Gå til innhold

Tar ting alltid lang tid innen rusomsorgen?

Anbefalte innlegg

Gjest runi30
Skrevet

Det er to uker siden jeg sa til legen at jeg ønsket å dra på avrusning eller legges inn på psykiatrisk for avrusning. Det har bare vært telefoner der han ikke får tak i overlegen, ingen på rusteamet i byen, ikke psykologen min som jeg ikke har snakket med på mange måneder. Å nå er det helg igjen.... Å jeg er nesten konstant brisen.

Å visst en må søke på et offentlig behandlingssted så kommer vel ferien før jeg i det hele tatt får plass. Dermed er det høst...

Kanskje like alvorlig er spiseproblemet mitt... Kan gå halve uken uten å spise... Blir ikke sulten. Så har jeg et par dager hvor jeg spiser 2-3 brødskiver for dag... så noen dager uten mat. Slik har det vært i allefall et år. Men alle blodprøver var fine sist.

Da jeg var psykotisk ble jeg innlagt på et blunk. Er redd for hvordan sommeren og høsten kommer til å bli.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjdsg
Skrevet

Det er vanlig innen rusbehandling at lege eller sosialkontor sender skriftlig søknad til sykehuset. Hvorfor driver han og ringer rundt?

Rusinstitusjoner har ofte lang ventetid så antar at du kan få raskest hjelp innen psykiatrien i første omgang.

Gjest Green days
Skrevet

Det er ikke ukjent at folk med dobbeltdiagnose ikke blir prioritert. Er ikke uten grunn at forumet for rus ble nedlagt her. Psykiatere skyr rusavhengige som pesten virker det som. Les mer på http://www.dobbeltdiagnose.no/

Gjest runi30
Skrevet

Det er ikke ukjent at folk med dobbeltdiagnose ikke blir prioritert. Er ikke uten grunn at forumet for rus ble nedlagt her. Psykiatere skyr rusavhengige som pesten virker det som. Les mer på http://www.dobbeltdiagnose.no/

Både drikkingen og sultingen henger sammen med en svært sterk og grunleggende angst....

Egentlig er det enkelt å bli innlagt fort. Bare stille seg på en bro på kveldstid og henge der til politiet blir tilkallet. Forstår dem som utagerer seg inn på akuttpsykiatrisk.

marlenexxx27
Skrevet

Når man er psykotisk kan man bli mye bedre av litt medisiner og den omsorgen man får på en psykiatrisk avdeling. Men rusproblemer finnes det ikke noen særlig effektiv behandling for. Bare se på kjendisene (i usa), de er stinne av penger og kan betale for den aller dyreste behandlingen på privatklinikk. Men slutter de å dope seg? Nei.

Gjest runi30
Skrevet

Når man er psykotisk kan man bli mye bedre av litt medisiner og den omsorgen man får på en psykiatrisk avdeling. Men rusproblemer finnes det ikke noen særlig effektiv behandling for. Bare se på kjendisene (i usa), de er stinne av penger og kan betale for den aller dyreste behandlingen på privatklinikk. Men slutter de å dope seg? Nei.

Så det er ikke håp for meg sier du?

marlenexxx27
Skrevet

Så det er ikke håp for meg sier du?

Selvsagt er det håp for deg, det er håp for alle. Det er jo en viss prosentandel som faktisk slutter å ruse seg. Stor er den ikke, men det kan jo hende du er en av dem.

Men at det tar lang tid innenfor rusomsorgen handler altså litt om at folk gjerne ikke får bukt med problemene sine av behandlingen de får, og dermed blir henvist til et nytt rustiltak når de er ferdig med det forrige. Ikke rart det bli behandlingskø da!

Tror du at regjeringen hadde vurdert å gi heroin til folk hvis de mente at rusbehandling var i nærheten av å ha ønsket virkning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...