje mer noen som burde passe på meg???

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå!!! Ble først så glad da jeg så brevet fra DPS, så ble jeg helt knust da jeg leste det.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hør på rådet fra NHD, og ta kontakt med fastlegen igjen snarest. Fastlegen din må kreve at du skal få time tidligere. Skjønner at det er for lenge å vente i 3 mnd på time for deg nå.

Lykke til, det kommer til å gå bra. :)

Skrevet

Ta umiddelbart kontakt med fastlegen. Denne må ta kontakt med DPS og la deg får en time langt raskere.

Personer med eneansvar for små barn SKAL prioriteres.

jeg vet ikke om jeg klarer alt det der enda en gang. jeg ble så stolt av meg sist da jeg var hos fastlege. (og jeg er redd for å virke masete!!!) Og jeg trodde virkelig at alt skulle ordne seg for meg nå. jeg har slitet med å komme meg igjennom en dag om gangen nå liksom. Og den dårlige samvittigheten overfor sønnen min blir bare større og større. Nå er det nesten slik at jeg håper at barnevernet skal ta han fra meg snart. men jeg har bare ventet, og ventet på at noe skulle skje videre (så det har på en måte holdt meg oppe)... Og nå da jeg fikk beskjed om at ikke noe skjer før september ble jeg helt knust.

jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare meg videre!!!!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...