Gå til innhold

Overdriver folk med psyk. lidelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Garnitur
Skrevet

Var en gang i gruppeterapi med ei som sa hun løp flere timer i skogen hver dag fordi hun ville bli så tynn som mulig. Hun var ikke veldig tynn og jeg tvilte på det hun sa. Er det vanlig at folk med psyk. lidelser overdriver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he.

For min egen del tror jeg at jeg underdriver. Jeg er ikke den som skriker høyest og dermed blir jeg heller aldri førsteprioritert når jeg er langt nede og syk.

Men hadde jeg blitt desperat hadde jeg nok kunne smørt på jeg også...

Gjest nicknikker
Skrevet

He he.

For min egen del tror jeg at jeg underdriver. Jeg er ikke den som skriker høyest og dermed blir jeg heller aldri førsteprioritert når jeg er langt nede og syk.

Men hadde jeg blitt desperat hadde jeg nok kunne smørt på jeg også...

det er sant du gjør

Skrevet

Selv om du mistenker en med psykisk lidelse å overdrive betyr det ikke at alle med psykiske lidelser overdriver. Hvis en med magesår er en løgner tror man vel ikke at alle med magesår lyver?

Skrevet

det er sant du gjør

''det er sant du gjør''

Og det svarer du fordi du har inngående kjennskap til "rose23"??

Gjest nicknikker
Skrevet

''det er sant du gjør''

Og det svarer du fordi du har inngående kjennskap til "rose23"??

det var feil svar og feil person

Gjest TheVisitor
Skrevet

Nå går det ann å slite med spiseforstyrrelser uten å være tynn. Jeg trener mer enn de fleste men er fortsatt ikke særlig tynn. Dette er selvsagt fordi jeg spiser mye og overkompenserer med trening.

Jeg tror bestemt ikke at mennesker med psykiske lidelser overdriver men at selvsagt gjør noen det.

Gjest ruskonsulent
Skrevet

Noen overdriver, noen underdriver og noen er mer realistiske. Er nok begge deler - akkurat som i normalbefolkningen.

Skrevet

Nå har ikke jeg patent på sannheten. Men ut i fra mitt inntrykk så er vel ikke ordet "overdrive" det jeg vil bruke. Men ifg. mine erfaringer så er de utrolig flinke til å kjenne etter hvordan de føler seg hele tiden, og hva som eventuelt forårsaker det de føler. Og da blir listen over alt som ikke kan utføres stadig lengere...

Jeg har også lagt merke til at det meste som puttes i munnen har eller skal ha, en form for "virkning". Enten positiv eller negativ.

Gjest Spenol1
Skrevet

Kanskje de gjør det fordi de er vant til å ikke bli hørt? Noen har også erfart at de først får hjelp om de skriker høyest eller overdriver ting. Det er vel også sånn i psykiatrien at det er vanskelig å få den hjelpen du trenger hvis de får inntrykk av at du ikke sliter nok. Så hvorfor ikke spørre om det er noe sånt som ligger bak?

Gjest Anna29
Skrevet

Nå går det ann å slite med spiseforstyrrelser uten å være tynn. Jeg trener mer enn de fleste men er fortsatt ikke særlig tynn. Dette er selvsagt fordi jeg spiser mye og overkompenserer med trening.

Jeg tror bestemt ikke at mennesker med psykiske lidelser overdriver men at selvsagt gjør noen det.

Hvordan vet du at du har en spiseforstyrrelse da? Kan jeg spørre hvordan dette påvirker humøret ditt i perioder der du anser deg som "feit" eller har lagt på deg mye?

Skrevet

Kanskje de gjør det fordi de er vant til å ikke bli hørt? Noen har også erfart at de først får hjelp om de skriker høyest eller overdriver ting. Det er vel også sånn i psykiatrien at det er vanskelig å få den hjelpen du trenger hvis de får inntrykk av at du ikke sliter nok. Så hvorfor ikke spørre om det er noe sånt som ligger bak?

På min arbeidsplass har vi 2 personer som er midlertidig uføretrygdet pga av psykisk sykdom. Og er det noen som får lov til å dominere lunsjpausene med alle sine plager og tanker, så er det dem:-)

Gjest nicknikker
Skrevet

På min arbeidsplass har vi 2 personer som er midlertidig uføretrygdet pga av psykisk sykdom. Og er det noen som får lov til å dominere lunsjpausene med alle sine plager og tanker, så er det dem:-)

spenol1 mente å skrike til HELSEVESENET ikke andre

Skrevet

spenol1 mente å skrike til HELSEVESENET ikke andre

Jeg skjønte vel egentlig det....Allikevel følte jeg trang til å komme med denne kommentaren.

Gjest nicknikker
Skrevet

Jeg skjønte vel egentlig det....Allikevel følte jeg trang til å komme med denne kommentaren.

overrassket

Gjest TheVisitor
Skrevet

Hvordan vet du at du har en spiseforstyrrelse da? Kan jeg spørre hvordan dette påvirker humøret ditt i perioder der du anser deg som "feit" eller har lagt på deg mye?

Det påvirker meg mye. Og når jeg spiser mye å ikke får trent har jeg endel skyldfølelse og føler meg ganske så skitten.

Men nå lever jeg greit med min SF men den er verre i perioder. Har hatt ganske alvorlig bulimi før men det ser ut til at mat alltid er et problem for meg. Jojo-slanker etc enda. Jeg balanser uansett veldig nå på grensen mellom normalitet og avvik men opplever det som et problem selv.

Gjest asus4
Skrevet

Ja..... De overdriver like mye som f.eks diabetikere...... :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...